Diplomová práce se zabývá emocionálními apely v sociálních reklamách komunikujících problematiku domácího násilí. Jejím cílem je navrhnout 30sekundový televizní a online spot pro českou neziskovou organizaci ROSA - centrum pro ženy poskytující pomoc týraným ženám. Teoretická část vysvětluje pojmy, které souvisí s oblastí sociálního marketingu, sociální reklamy, reklamních apelů a specifikuje výzkum rozdělený do dvou fází. V praktické části je provedena obsahová analýza pěti sociálních reklam bojujících proti domácímu násilí. Na ni navazují individuální rozhovory, jejichž vyhodnocení přináší doporučení pro tvorbu spotů daného zaměření. Projektová část obsahuje návrh sociální reklamy určený k praktickému využití neziskovou organizací ROSA.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with emotional appeals in social advertising communicating the issue of domestic violence. The aim of the thesis is to design a 30second TV and online spot for the Czech non-profit organization ROSA - centrum pro ženy which provides help to abused women. The theoretical part explains terms related to the field of social marketing, social advertising, advertising appeals and specifies research divided into two phases. In the practical part, a content analysis of five social advertisements fighting against domestic violence is carried out. It is followed by individual interviews, whose evaluation brings recommendations for the creation of spots of the given focus. The project part contains a design of social advertising intended for practical use by the non-profit organization ROSA.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, reklamní apely, emocionální apely, domácí násilí, nezisková organizace
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, advertising appeals, emotional appeals, domestic abuse, non-profit organization
Rozsah průvodní práce
83 s. (135 694 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá emocionálními apely v sociálních reklamách komunikujících problematiku domácího násilí. Jejím cílem je navrhnout 30sekundový televizní a online spot pro českou neziskovou organizaci ROSA - centrum pro ženy poskytující pomoc týraným ženám. Teoretická část vysvětluje pojmy, které souvisí s oblastí sociálního marketingu, sociální reklamy, reklamních apelů a specifikuje výzkum rozdělený do dvou fází. V praktické části je provedena obsahová analýza pěti sociálních reklam bojujících proti domácímu násilí. Na ni navazují individuální rozhovory, jejichž vyhodnocení přináší doporučení pro tvorbu spotů daného zaměření. Projektová část obsahuje návrh sociální reklamy určený k praktickému využití neziskovou organizací ROSA.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with emotional appeals in social advertising communicating the issue of domestic violence. The aim of the thesis is to design a 30second TV and online spot for the Czech non-profit organization ROSA - centrum pro ženy which provides help to abused women. The theoretical part explains terms related to the field of social marketing, social advertising, advertising appeals and specifies research divided into two phases. In the practical part, a content analysis of five social advertisements fighting against domestic violence is carried out. It is followed by individual interviews, whose evaluation brings recommendations for the creation of spots of the given focus. The project part contains a design of social advertising intended for practical use by the non-profit organization ROSA.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, reklamní apely, emocionální apely, domácí násilí, nezisková organizace
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, advertising appeals, emotional appeals, domestic abuse, non-profit organization
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu sociálního marketingu, sociální reklamy a reklamních apelů.
Stanovte výzkumný problém, cíl práce, metodu výzkumu, definujte výzkumné otázky.
Proveďte kvalitativní výzkum orientovaný na reklamy zabývající se problematikou domácího násilí.
Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte doporučení pro praktické využití.
Navrhněte 30sekundovou televizní a online reklamu zohledňující navržená doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu sociálního marketingu, sociální reklamy a reklamních apelů.
Stanovte výzkumný problém, cíl práce, metodu výzkumu, definujte výzkumné otázky.
Proveďte kvalitativní výzkum orientovaný na reklamy zabývající se problematikou domácího násilí.
Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte doporučení pro praktické využití.
Navrhněte 30sekundovou televizní a online reklamu zohledňující navržená doporučení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
LEE, Nancy R. a Philip KOTLER, 2016. Social Marketing: Changing Behaviors for Good. 5th edition. Los Angeles: SAGE. ISBN 978-1-4522-9214-4.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2012. O podstatě reklamy. Bratislava: EUROKÓDEX. ISBN 978-80-89447-85-5.
TAHAL, Radek a kol., 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0206-8.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-49-1.
LEE, Nancy R. a Philip KOTLER, 2016. Social Marketing: Changing Behaviors for Good. 5th edition. Los Angeles: SAGE. ISBN 978-1-4522-9214-4.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2012. O podstatě reklamy. Bratislava: EUROKÓDEX. ISBN 978-80-89447-85-5.
TAHAL, Radek a kol., 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0206-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jaká etická a právní omezení má využití motivu strachu v reklamě?
Které emocionální apely považujete za nejvhodnější pro využití v sociální reklamě?
Co je podstatou obsahové analýzy a z jakého důvodu jste ji pro Vaši práci zvolila Vy?
Studentka odpověděla na položené otázky. Komise položila následující doplňující otázky: Poskytnete výsledky organizaci? (doktorka Juříková) - studentka odpověděla na otázku. Z jakého teoretického základu jste vycházela při obsahové analýze? (profesor Pavelka) - studentka plně odpověděla na otázku.