Tato diplomová práce navrhuje projekt marketingové komunikace Obchodní akademie T. Bati a Vyšší odborné školy ekonomické Zlín směrem k zákazníkovi - studentu 9. ročníku základní školy. Nejprve je teoreticky zpracována problematika marketingové komunikace a také přiblížena komunikace ve školství. Rovněž je provedena, za pomoci dotazníku, analý-za vnímání marketingové komunikace mezi žáky. V projektové části poukazuji na nedo-statky v marketingové komunikaci školy a navrhuji managementu ideový projekt, který by nabídl takové komunikační prostředky, které by zvýšily pozitivní image školy, informova-nost o škole u žáka posledního ročníku ZŠ, zároveň však nabídl nový druh reklamy, která by nevyžadovala vysoké finanční výdaje.
Anotace v angličtině
This Thesis is called The Project of marketing communication plan of The Thomas Bata Business Academy and Higher Professional School of Business in Zlin in the direction to the customer - pupil attending last year of the basic school. Firstly there are executed prob-lems of marketing communication and communication of school organization. With the help of questionnaire there is executed the analysis of sensation marketing communication among pupils. In the Project I have refered to inadequacies in marketing communication of The Thomas Bata Business Academy in Zlin. I tried to suggest ideological project that would be the cause of increasing positive school image and awareness of customers to-gether with poor costs.
Klíčová slova
marketing, trh, marketingová komunikace, propagační mix, reklama, PR, osobní prodej, podpora prodeje, přímý marketing, sponzoring, plán marketingové komuni-kace,marketingový výzkum, škola, komunikace školy, školská zařízení, image školy.
Klíčová slova v angličtině
marketing, trade, marketing communication, advertising, PR, sales promotion, direct marketing, marketing communication plan, analysis of marketing communication, school, school communication, school organization, school image.
Rozsah průvodní práce
95 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce navrhuje projekt marketingové komunikace Obchodní akademie T. Bati a Vyšší odborné školy ekonomické Zlín směrem k zákazníkovi - studentu 9. ročníku základní školy. Nejprve je teoreticky zpracována problematika marketingové komunikace a také přiblížena komunikace ve školství. Rovněž je provedena, za pomoci dotazníku, analý-za vnímání marketingové komunikace mezi žáky. V projektové části poukazuji na nedo-statky v marketingové komunikaci školy a navrhuji managementu ideový projekt, který by nabídl takové komunikační prostředky, které by zvýšily pozitivní image školy, informova-nost o škole u žáka posledního ročníku ZŠ, zároveň však nabídl nový druh reklamy, která by nevyžadovala vysoké finanční výdaje.
Anotace v angličtině
This Thesis is called The Project of marketing communication plan of The Thomas Bata Business Academy and Higher Professional School of Business in Zlin in the direction to the customer - pupil attending last year of the basic school. Firstly there are executed prob-lems of marketing communication and communication of school organization. With the help of questionnaire there is executed the analysis of sensation marketing communication among pupils. In the Project I have refered to inadequacies in marketing communication of The Thomas Bata Business Academy in Zlin. I tried to suggest ideological project that would be the cause of increasing positive school image and awareness of customers to-gether with poor costs.
Klíčová slova
marketing, trh, marketingová komunikace, propagační mix, reklama, PR, osobní prodej, podpora prodeje, přímý marketing, sponzoring, plán marketingové komuni-kace,marketingový výzkum, škola, komunikace školy, školská zařízení, image školy.
Klíčová slova v angličtině
marketing, trade, marketing communication, advertising, PR, sales promotion, direct marketing, marketing communication plan, analysis of marketing communication, school, school communication, school organization, school image.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zhodnoťte teoretická východiska vztahující se k projektu marketingové komunikace vzdělávacích institucí.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné úrovně marketingové komunikace Obchodní akademie T. Bati a Vyšší odborné školy ekonomické, Zlín směrem k zákazníkovi {-} studentu 9. ročníku ZŠ.
Na základě výsledků analýzy navrhněte projekt marketingové komunikace uvedené instituce se zaměřením na koncového uživatele.
Uveďte možná rizika a problémy spojené s aplikací projektu do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zhodnoťte teoretická východiska vztahující se k projektu marketingové komunikace vzdělávacích institucí.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné úrovně marketingové komunikace Obchodní akademie T. Bati a Vyšší odborné školy ekonomické, Zlín směrem k zákazníkovi {-} studentu 9. ročníku ZŠ.
Na základě výsledků analýzy navrhněte projekt marketingové komunikace uvedené instituce se zaměřením na koncového uživatele.
Uveďte možná rizika a problémy spojené s aplikací projektu do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, J. Marketing školy. 1. vyd. Zlín : EKKA, 1996. 384 s. ISBN 80-902200-8-8.
FORET, M. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 275 s. ISBN 80-7226-811-2.
EGER, L. Komunikace školy s veřejností. 1. vyd. Plzeň : ZČU, 2001. 122 s. ISBN 80-7082-828-5.
FISCHER, W.A. Vedení a rozvoj školy. 1. vyd. Brno : Paido, 1997. 173 s. ISBN 80-85931-34-6.
SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 1. vyd. Praha : ASPI, 2006. 300 s. ISBN 80-7357-176-5.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, J. Marketing školy. 1. vyd. Zlín : EKKA, 1996. 384 s. ISBN 80-902200-8-8.
FORET, M. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 275 s. ISBN 80-7226-811-2.
EGER, L. Komunikace školy s veřejností. 1. vyd. Plzeň : ZČU, 2001. 122 s. ISBN 80-7082-828-5.
FISCHER, W.A. Vedení a rozvoj školy. 1. vyd. Brno : Paido, 1997. 173 s. ISBN 80-85931-34-6.
SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 1. vyd. Praha : ASPI, 2006. 300 s. ISBN 80-7357-176-5.