Tato práce se zaměřuje na téma emoční manipulace skrze apel na lítost. V teoretické části je popsána manipulace, její formy a pozice na spektru přesvědčování. Dále jsou rozebrány emoce a jejich využití v marketingu. V praktické části byl proveden kvalitativní i kvantitativní výzkum formou dotazníku a rozhovorů. Cílem bylo zjistit názory lidí na reklamy, které využívají apel na lítost / soucit. Poslední část práce se zaměřuje na konkrétní charitativní organizaci - Mary's Meals. Na základě potřeb této organizace bude navržena reklamní kampaň.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the topic of emotional manipulation through an appeal to compassion. Manipulation and its forms and position on the persuasive spectrum are discussed in the theoretical part as well as emotions and their use in marketing. In the practical part, qualitative and quantitative research was carried out through questionnaires and interviews. The purpose was to figure out people's opinions on manipulative advertisements that use appeal to compassion. The last part of the thesis focuses on a specific charity organization - Mary's Meals. Based on the organization's needs an advertising campaign will be designed.
Tato práce se zaměřuje na téma emoční manipulace skrze apel na lítost. V teoretické části je popsána manipulace, její formy a pozice na spektru přesvědčování. Dále jsou rozebrány emoce a jejich využití v marketingu. V praktické části byl proveden kvalitativní i kvantitativní výzkum formou dotazníku a rozhovorů. Cílem bylo zjistit názory lidí na reklamy, které využívají apel na lítost / soucit. Poslední část práce se zaměřuje na konkrétní charitativní organizaci - Mary's Meals. Na základě potřeb této organizace bude navržena reklamní kampaň.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the topic of emotional manipulation through an appeal to compassion. Manipulation and its forms and position on the persuasive spectrum are discussed in the theoretical part as well as emotions and their use in marketing. In the practical part, qualitative and quantitative research was carried out through questionnaires and interviews. The purpose was to figure out people's opinions on manipulative advertisements that use appeal to compassion. The last part of the thesis focuses on a specific charity organization - Mary's Meals. Based on the organization's needs an advertising campaign will be designed.
Proveďte kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů
Proveďte dotazníkové šetření
Zanalyzujte získaná data
Využijte výsledky výzkumu ke zpracování projektu
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický základ k tématu práce
Stanovte výzkumné otázky
Proveďte kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů
Proveďte dotazníkové šetření
Zanalyzujte získaná data
Využijte výsledky výzkumu ke zpracování projektu
Seznam doporučené literatury
BÉREŠ, Marián. 2007. Jak manipulovat s lidmi: a nenechat se sám zmanipulovat. Computer press. ISBN: 978-80-251-1840-5.
COTTE, June, Robin RITCHIE. 2005. Theories of Consumers: Why Use Negative Emotions to Sell? Association For Consumer Research, 32. Dostupné na:http://www.acrwebsite.org/volumes/9020/volumes/v32/NA-32
ROMANOVA, Irina, Irina SMIRNOVA. 2019. Persuasive techniques in advertising. Training, Language and Culture, 3(2). doi: 10.29366/2019tlc.3.2.4
SUSTEIN, Cass R. 2015. Fifty Shades of Manipulation. 1 J. Marketing Behav. Dostupné na: https://ssrn.com/abstract=2565892
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2014. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4843-6.
Seznam doporučené literatury
BÉREŠ, Marián. 2007. Jak manipulovat s lidmi: a nenechat se sám zmanipulovat. Computer press. ISBN: 978-80-251-1840-5.
COTTE, June, Robin RITCHIE. 2005. Theories of Consumers: Why Use Negative Emotions to Sell? Association For Consumer Research, 32. Dostupné na:http://www.acrwebsite.org/volumes/9020/volumes/v32/NA-32
ROMANOVA, Irina, Irina SMIRNOVA. 2019. Persuasive techniques in advertising. Training, Language and Culture, 3(2). doi: 10.29366/2019tlc.3.2.4
SUSTEIN, Cass R. 2015. Fifty Shades of Manipulation. 1 J. Marketing Behav. Dostupné na: https://ssrn.com/abstract=2565892
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2014. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4843-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šramová):
1. Čo bolo kritériom pre posúdenie „efektívnosti reklamy“?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Akým spôsobom je apel lítost využívaná v manipulácii reklám? Uveďte hlavné atribúty/ kategórie.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.