Teoretická část diplomové práce se věnuje oblasti sociálního marketingu a sociální reklamy, včetně cílů a funkcí, hlavních témat, definice cílových skupin. S ohledem na zaměření na komerční oblast jsou rovněž zvažovány sociální odpovědnost firem a její aktivity. V souvislosti s vybraným tématem jsou také popsány pojmy krizová komunikace a komunikace v krizi. Předmětem praktické části je analýza marketingu během pandemie Covidu. Na základě konkrétních marketingových kampaní a reklam jsou identifikovány hlavní trendy, které odrážejí reakci globálních a národních značek na krizovou situaci. Na základě této analýzy jsou stanoveny zásady chování při plánování a realizaci kampaní, které může firma uplatnit v období krize.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis focuses on the area of social marketing and social advertising, including goals and functions, main topics, and definition of target groups. With a focus on the commercial field, corporate social responsibility and its activities are also considered. In the context of the chosen topic, terms such as crisis communication and communication in crisis are also described. The practical part of the thesis is devoted to the analysis of marketing during the Covid pandemic. Based on specific marketing campaigns and advertisements, the main trends reflecting the response of global and national brands to the crisis situation are identified. Based on this analysis, principles of behavior for planning and implementing campaigns that a company can apply during the crisis are established.
Klíčová slova
sociální reklama, sociální marketing, společenská odpovědnost firem, krizová komunikace, COVID-19
Klíčová slova v angličtině
social marketing, public services advertisement, corporate social responsibility, crisis communication, COVID-19
Rozsah průvodní práce
69 s. (101 738 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část diplomové práce se věnuje oblasti sociálního marketingu a sociální reklamy, včetně cílů a funkcí, hlavních témat, definice cílových skupin. S ohledem na zaměření na komerční oblast jsou rovněž zvažovány sociální odpovědnost firem a její aktivity. V souvislosti s vybraným tématem jsou také popsány pojmy krizová komunikace a komunikace v krizi. Předmětem praktické části je analýza marketingu během pandemie Covidu. Na základě konkrétních marketingových kampaní a reklam jsou identifikovány hlavní trendy, které odrážejí reakci globálních a národních značek na krizovou situaci. Na základě této analýzy jsou stanoveny zásady chování při plánování a realizaci kampaní, které může firma uplatnit v období krize.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis focuses on the area of social marketing and social advertising, including goals and functions, main topics, and definition of target groups. With a focus on the commercial field, corporate social responsibility and its activities are also considered. In the context of the chosen topic, terms such as crisis communication and communication in crisis are also described. The practical part of the thesis is devoted to the analysis of marketing during the Covid pandemic. Based on specific marketing campaigns and advertisements, the main trends reflecting the response of global and national brands to the crisis situation are identified. Based on this analysis, principles of behavior for planning and implementing campaigns that a company can apply during the crisis are established.
Klíčová slova
sociální reklama, sociální marketing, společenská odpovědnost firem, krizová komunikace, COVID-19
Klíčová slova v angličtině
social marketing, public services advertisement, corporate social responsibility, crisis communication, COVID-19
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury pojednávající o sociálním marketingu a sociální reklamě, jejich funkcích a cílech, oblastech a tématech, zadavatelích a cílových skupinách. Zahrňte také zdroje, které se týkají sociální odpovědnosti firem. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
Zpracujte analýzu marketingové komunikace vybraných subjektů v konkrétním období. Konfrontujte komunikační aktivity subjektů na globální a lokální úrovni.
Prozkoumejte, jak se značky přizpůsobují současné situaci, jaké nástroje a strategie v své komunikaci využívají. Na základě závěrů analýz zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury pojednávající o sociálním marketingu a sociální reklamě, jejich funkcích a cílech, oblastech a tématech, zadavatelích a cílových skupinách. Zahrňte také zdroje, které se týkají sociální odpovědnosti firem. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
Zpracujte analýzu marketingové komunikace vybraných subjektů v konkrétním období. Konfrontujte komunikační aktivity subjektů na globální a lokální úrovni.
Prozkoumejte, jak se značky přizpůsobují současné situaci, jaké nástroje a strategie v své komunikaci využívají. Na základě závěrů analýz zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016, ISBN 9788087500804.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada. 2012, ISBN 9788024739830.
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: behavior change for social good. Sixth Edition. Los Angeles: SAGE, 2020, ISBN 9781544371863.
LEE, Nancy R. a Philip KOTLER. Social marketing: changing behaviors for good. 5th edition. Los Angeles: SAGE, 2016, ISBN 9781452292144.
MÁDLOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. Kanina: OPS, 2010, ISBN 9788087269121.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016, ISBN 9788087500804.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada. 2012, ISBN 9788024739830.
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: behavior change for social good. Sixth Edition. Los Angeles: SAGE, 2020, ISBN 9781544371863.
LEE, Nancy R. a Philip KOTLER. Social marketing: changing behaviors for good. 5th edition. Los Angeles: SAGE, 2016, ISBN 9781452292144.
MÁDLOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. Kanina: OPS, 2010, ISBN 9788087269121.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka se bez omluvy nedostavila k Státním závěrečným zkouškám.