Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu divadla, především pak jeho marketingovou komunikací skrze sociální sítě. Teoretická část práce se věnuje základním pojmům marketingu, marketingu umění a jeho vývoji, marketingu neziskových organizacích, jednotlivým složkám marketingového mixu a v závěru i sociálním sítím. V praktické části jsou poznatky marketingu použity na Filosofické divadlo Masarykovy univerzity. Součástí praktické části je také Best Practice analýza a dotazníkové šetření zaměřené na získání informací o vnímání profilů divadel na sociálních sítích studenty Masarykovy univerzity. Poznatky z praktické části jsou poté využity v projektové části při návrhu publikačního plánu pro sociální sítě Facebook a Instagram Filosofického divadla a návrhu jejich webových stránek.
Anotace v angličtině
The master's thesis deals with the issue of theatre marketing, especially its marketing communication through social networks. The theoretical part of the thesis is devoted to the basic concepts of marketing, arts marketing and its development, marketing of non-profit organizations, individual components of the marketing mix and finally social networks. In the practical part, the knowledge of marketing is applied to the Philosophical Theatre of the Masaryk University. The practical part also includes a Best Practice Analysis and a questionnaire survey, both aimed at obtaining information about perception of theatre profiles on social media by students from the Masaryk University. The findings from the practical part are then used in the project part in order to design a publishing plan for the Philosophical Theatre's Facebook and Instagram social media profiles and the design of their website.
Klíčová slova
marketing umění, marketingový mix divadel, sociální sítě divadel, webové stránky divadel, Filosofické divadlo
Klíčová slova v angličtině
arts marketing, theatre marketing mix, theatre social networks, theatre websites, Philosophical Theatre
Rozsah průvodní práce
87 s. (115 588 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu divadla, především pak jeho marketingovou komunikací skrze sociální sítě. Teoretická část práce se věnuje základním pojmům marketingu, marketingu umění a jeho vývoji, marketingu neziskových organizacích, jednotlivým složkám marketingového mixu a v závěru i sociálním sítím. V praktické části jsou poznatky marketingu použity na Filosofické divadlo Masarykovy univerzity. Součástí praktické části je také Best Practice analýza a dotazníkové šetření zaměřené na získání informací o vnímání profilů divadel na sociálních sítích studenty Masarykovy univerzity. Poznatky z praktické části jsou poté využity v projektové části při návrhu publikačního plánu pro sociální sítě Facebook a Instagram Filosofického divadla a návrhu jejich webových stránek.
Anotace v angličtině
The master's thesis deals with the issue of theatre marketing, especially its marketing communication through social networks. The theoretical part of the thesis is devoted to the basic concepts of marketing, arts marketing and its development, marketing of non-profit organizations, individual components of the marketing mix and finally social networks. In the practical part, the knowledge of marketing is applied to the Philosophical Theatre of the Masaryk University. The practical part also includes a Best Practice Analysis and a questionnaire survey, both aimed at obtaining information about perception of theatre profiles on social media by students from the Masaryk University. The findings from the practical part are then used in the project part in order to design a publishing plan for the Philosophical Theatre's Facebook and Instagram social media profiles and the design of their website.
Klíčová slova
marketing umění, marketingový mix divadel, sociální sítě divadel, webové stránky divadel, Filosofické divadlo
Klíčová slova v angličtině
arts marketing, theatre marketing mix, theatre social networks, theatre websites, Philosophical Theatre
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte teoretický rámec pro zadané téma.
2. Formulujte výzkumné otázky.
3. Realizujte kvalitativní šetření formou polostrukturovaných rozhovorů.
4. Realizujte dotazníkové šetření.
5. Analyzujte data získaná výzkumem.
6. Na základě výzkumných zjištění navrhněte projektové řešení.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte teoretický rámec pro zadané téma.
2. Formulujte výzkumné otázky.
3. Realizujte kvalitativní šetření formou polostrukturovaných rozhovorů.
4. Realizujte dotazníkové šetření.
5. Analyzujte data získaná výzkumem.
6. Na základě výzkumných zjištění navrhněte projektové řešení.
HILL, Liz, Catherine O´SULLIVAN a Terry O´SULLIVAN. 2003. Creative Arts Marketing. 2. Vyd. New York: Rutledge. ISBN: 978-0-7506-5737-2
KERRIGAN, Finola, Peter FRASER a Mustafa ÖZBILGIN. 2004. Arts Marketing. Oxford: Elsevier Butterworth-Heinemann. ISBN 0-7506-5968-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Můžete doložit postup a poznatky z analýzy Best Practice? „Pro získání přehledu o nejlepších praktikách při správě profilů divadelních spolků na sociálních sítích Facebook a Instagram se vzaly v potaz nejen účty konkurenčních divadelních klubů na Masarykově univerzitě, ale také profily divadel napříč územím České republiky.“ (s.51)
Uveďte, jak plánujete využít umělou inteligenci při přípravě reklamních materiálů (s. 42).
Který poznatek z výzkumu byl pro divadlo nejcennější, a z jakého důvodu?
Co logo divadla vyjadřuje?
Studentka odpověděla na položené otázky, i na doplňující otázky členů komise.