Diplomová práca sa zaoberá sexistickou reklamou a možnosťou verejnosti aktívne sa pred ňou chrániť. Teoretická časť sa zameriava na definovanie obecného pojmu reklama a jeho zasadenie v marketingovej komunikácií, načrtá problematiku recipientov reklamy, opisuje reklamné apely a napokon vysvetľuje vplyv reklamy na publikum. V neposlednom rade sa taktiež venuje metodike práce. Praktická časť sa venuje výskumu, jeho príprave, prevedeniu i vyhodnocovaniu. Zvolenou kvantitatívnou formou bolo dotazníkové šetrenie, v prípade kvalitatívneho výskumu prebehli rozhovory s vybranými reprezentantmi cieľovej skupiny projektovej časti práce. Projektová časť práce predstavuje vytvorenie webovej stránky s cieľom šírenia povedomia o existencii a právnych aspektoch sexistickej reklamy, a tiež o možnostiach aktívnej ochrany pred takouto reklamou priamo z radov verejnosti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with sexist advertising and the possibility of the public to actively protect itself from it. The theoretical part focuses on defining the general concept of advertising and its placement in marketing communication, outlines the issue of advertising recipients, describes advertising appeals and finally explains the impact of advertising on the audience. The last part deals with the methodology of the work. The practical part is devoted to research, its preparation, execution and evaluation. The chosen quantitative form was a survey, in the case of qualitative research, interviews were held with selected representatives of the target group of the project part of the work. The project part of the work represents the creation of a website with the aim of spreading awareness about the existence and legal aspects of sexist advertising, as well as about the possibilities of active protection against such advertising directly from the public.
advertising, sex, erotica, sexism, sexist advertsing, regulation of advertising, protection against sexist advertising
Rozsah průvodní práce
111 s. (176 457 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Diplomová práca sa zaoberá sexistickou reklamou a možnosťou verejnosti aktívne sa pred ňou chrániť. Teoretická časť sa zameriava na definovanie obecného pojmu reklama a jeho zasadenie v marketingovej komunikácií, načrtá problematiku recipientov reklamy, opisuje reklamné apely a napokon vysvetľuje vplyv reklamy na publikum. V neposlednom rade sa taktiež venuje metodike práce. Praktická časť sa venuje výskumu, jeho príprave, prevedeniu i vyhodnocovaniu. Zvolenou kvantitatívnou formou bolo dotazníkové šetrenie, v prípade kvalitatívneho výskumu prebehli rozhovory s vybranými reprezentantmi cieľovej skupiny projektovej časti práce. Projektová časť práce predstavuje vytvorenie webovej stránky s cieľom šírenia povedomia o existencii a právnych aspektoch sexistickej reklamy, a tiež o možnostiach aktívnej ochrany pred takouto reklamou priamo z radov verejnosti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with sexist advertising and the possibility of the public to actively protect itself from it. The theoretical part focuses on defining the general concept of advertising and its placement in marketing communication, outlines the issue of advertising recipients, describes advertising appeals and finally explains the impact of advertising on the audience. The last part deals with the methodology of the work. The practical part is devoted to research, its preparation, execution and evaluation. The chosen quantitative form was a survey, in the case of qualitative research, interviews were held with selected representatives of the target group of the project part of the work. The project part of the work represents the creation of a website with the aim of spreading awareness about the existence and legal aspects of sexist advertising, as well as about the possibilities of active protection against such advertising directly from the public.
advertising, sex, erotica, sexism, sexist advertsing, regulation of advertising, protection against sexist advertising
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a internetových zdrojů v oblasti reklamy založené na sexuálních apelech.
2. Stanovte cíle, formulujte výzkumné otázky práce, navrhněte metodologii práce, a v rámci výzkumu zvolte vhodná kritéria k získávání dat.
3. Realizujte výzkum podle kritérií stanovených v metodológii práce.
4. Zpracujte získaná data a formulujte relevantní závěry.
5. Na základě výsledků připravte projektovou část v podobě webové stránky s obsahem užitečných informací ohledně ochrany proti sexistické reklamě.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a internetových zdrojů v oblasti reklamy založené na sexuálních apelech.
2. Stanovte cíle, formulujte výzkumné otázky práce, navrhněte metodologii práce, a v rámci výzkumu zvolte vhodná kritéria k získávání dat.
3. Realizujte výzkum podle kritérií stanovených v metodológii práce.
4. Zpracujte získaná data a formulujte relevantní závěry.
5. Na základě výsledků připravte projektovou část v podobě webové stránky s obsahem užitečných informací ohledně ochrany proti sexistické reklamě.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. 1. vyd. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
NEJEZCHLEBOVÁ, Lenka, 2010. Sex v reklamě. Liberec: Bor. ISBN 978-80- 86807- 83-1.
SEDLÁČEK, Ondřej, 2009. Reklama Triky, které vás dostanou. 1. vyd. Praha: Vinland a.s. ISBN 978-80-254-4108-4.
TOMŠIK, Robert, 2017. Úvod do metodológie a štatistického spracovania. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-558-1206-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2010. Reklama Jak dělat reklamu. 3. aktualiz. a dopl. vyd., Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-3492-7.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. 1. vyd. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
NEJEZCHLEBOVÁ, Lenka, 2010. Sex v reklamě. Liberec: Bor. ISBN 978-80- 86807- 83-1.
SEDLÁČEK, Ondřej, 2009. Reklama Triky, které vás dostanou. 1. vyd. Praha: Vinland a.s. ISBN 978-80-254-4108-4.
TOMŠIK, Robert, 2017. Úvod do metodológie a štatistického spracovania. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-558-1206-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2010. Reklama Jak dělat reklamu. 3. aktualiz. a dopl. vyd., Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-3492-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Dovedla by diplomantka více přiblížit VO2 a VO3 a vysvětlit logiku, proč bylo nutné tyto otázky rozdělit? Nijak překvapivá odpověď na VO2 „veřejnost nepovažuje sexistickou reklamu za moc pozitivní“ svádí k názoru, že by bylo lépe tyto otázky spojit.
Diplomantka ve stručnosti hodnotí legislativní rámec reklamy se sexuálními motivy v Česku a na Slovensku. Mohla by krátce představit, jestli se nějak liší oproti zahraničnímu přístupu, např. německému?
Diplomantka zdůrazňuje, že sexuální motiv v reklamě by měl být opodstatněný produktem. Uvedla by příklad reklamy, která v tomto smyslu využívá sexuální motivy skutečně neopodstatněně?
Členové zkušební komise položili uvedené otázky:
Gamalová: Přiblížila byste nám příklad reklamy o které jste mluvila při obhajobě, u které jste si nebyla jistá zda ji vnímat jako sexistickou či nikoliv?
Káčerková: Máte pocit, že téma sexistické reklamy není ve společnosti otevřené? Jsou sexistické reklamy v ČR stále aktuální?