Diplomová práce se zaměřuje na využití sociálního marketingu pro podporu společenského přijetí LGBT+ lidí v Česku. Teoretická část definuje sociální marketing, charakteristické rysy a náležitosti sociálních reklamních kampaní a vysvětluje problematiku kvality života a společenského přijetí LGBT+ lidí. Praktická část využívá kvalitativních šetření provedených se zástupci neziskových organizací, kteří se tématem již zabývají a využívá sociálních sítí pro zmapování přístupů veřejnosti. Na těchto základech je pak v projektové části sestavena sociální reklamní kampaň.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the use of social marketing to increase social acceptance of LGBT+ people in the Czech Republic. The theoretical part defines social marketing, characteristic features and essentials of social advertising campaigns and explains the issues of quality of life and social acceptance of LGBT+ people. The practical part uses qualitative surveys conducted with representatives of non-profit organizations that are already dealing with the topic and uses social media to map public attitudes. Then, the results are used to create social advertising campaign.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklamní kampaň, neziskové organizace, sociální sítě, LGBT+, diskriminace, lidská práva
Klíčová slova v angličtině
social marketing, nonprofit marketing, nonprofit advertising campaign, nonprofit organisation, social media, LGBT+, discrimination, human rights
Rozsah průvodní práce
96 s. (164 928 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na využití sociálního marketingu pro podporu společenského přijetí LGBT+ lidí v Česku. Teoretická část definuje sociální marketing, charakteristické rysy a náležitosti sociálních reklamních kampaní a vysvětluje problematiku kvality života a společenského přijetí LGBT+ lidí. Praktická část využívá kvalitativních šetření provedených se zástupci neziskových organizací, kteří se tématem již zabývají a využívá sociálních sítí pro zmapování přístupů veřejnosti. Na těchto základech je pak v projektové části sestavena sociální reklamní kampaň.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the use of social marketing to increase social acceptance of LGBT+ people in the Czech Republic. The theoretical part defines social marketing, characteristic features and essentials of social advertising campaigns and explains the issues of quality of life and social acceptance of LGBT+ people. The practical part uses qualitative surveys conducted with representatives of non-profit organizations that are already dealing with the topic and uses social media to map public attitudes. Then, the results are used to create social advertising campaign.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklamní kampaň, neziskové organizace, sociální sítě, LGBT+, diskriminace, lidská práva
Klíčová slova v angličtině
social marketing, nonprofit marketing, nonprofit advertising campaign, nonprofit organisation, social media, LGBT+, discrimination, human rights
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literárních zdrojů a zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu.
2. Stanovte cíle práce, definujte metodiku výzkumu a formulujte výzkumné otázky.
3. Realizujte kvantitativní a kvalitativní výzkumné šetření.
4. Interpretujte získaná data, vyhodnoťte realizovaný výzkum a odpovězte na výzkumné otázky.
5. Na základě získaných dat navrhněte sociální reklamní kampaň zaměřenou na pozitivní vnímání a postoje k LGBT+ komunitě v české společnosti.
6. Zhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literárních zdrojů a zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu.
2. Stanovte cíle práce, definujte metodiku výzkumu a formulujte výzkumné otázky.
3. Realizujte kvantitativní a kvalitativní výzkumné šetření.
4. Interpretujte získaná data, vyhodnoťte realizovaný výzkum a odpovězte na výzkumné otázky.
5. Na základě získaných dat navrhněte sociální reklamní kampaň zaměřenou na pozitivní vnímání a postoje k LGBT+ komunitě v české společnosti.
6. Zhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R., 2005. Social marketing in the 21st century. Thousand Oaks : SAGE Publications. ISBN: 978-1412916349.
BOUKAL, Petr, 2013. Fundraising pro neziskové organizace. Praha : Grada. ISBN: 978-80-247-4487-2.
FRENCH, Jeff, 2017. Social Marketing and Public Health: Theory and Practise. Oxford University Press, 2nd edition. ISBN: 978-0198717690.
KOTLER, Philip, LEE, Nancy R., 2020. Social marketing: Behaviour Change for Social Good. Los Angeles : SAGE Publications, 6th edition. ISBN: 978-1-5443-7186-3.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R., 2005. Social marketing in the 21st century. Thousand Oaks : SAGE Publications. ISBN: 978-1412916349.
BOUKAL, Petr, 2013. Fundraising pro neziskové organizace. Praha : Grada. ISBN: 978-80-247-4487-2.
FRENCH, Jeff, 2017. Social Marketing and Public Health: Theory and Practise. Oxford University Press, 2nd edition. ISBN: 978-0198717690.
KOTLER, Philip, LEE, Nancy R., 2020. Social marketing: Behaviour Change for Social Good. Los Angeles : SAGE Publications, 6th edition. ISBN: 978-1-5443-7186-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Autorka píše, že chce navrhnúť „reklamní kampaň se zaměřením na pozitivní vnímání a postoje k LGBT+ lidem v české společnosti“ Avšak cieľovou skupinou sú „všichni LGBT+ lidé, jednotlivci, kteří si ještě neprošli coming outem“. Máme to chápať tak, že členovia LGBT+ nemajú pozitívne vnímanie a postoje k danej skupine ľudí? A je možné tieto dve skupiny spojiť? T.j. členov LGPT+, ktorí majú otázky týkajúce sa ich identity s majoritnou skupinou obyvateľov ČR, ktorí majú predsudky a stereotypné nazeranie na danú skupinu ľudí?