Tato diplomová práce se zabývá identifikací cílových skupin a tvorbou digitální komunikační strategie pro firmu dietashopbrno.cz. Je rozdělena do tří částí: teoretické, praktické a projektové. V teoretické části jsou představena východiska a nástroje pro návrh marketingové komunikace v digitálním prostředí. Praktická část práce se zabývá segmentací trhu dle nabízeného sortimentu, a také současnou situací firmy a identifikací cílové skupiny na základě rozhovoru s majitelkou. Dále je zde upřesněna cílová skupina na základě dotazníkového šetření a dat zpracovaném v Google Analytics. V projektové části je představen návrh úpravy současné komunikační strategie, který je zpracován na základě provedených šetření a analýz.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the identification of target groups and the creation of a digital communication strategy for the company dietashopbrno.cz. It is divided into three parts: theoretical, practical, and project. The theoretical part presents the background and tools for designing marketing communication in the digital environment. The practical part of the thesis deals with market segmentation according to the offered assortment of goods, as well as the current situation of the company, and the identification of the target group based on an interview with the owner. Furthermore, the target group is specified based on a questionnaire survey and data collected from Google Analytics. The last section is the project section, which takes into account the analyses and investigations carried out in the practical part of the thesis and proposes the modification of the current communication strategy and the implementation of new digital platforms.
Klíčová slova
cílové skupiny, online marketing, digitální komunikační strategie, marketing na sociálních sítích, vyhledávací reklama, obsahová reklama, affiliate marketing
Klíčová slova v angličtině
target groups, online marketing, digital communication strategy, social media marketing, search advertising, content advertising, affiliate marketing
Rozsah průvodní práce
88 s. (136 893)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá identifikací cílových skupin a tvorbou digitální komunikační strategie pro firmu dietashopbrno.cz. Je rozdělena do tří částí: teoretické, praktické a projektové. V teoretické části jsou představena východiska a nástroje pro návrh marketingové komunikace v digitálním prostředí. Praktická část práce se zabývá segmentací trhu dle nabízeného sortimentu, a také současnou situací firmy a identifikací cílové skupiny na základě rozhovoru s majitelkou. Dále je zde upřesněna cílová skupina na základě dotazníkového šetření a dat zpracovaném v Google Analytics. V projektové části je představen návrh úpravy současné komunikační strategie, který je zpracován na základě provedených šetření a analýz.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the identification of target groups and the creation of a digital communication strategy for the company dietashopbrno.cz. It is divided into three parts: theoretical, practical, and project. The theoretical part presents the background and tools for designing marketing communication in the digital environment. The practical part of the thesis deals with market segmentation according to the offered assortment of goods, as well as the current situation of the company, and the identification of the target group based on an interview with the owner. Furthermore, the target group is specified based on a questionnaire survey and data collected from Google Analytics. The last section is the project section, which takes into account the analyses and investigations carried out in the practical part of the thesis and proposes the modification of the current communication strategy and the implementation of new digital platforms.
Klíčová slova
cílové skupiny, online marketing, digitální komunikační strategie, marketing na sociálních sítích, vyhledávací reklama, obsahová reklama, affiliate marketing
Klíčová slova v angličtině
target groups, online marketing, digital communication strategy, social media marketing, search advertising, content advertising, affiliate marketing
Zásady pro vypracování
Zpracuji rešerši dostupných informačních zdrojů související s tématem identifikace cílových skupin pro komunikaci a návrh digitální komunikační strategie firmy.
Formuluji cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
Realizuju kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření, sběr sekundárních dat z Google Analytics a kvalitativní výzkum pomocí strukturovaného rozhovoru s majitelkou e-shopu.
S využitím výsledků výzkumných šetření formulujte východiska a navrhn digitální komunikační strategie a indentifikuji kritická místa návrhu.
Závěrem zhodnotím splnění cíle a budu reagovat na výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
Zpracuji rešerši dostupných informačních zdrojů související s tématem identifikace cílových skupin pro komunikaci a návrh digitální komunikační strategie firmy.
Formuluji cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
Realizuju kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření, sběr sekundárních dat z Google Analytics a kvalitativní výzkum pomocí strukturovaného rozhovoru s majitelkou e-shopu.
S využitím výsledků výzkumných šetření formulujte východiska a navrhn digitální komunikační strategie a indentifikuji kritická místa návrhu.
Závěrem zhodnotím splnění cíle a budu reagovat na výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. 2011. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0
KARLÍČEK, Miroslav. 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, 2004. Marketing. Praha: Grada, 855 s. Expert. ISBN 80-247-0513-3.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. 2011. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0
KARLÍČEK, Miroslav. 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, 2004. Marketing. Praha: Grada, 855 s. Expert. ISBN 80-247-0513-3.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Kdo jsou ti lidé konzumující produkty firmy, pro které nakupují příbuzní na tomto e-shopu? Zvažovala jste jejich profil, když nakupujících pro příbuzné je nejvyšší podíl (s. 46)? Je možné cílit i přímo na ně? Proč ano/proč ne? Případně s jakým komunikačním obsahem?
Můžete doplnit sociální, příjmové skupiny u Person?
Na jaké obtíže jste během přípravy a realizace narazila, jak jste jim čelila? Budete se podílet na podpoře nebo realizaci vašich návrhů?
Studentka odpověděla na položené otázky i na doplňující otázky členů komise.