Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací second handové firmy Zeseku s důrazem na sociální sítě TikTok a Instagram. Teoretická část je věnována sociálním sítím, módě z druhé ruky a trendům v marketingové komunikaci. V praktické části je představena charakteristika zákazníků firmy, dále je také vypracována SWOT analýza, PEST analýza a Porterův model pěti konkurenčních sil. Tato vstupní data, společně s kvantitativním výzkumem, který zkoumá postoj sledujících firmy na sociálních sítí vůči komunikaci firmy, jsou hlavními podklady pro vypracování marketingové komunikace firmy.
Annotation in English
This diploma thesis deals with marketing communication of the second-hand brand Zeseku with emphasis on social networks TikTok and Instagram. The theoretical part is dedicated to social networks in general, vintage fashion industry and to the trends of marketing communication. In the practical part are introduced customers of the brand, also SWOT and PEST analysis and Porter's five forces analysis. These input data, together with quantitative research which examine the perception of the Zeseku based on brands communication on social networks, are the main information for a project of new marketing communication.
Keywords
sociální sítě, online marketing, módní marketing, SWOT analýza, PEST analýza, Instagram, TikTok, marketingová komunikace,
Keywords in English
social networks, online marketing, fashion marketing, SWOT analysis, PEST analysis, Instagram, TikTok, marketing communication,
Length of the covering note
99 s. (150 799)
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací second handové firmy Zeseku s důrazem na sociální sítě TikTok a Instagram. Teoretická část je věnována sociálním sítím, módě z druhé ruky a trendům v marketingové komunikaci. V praktické části je představena charakteristika zákazníků firmy, dále je také vypracována SWOT analýza, PEST analýza a Porterův model pěti konkurenčních sil. Tato vstupní data, společně s kvantitativním výzkumem, který zkoumá postoj sledujících firmy na sociálních sítí vůči komunikaci firmy, jsou hlavními podklady pro vypracování marketingové komunikace firmy.
Annotation in English
This diploma thesis deals with marketing communication of the second-hand brand Zeseku with emphasis on social networks TikTok and Instagram. The theoretical part is dedicated to social networks in general, vintage fashion industry and to the trends of marketing communication. In the practical part are introduced customers of the brand, also SWOT and PEST analysis and Porter's five forces analysis. These input data, together with quantitative research which examine the perception of the Zeseku based on brands communication on social networks, are the main information for a project of new marketing communication.
Keywords
sociální sítě, online marketing, módní marketing, SWOT analýza, PEST analýza, Instagram, TikTok, marketingová komunikace,
Keywords in English
social networks, online marketing, fashion marketing, SWOT analysis, PEST analysis, Instagram, TikTok, marketing communication,
Research Plan
1. Vypracujte rešerše literárních a online zdrojů týkajících se tématu práce.
2. Stanovte hlavní cíl práce, výzkumné otázky a metodu práce.
3. Vypracujte teoretickou část práce na základě literárních zdrojů.
3. Proveďte experiment na vybraných sociálních sítích – Instagramu a TikToku, a srovnejte úspěšnost vyprodukovaných videí na těchto platformách.
4. Vyhodnoťte provedený experiment a navrhněte manuál pro budoucí komunikaci značky na základě výsledků provedeného experimentu
Research Plan
1. Vypracujte rešerše literárních a online zdrojů týkajících se tématu práce.
2. Stanovte hlavní cíl práce, výzkumné otázky a metodu práce.
3. Vypracujte teoretickou část práce na základě literárních zdrojů.
3. Proveďte experiment na vybraných sociálních sítích – Instagramu a TikToku, a srovnejte úspěšnost vyprodukovaných videí na těchto platformách.
4. Vyhodnoťte provedený experiment a navrhněte manuál pro budoucí komunikaci značky na základě výsledků provedeného experimentu
Recommended resources
DE PELSMACKER, P., M. GEUENS a J. VAN DEN BERGH., 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 80-247-0254-1.
KOTLER P., V. WONG, J. SAUNDERS, G. ARMSTRONG, 2007. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, P. & KELLER, K. L. Marketing management. 14. vydání. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012. ISBN 978-0-13-210292-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2.
Recommended resources
DE PELSMACKER, P., M. GEUENS a J. VAN DEN BERGH., 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 80-247-0254-1.
KOTLER P., V. WONG, J. SAUNDERS, G. ARMSTRONG, 2007. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, P. & KELLER, K. L. Marketing management. 14. vydání. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012. ISBN 978-0-13-210292-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jaká jsou specifika komunikace oblečení z druhé ruky v souvislosti s tím, že každá položka je na skladě pouze jednou a jen v konkrétní velikosti?
Jak je definována konverze v případě vašeho projektu? Jedná se o nákup? Kdy hodnotíte kampaň na sociální síti jako úspěšnou?