Diplomová práce se zabývá sociálními tématy ve vybraných animovaných snímcích Walta Disneyho. Teoretická část je zaměřená na sociální témata, sociální marketing, film a prezentování sociálních témat ve filmu. Praktická část se zabývá analýzou sekundárních dat, dotazníkového šetření a expertního rozhovoru. Výsledky výzkumu budou složit jako podklad pro další možné zkoumání tohoto tématu.
Anotace v angličtině
The master´s thesis deals with the topic of social themes in selected Walt Disney animated movies. The theoretical part is focused on social themes, social marketing, film and the presentation of social themes in film. The practical part deals with the analysis of secondary data, questionnaire survey and expert interview. The research results will be folded as a basis for further possible research on this topic.
Klíčová slova
Walt Disney, Walt Disney Company, animovaný snímek, film, sociální téma, sociální marketing
Klíčová slova v angličtině
Walt Disney, Walt Disney Company, animated movie, film, social issue, social marketing
Rozsah průvodní práce
89 s. (155 017 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá sociálními tématy ve vybraných animovaných snímcích Walta Disneyho. Teoretická část je zaměřená na sociální témata, sociální marketing, film a prezentování sociálních témat ve filmu. Praktická část se zabývá analýzou sekundárních dat, dotazníkového šetření a expertního rozhovoru. Výsledky výzkumu budou složit jako podklad pro další možné zkoumání tohoto tématu.
Anotace v angličtině
The master´s thesis deals with the topic of social themes in selected Walt Disney animated movies. The theoretical part is focused on social themes, social marketing, film and the presentation of social themes in film. The practical part deals with the analysis of secondary data, questionnaire survey and expert interview. The research results will be folded as a basis for further possible research on this topic.
Klíčová slova
Walt Disney, Walt Disney Company, animovaný snímek, film, sociální téma, sociální marketing
Klíčová slova v angličtině
Walt Disney, Walt Disney Company, animated movie, film, social issue, social marketing
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury vztahující se k tématu práce.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte společnost Walta Disneyho.
Realizujte výzkumy týkající se sociálních témat ve vybraných animovaných snímcích.
Vyhodnoťte výsledky vyplývající z výzkumu a odpovězte na výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury vztahující se k tématu práce.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte společnost Walta Disneyho.
Realizujte výzkumy týkající se sociálních témat ve vybraných animovaných snímcích.
Vyhodnoťte výsledky vyplývající z výzkumu a odpovězte na výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 254 s. ISBN 9788087500804.
DAVIS, Amy M, c2006. Good girls and wicked witches: women in Disney's feature animation. New Barnet, U.K.: John Libbey Publishing, 274 s. ISBN 0861966732.
KERRIGAN, Finola, 2017. Film marketing. Second edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 188 s. ISBN 9781138013360.
LEE, Nancy a Philip KOTLER, 2020. Social marketing: behavior change for social good. Sixth Edition. Los Angeles: SAGE, 486 s. ISBN 978-1-5443-7186-3.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 261 s. Expert. ISBN 9788027102068.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 254 s. ISBN 9788087500804.
DAVIS, Amy M, c2006. Good girls and wicked witches: women in Disney's feature animation. New Barnet, U.K.: John Libbey Publishing, 274 s. ISBN 0861966732.
KERRIGAN, Finola, 2017. Film marketing. Second edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 188 s. ISBN 9781138013360.
LEE, Nancy a Philip KOTLER, 2020. Social marketing: behavior change for social good. Sixth Edition. Los Angeles: SAGE, 486 s. ISBN 978-1-5443-7186-3.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 261 s. Expert. ISBN 9788027102068.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představila svou Diplomovou práci komisi SZZ.
Byly přečteny oba posudky.
Otázky oponentky:
Role filmu ve společnosti hraje bezesporu významnou roli v aktivaci komunity v klíčových společenských otázkách i ve vnímání témat jednotlivci. Který apel, je podle vás, v rámci změny stereotypu, u animovaných filmů nejefektivnější? Vaše stanovisko prosím odůvodněte.
Jak vidíte možný vývoj pohádkové tvorby studia Disney v kontextu současného vývoje americké kinematografie (viz. např. pravidla pro nominaci na Oscara)?
Lišily by se výsledky vašeho výzkumu, pokud byste analyzovala legendární animované filmy Mickey Mouse či Ledové království?
Studentka připraveně zodpověděla všechny položené otázky.