Tato diplomová práce se zabývá vstupem nové značky na český trh. Teoretická část je věnována literární rešerši, která zahrnuje zkoumání a definování pojmů spjatých s tímto tématem. Věnuje se oblastím jako je značka, brand building, strategické analýzy a marketingový výzkum. Praktická část je započata krátkým představením firmy a následně obsahuje tři na sebe navazující části. První je realizovaná formou hloubkového rozhovoru se zakladateli firmy, dále je provedena SWOT analýza, PESTE analýza a také Porterova analýza pěti sil. Projektová část je ukončena dotazníkovým šetřením a následným shrnutím získaných poznatků. Provedené kroky byly koncipovány tak, aby ze zjištěných informací mohla čerpat projektová část zaměřená na definování komunikační strategie značky.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the entry of a new brand on the Czech market. The theoretical part is devoted to a literature search, which includes researching and defining concepts related to this topic. It deals with areas such as brand, brand building, strategic analysis and marketing research. The practical part starts with a short introduction of the company and then contains three interrelated parts. The first is conducted in the form of an in-depth interview with the founders of the company, followed by a SWOT analysis, a PESTE analysis and also a Porter's five forces analysis. The project part is concluded with a questionnaire survey and a subsequent summary of the findings. The steps taken were designed so that the project part aimed at defining a brand communication strategy could draw on the information found.
brand, brand building, strategic analysis, competition, marketing research, communication strategy
Rozsah průvodní práce
85 s. (138 598)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá vstupem nové značky na český trh. Teoretická část je věnována literární rešerši, která zahrnuje zkoumání a definování pojmů spjatých s tímto tématem. Věnuje se oblastím jako je značka, brand building, strategické analýzy a marketingový výzkum. Praktická část je započata krátkým představením firmy a následně obsahuje tři na sebe navazující části. První je realizovaná formou hloubkového rozhovoru se zakladateli firmy, dále je provedena SWOT analýza, PESTE analýza a také Porterova analýza pěti sil. Projektová část je ukončena dotazníkovým šetřením a následným shrnutím získaných poznatků. Provedené kroky byly koncipovány tak, aby ze zjištěných informací mohla čerpat projektová část zaměřená na definování komunikační strategie značky.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the entry of a new brand on the Czech market. The theoretical part is devoted to a literature search, which includes researching and defining concepts related to this topic. It deals with areas such as brand, brand building, strategic analysis and marketing research. The practical part starts with a short introduction of the company and then contains three interrelated parts. The first is conducted in the form of an in-depth interview with the founders of the company, followed by a SWOT analysis, a PESTE analysis and also a Porter's five forces analysis. The project part is concluded with a questionnaire survey and a subsequent summary of the findings. The steps taken were designed so that the project part aimed at defining a brand communication strategy could draw on the information found.
brand, brand building, strategic analysis, competition, marketing research, communication strategy
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu zavedení nové značky na trh, definujte hlavní pojmy, stanovte výzkumné otázky.
2. Navrhněte a realizujte analýzu konkurence a marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
3. Ze získaných dat vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky.
4. Na základě výsledků analýzy a výzkumu navrhněte v projektové části pro značku komunikační strategii.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu zavedení nové značky na trh, definujte hlavní pojmy, stanovte výzkumné otázky.
2. Navrhněte a realizujte analýzu konkurence a marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
3. Ze získaných dat vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky.
4. Na základě výsledků analýzy a výzkumu navrhněte v projektové části pro značku komunikační strategii.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. Praxe manažera. ISBN 8072268856.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007, 796 s. Expert. ISBN 9788024714813.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 9788024715452
KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. [Praha]: Professional Publishing, 2005, 145 s. ISBN 8086419762.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, 190 s. Expert. ISBN 9788024727905.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. Praxe manažera. ISBN 8072268856.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007, 796 s. Expert. ISBN 9788024714813.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 9788024715452
KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. [Praha]: Professional Publishing, 2005, 145 s. ISBN 8086419762.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, 190 s. Expert. ISBN 9788024727905.
Přílohy volně vložené
Nahrávka hloubkového rozhovoru
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představiila komisi SZZ svou Diplomovou práci.
Byly přečteny oba posudky, otázky oponentky:
Otázky k obhajobě:
Jak jste zabránila případnému zkreslení odpovědí v dotazníkovém šetření (odpověď na VO2)? Můžete doložit, kolik jedinců ve věku 15-25 let bydlí v domě a má potenciál nakoupit nábytek od dané firmy? Vztahuje se odpověď k otázce, zda by koupili nyní, nebo v horizontu více let?
Zajímá mě, proč volíte termín kampaně v souvislosti s Valentýnem. Jaké jsou další možnosti?
Jaká interní podnikatelská rizika vnímáte ve vedení této firmy
Studentka připraveně reagovala na všechny položené otázky.