Diplomová práce se zabývá optimalizací digitálního obsahu pro hlasové vyhledávání a zjištěním stávajícího stavu hlasového vyhledávání na českém trhu. Teoretická část práce je zaměřena na definici digitálního prostředí a vysvětlení pojmů z oblastí optimalizace pro vyhledávače, webových vyhledávačů a hlasového vyhledávání. Praktická část je zaměřená na získání dat o používání a možné budoucnosti hlasového vyhledávání včetně potenciálu optimalizace jednotlivých druhů digitálního obsahu. Majoritní částí praktické práce je také zaměřena na složení struktury a nejlepších taktik optimalizace webu pro hlasové vyhledávání. Po interpretaci a porovnání získaných dat je navržen publikační plán odborných článků k představení problematiky hlasového vyhledávání včetně struktury vzdělávací prezentace.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the optimization of digital content for voice search and the current state of voice search on the Czech market. The theoretical part of the thesis is oriented on the definition of the digital environment and explanation of concepts from the areas of search engine optimization, web search engines and voice search. The practical part is aimed at obtaining data on the use and possible future of voice search, including the potential for optimising different types of digital content. The majority of the practical work is also focused on the composition of the structure and best tactics for optimizing a website for voice search. After interpreting and comparing the collected data, a publication plan of articles is proposed to introduce the voice search topic, including the structure of an educational presentation.
Klíčová slova
hlasové vyhledávání, optimalizace pro hlasové vyhledávání, seo, optimalizace pro vyhledávače, klíčová slova, long-tailová klíčová slova
Diplomová práce se zabývá optimalizací digitálního obsahu pro hlasové vyhledávání a zjištěním stávajícího stavu hlasového vyhledávání na českém trhu. Teoretická část práce je zaměřena na definici digitálního prostředí a vysvětlení pojmů z oblastí optimalizace pro vyhledávače, webových vyhledávačů a hlasového vyhledávání. Praktická část je zaměřená na získání dat o používání a možné budoucnosti hlasového vyhledávání včetně potenciálu optimalizace jednotlivých druhů digitálního obsahu. Majoritní částí praktické práce je také zaměřena na složení struktury a nejlepších taktik optimalizace webu pro hlasové vyhledávání. Po interpretaci a porovnání získaných dat je navržen publikační plán odborných článků k představení problematiky hlasového vyhledávání včetně struktury vzdělávací prezentace.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the optimization of digital content for voice search and the current state of voice search on the Czech market. The theoretical part of the thesis is oriented on the definition of the digital environment and explanation of concepts from the areas of search engine optimization, web search engines and voice search. The practical part is aimed at obtaining data on the use and possible future of voice search, including the potential for optimising different types of digital content. The majority of the practical work is also focused on the composition of the structure and best tactics for optimizing a website for voice search. After interpreting and comparing the collected data, a publication plan of articles is proposed to introduce the voice search topic, including the structure of an educational presentation.
Klíčová slova
hlasové vyhledávání, optimalizace pro hlasové vyhledávání, seo, optimalizace pro vyhledávače, klíčová slova, long-tailová klíčová slova
1. Zpracujte rešerši zdrojů a vymezte teoretická východiska pro zpracování práce.
2. Stanovte cíl a účel práce, definujte výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
3. Charakterizujte a popište současnou situaci hlasového vyhledávání.
4. Realizujte kvalitativní a kvantitativní šetření dle stanovené metodiky.
5. Proveďte analýzu a interpretaci získaných dat a zodpovězte výzkumné otázky.
6. Na základě získaných dat předložte návrh projektu.
7. Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši zdrojů a vymezte teoretická východiska pro zpracování práce.
2. Stanovte cíl a účel práce, definujte výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
3. Charakterizujte a popište současnou situaci hlasového vyhledávání.
4. Realizujte kvalitativní a kvantitativní šetření dle stanovené metodiky.
5. Proveďte analýzu a interpretaci získaných dat a zodpovězte výzkumné otázky.
6. Na základě získaných dat předložte návrh projektu.
7. Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce.
Seznam doporučené literatury
BINKA, Michal a Dalibor JAROŠ. 2022. Základy SEO: Jasně a stručně. Brno: Collabim. ISBN: 978-80-87101-67-4
CHAFFEY, Dave a PR Smith, 2022. Digital marketing excellence. Cornwall: TJ Books Limited. ISBN: 978-0-367-44475-4
DODSON, Ian. 2017. The art of digital marketing: The definitive Guide to creating strategic, targeted, and measurable online campaigns. New Yersey: John Wiley & Sons. ISBN: 9781119265702
RYAN, Damian. 2017. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. New York: Kogan Page Ltd. ISBN: 978-0-7494-7843-8
Seznam doporučené literatury
BINKA, Michal a Dalibor JAROŠ. 2022. Základy SEO: Jasně a stručně. Brno: Collabim. ISBN: 978-80-87101-67-4
CHAFFEY, Dave a PR Smith, 2022. Digital marketing excellence. Cornwall: TJ Books Limited. ISBN: 978-0-367-44475-4
DODSON, Ian. 2017. The art of digital marketing: The definitive Guide to creating strategic, targeted, and measurable online campaigns. New Yersey: John Wiley & Sons. ISBN: 9781119265702
RYAN, Damian. 2017. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. New York: Kogan Page Ltd. ISBN: 978-0-7494-7843-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jaký přínos by měla lepší optimalizace pro hlasové vyhledávání lidem s omezením, kteří jsou nuceni využívat převod hlasu na text. Je zde nějaká souvislost?
Může do budoucna hlasové vyhledávání úplně nahradit textové nebo se alespoň nějak výrazně změnit jejich vzájemný poměr?
Členové zkušební komise položili uvedené otázky:
Káčerková: Je vaše zkušenost že hlasové vyhledávání používají spíše mladší lidé?