Diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem (CSR) v oblasti šperkařství a tím, jak může CSR spolu s dalšími faktory ovlivnit hodnotu značky a smýšlení spotřebitelů. V teoretické části je nejprve definován pojem CSR, vysvětleny základní pilíře a význam tohoto konceptu, poté následuje vhled do problematiky šperkařského průmyslu. V praktické části jsou pomocí kvalitativního a kvantitativního výzkumu získána data, jež vedou k bližšímu pochopení vnímání aktivit CSR ve šperkařském průmyslu a následnému zodpovězení výzkumných otázek. Na základě těchto dat je následně v projektové části navrhnut komunikační model pro vybrané české klenotnictví.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of Corporate Social Responsibility (CSR) in the jewellery industry and how CSR, along with other factors, can influence brand equity and consumer sentiment. The theoretical part first defines the concept of CSR, explains the basic pillars and importance of the concept, followed by an insight into the jewellery industry. In the practical part, qualitative and quantitative research is used to obtain data that lead to a closer understanding of the perception of CSR activities in the jewellery industry and subsequently answer the research questions. Based on this data, a communication model for a selected Czech jewellery industry is subsequently proposed in the project part.
social responsibility, responsible business, jewellery industry, consumer perception
Rozsah průvodní práce
100
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem (CSR) v oblasti šperkařství a tím, jak může CSR spolu s dalšími faktory ovlivnit hodnotu značky a smýšlení spotřebitelů. V teoretické části je nejprve definován pojem CSR, vysvětleny základní pilíře a význam tohoto konceptu, poté následuje vhled do problematiky šperkařského průmyslu. V praktické části jsou pomocí kvalitativního a kvantitativního výzkumu získána data, jež vedou k bližšímu pochopení vnímání aktivit CSR ve šperkařském průmyslu a následnému zodpovězení výzkumných otázek. Na základě těchto dat je následně v projektové části navrhnut komunikační model pro vybrané české klenotnictví.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of Corporate Social Responsibility (CSR) in the jewellery industry and how CSR, along with other factors, can influence brand equity and consumer sentiment. The theoretical part first defines the concept of CSR, explains the basic pillars and importance of the concept, followed by an insight into the jewellery industry. In the practical part, qualitative and quantitative research is used to obtain data that lead to a closer understanding of the perception of CSR activities in the jewellery industry and subsequently answer the research questions. Based on this data, a communication model for a selected Czech jewellery industry is subsequently proposed in the project part.
social responsibility, responsible business, jewellery industry, consumer perception
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši odborných materiálů vztahujících se k tématu společenské odpovědnosti a klenotnickému průmyslu.
2. Stanovte cíl, metodický postup a výzkumné otázky práce.
3. Pro porozumění dopadu CSR aktivit na vnímání spotřebitelů v klenotnickém průmyslu realizujte kvalitativní a kvantitativní šetření.
4. Vyhodnoťte závěry z realizovaného výzkumného šetření, interpretujte získaná data, zodpovězte výzkumné otázky.
5. V rámci projektové části navrhněte efektivní komunikační model pro zvolenou společnost, včetně návrhu implementace strategie.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši odborných materiálů vztahujících se k tématu společenské odpovědnosti a klenotnickému průmyslu.
2. Stanovte cíl, metodický postup a výzkumné otázky práce.
3. Pro porozumění dopadu CSR aktivit na vnímání spotřebitelů v klenotnickém průmyslu realizujte kvalitativní a kvantitativní šetření.
4. Vyhodnoťte závěry z realizovaného výzkumného šetření, interpretujte získaná data, zodpovězte výzkumné otázky.
5. V rámci projektové části navrhněte efektivní komunikační model pro zvolenou společnost, včetně návrhu implementace strategie.
Seznam doporučené literatury
AJAYI, Oyindamola Abiola a Tsietsi MMUTLE. Corporate reputation through strategic communication of corporate social responsibility. Corporate Communications: An International Journal, 2021. Dostupné z: https://doi.org/10.1108/CCIJ-02-2020-0047
ELKINGTON, John. Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of 21st Century Business. Oxford Centre for Innovation: Capstone Publishing Limited, 1997. ISBN 1-900961-27-X.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-6648-5.
TETŘEVOVÁ, Liběna a kol. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0285-3.
Seznam doporučené literatury
AJAYI, Oyindamola Abiola a Tsietsi MMUTLE. Corporate reputation through strategic communication of corporate social responsibility. Corporate Communications: An International Journal, 2021. Dostupné z: https://doi.org/10.1108/CCIJ-02-2020-0047
ELKINGTON, John. Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of 21st Century Business. Oxford Centre for Innovation: Capstone Publishing Limited, 1997. ISBN 1-900961-27-X.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-6648-5.
TETŘEVOVÁ, Liběna a kol. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0285-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka komisi SZZ představila svou Diplomovou práci.
Byly přečteny posudky vedoucího i oponentky práce.
Zazněly otázky položené v posudcích - viz přiložené posudky.
Studentka připraveně odpověděla na položené dotazy.