Diplomová práce se zabývá vlivem internetu na nákupní chování generace alfa. Hlavním cílem práce je zjistit, jak se děti v online prostředí chovají, kdo a co je ovlivňuje. Diplomová práce je rozdělena na tři části. V teoretické části je představena online marketingová komunikace, její výhody, nevýhody a nástroje. Dále je vysvětlen pojem nákupní chování a psychologicko-sociální vývoj dětí se zaměřením na charakteristiku generace alfa. V praktické části jsou v rámci kvalitativního šetření vyhodnoceny polostrukturované rozhovory formou focus group u vytyčené cílové skupiny, které jsou následně doplněny o dotazníkové šetření. V projektové části je na základě vyhodnocení výzkumů navržena jako projekt webová microsita, která obsahuje návrhy a doporučení pro vzdělávací instituce a rodiče, a také manuál pro marketingové pracovníky a reklamní agentury.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the influence of the Internet on the purchasing behaviour of the alpha generation. The main aim of the thesis is to find out how children behave in the online environment, who and what influences them. The thesis is divided into three parts. The theoretical part introduces online marketing communication, its advantages, disadvantages and tools. Furthermore, the concept of shopping behaviour and psycho-social development of children is explained with a focus on the characteristics of the alpha generation. In the practical part, semi-structured interviews in the form of focus groups with a defined target group are evaluated in a qualitative investigation, which is then supplemented by a questionnaire survey. In the project part, based on the evaluation of the research, a web microsite is proposed as a project, which contains suggestions and recommendations for educational institutions and parents, as well as a manual for marketers and advertising agencies.
Klíčová slova
Online marketingová komunikace, nákupní chování, psychologicko-sociální vývoj dětí, generace alfa
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Online marketing communications, Purchasing behaviour, Psychosocial development of children, The Alpha generation
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vlivem internetu na nákupní chování generace alfa. Hlavním cílem práce je zjistit, jak se děti v online prostředí chovají, kdo a co je ovlivňuje. Diplomová práce je rozdělena na tři části. V teoretické části je představena online marketingová komunikace, její výhody, nevýhody a nástroje. Dále je vysvětlen pojem nákupní chování a psychologicko-sociální vývoj dětí se zaměřením na charakteristiku generace alfa. V praktické části jsou v rámci kvalitativního šetření vyhodnoceny polostrukturované rozhovory formou focus group u vytyčené cílové skupiny, které jsou následně doplněny o dotazníkové šetření. V projektové části je na základě vyhodnocení výzkumů navržena jako projekt webová microsita, která obsahuje návrhy a doporučení pro vzdělávací instituce a rodiče, a také manuál pro marketingové pracovníky a reklamní agentury.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the influence of the Internet on the purchasing behaviour of the alpha generation. The main aim of the thesis is to find out how children behave in the online environment, who and what influences them. The thesis is divided into three parts. The theoretical part introduces online marketing communication, its advantages, disadvantages and tools. Furthermore, the concept of shopping behaviour and psycho-social development of children is explained with a focus on the characteristics of the alpha generation. In the practical part, semi-structured interviews in the form of focus groups with a defined target group are evaluated in a qualitative investigation, which is then supplemented by a questionnaire survey. In the project part, based on the evaluation of the research, a web microsite is proposed as a project, which contains suggestions and recommendations for educational institutions and parents, as well as a manual for marketers and advertising agencies.
Klíčová slova
Online marketingová komunikace, nákupní chování, psychologicko-sociální vývoj dětí, generace alfa
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Online marketing communications, Purchasing behaviour, Psychosocial development of children, The Alpha generation
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši odborné literatury k tématu online prostředí a jeho vlivu na nákupní chování generace alfa.
Stanovte cíl práce, formulujte výzkumné otázky a zvolte vhodné metody výzkumu.
Realizujte primární šetření pomocí kvalitativních a kvantitativních metod výzkumu.
Vyhodnoťte a interpretujte výsledky šetření. Zodpovězte výzkumné otázky a formulujte relevantní závěry.
Na základě zjištěných výsledků navrhněte a připravte projektové řešení formou manuálu pro marketingové pracovníky a marketingové agentury.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši odborné literatury k tématu online prostředí a jeho vlivu na nákupní chování generace alfa.
Stanovte cíl práce, formulujte výzkumné otázky a zvolte vhodné metody výzkumu.
Realizujte primární šetření pomocí kvalitativních a kvantitativních metod výzkumu.
Vyhodnoťte a interpretujte výsledky šetření. Zodpovězte výzkumné otázky a formulujte relevantní závěry.
Na základě zjištěných výsledků navrhněte a připravte projektové řešení formou manuálu pro marketingové pracovníky a marketingové agentury.
Seznam doporučené literatury
BUREŠOVÁ, Jitka. 2022. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Praha: Grada Publishing, 281 s. Expert. ISBN 978-80-271-1680-5.
DOČEKAL, Daniel, Jan MÜLLER, Anastázie HARRIS a Luboš HEGER. 2019. Dítě v síti: manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace. Praha: Mladá fronta, 207 s. Flowee. ISBN 9788020451453.
VÁGNEROVÁ, Marie a Lidka LISÁ. 2022. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. Karolinum, 1 online zdroj (544 stran). ISBN 978-80-246-5024-1. Dostupné také z: https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/vyvojova-psychologie-10360/
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 356 s. Expert. ISBN 9788024735283.
Seznam doporučené literatury
BUREŠOVÁ, Jitka. 2022. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Praha: Grada Publishing, 281 s. Expert. ISBN 978-80-271-1680-5.
DOČEKAL, Daniel, Jan MÜLLER, Anastázie HARRIS a Luboš HEGER. 2019. Dítě v síti: manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace. Praha: Mladá fronta, 207 s. Flowee. ISBN 9788020451453.
VÁGNEROVÁ, Marie a Lidka LISÁ. 2022. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. Karolinum, 1 online zdroj (544 stran). ISBN 978-80-246-5024-1. Dostupné také z: https://www.bookport.cz/AccountSaml/SignIn/?idp=https://shibboleth.utb.cz/idp/shibboleth&returnUrl=/kniha/vyvojova-psychologie-10360/
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 356 s. Expert. ISBN 9788024735283.
Přílohy volně vložené
DP_Jurmanova_prilohy.zip
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Čo je potom daná skratka a tiež skratka Vx?
Ktoré oblasti Vás na základe výskumných zistení prekvapili či zaskočili?
Vedoucí práce ve svém posudku položila jednu otázku:
Aký je názor autorky na skutočnosť, že deti sa vedia orientovať v značkách (Kapitola 5)? Čo z toho vyplýva pre oblasť značkovej politiky spoločností do budúcnosti?
Studentka odpověděla, jak na otázky z posudků, tak na doplňující otázky komise.