Diplomová práce se zabývá využitím CRM dat pro cílení komunikace v digitálním marketingu. Důležitou částí je zpracování teoretického základu práce, která se věnuje oblasti digitálního marketingu, rozebírá historický kontext a současné trendy v oblasti CRM systémů, využívání těchto dat v digitálním marketingu. Dále se práce v první části věnuje jednotlivým obchodním modelům videa na vyžádání a zkoumá český trh SVOD služeb. Podstatou praktické části práce je pomocí kvalitativního výzkumu zjistit aktuální možnosti a využívání CRM dat u zkoumané společnosti a dále pak zjistit pomocí kvantitativního šetření efektivitu těchto dat při tvorbě publik v online reklamních systémech. Projektová část obsahuje návrh využití CRM dat pro tvorbu publik a personalizaci sdělení s ohledem na výsledky předchozích výzkumů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the use of CRM data for targeting communication in digital marketing. An important part is the processing of the theoretical basis of the work, which is dedicated to the field of digital marketing, analyzes the historical context and current trends in the field of CRM systems, the use of this data in digital marketing. Furthermore, in the first part, the work is devoted to individual video-on-demand business models and examines the Czech market for SVOD services. The essence of the practical part of the work is to use qualitative research to find out the current possibilities and use of CRM data in the researched company, and then to find out with the help of quantitative research the effectiveness of this data in creating audiences in online advertising systems. The project part contains a proposal for the use of CRM data for creating audiences and personalizing messages regarding the results of previous research.
digital marketing, target group segmentation, digital communication strategy, CRM, cookies, SVOD
Rozsah průvodní práce
124 s. (191 476 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím CRM dat pro cílení komunikace v digitálním marketingu. Důležitou částí je zpracování teoretického základu práce, která se věnuje oblasti digitálního marketingu, rozebírá historický kontext a současné trendy v oblasti CRM systémů, využívání těchto dat v digitálním marketingu. Dále se práce v první části věnuje jednotlivým obchodním modelům videa na vyžádání a zkoumá český trh SVOD služeb. Podstatou praktické části práce je pomocí kvalitativního výzkumu zjistit aktuální možnosti a využívání CRM dat u zkoumané společnosti a dále pak zjistit pomocí kvantitativního šetření efektivitu těchto dat při tvorbě publik v online reklamních systémech. Projektová část obsahuje návrh využití CRM dat pro tvorbu publik a personalizaci sdělení s ohledem na výsledky předchozích výzkumů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the use of CRM data for targeting communication in digital marketing. An important part is the processing of the theoretical basis of the work, which is dedicated to the field of digital marketing, analyzes the historical context and current trends in the field of CRM systems, the use of this data in digital marketing. Furthermore, in the first part, the work is devoted to individual video-on-demand business models and examines the Czech market for SVOD services. The essence of the practical part of the work is to use qualitative research to find out the current possibilities and use of CRM data in the researched company, and then to find out with the help of quantitative research the effectiveness of this data in creating audiences in online advertising systems. The project part contains a proposal for the use of CRM data for creating audiences and personalizing messages regarding the results of previous research.
digital marketing, target group segmentation, digital communication strategy, CRM, cookies, SVOD
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu práce. Proveďte rešerši odborné literatury, která se zabývá on-line marketingu a CRM systémům.
Na základě teoretické báze definujte cíl práce, formulujte výzkumné otázky a metody práce.
Realizujte kvalitativní výzkumné šetření zaměřující se na využívání CRM dat vybrané značky pro on-line marketing.
Interpretujte zjištěná data z výzkumného šetření a odpovězte na výzkumné otázky.
Předložte návrh projektu na základě zjištěných dat.
Zhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu práce. Proveďte rešerši odborné literatury, která se zabývá on-line marketingu a CRM systémům.
Na základě teoretické báze definujte cíl práce, formulujte výzkumné otázky a metody práce.
Realizujte kvalitativní výzkumné šetření zaměřující se na využívání CRM dat vybrané značky pro on-line marketing.
Interpretujte zjištěná data z výzkumného šetření a odpovězte na výzkumné otázky.
Předložte návrh projektu na základě zjištěných dat.
Zhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Seznam doporučené literatury
KINGSNORTH, Simon. Digital Marketing Strategy: An integrated approach to online marketing. London: Kogan Page Limited, 2019. ISBN 978-0-7494-9808-5.
SCHOJA, Viktoria. Why Should Companies Invest in Social Media Marketing?: Parameters and Means for Performance Measurement. Hamburg: Anchor Academic Publishing, 2016. ISBN 978-3-96069-023-0.
STANTON, Anne A. Sams teach yourself Microsoft Dynamics CRM 2011 in 24 hours. Indianapolis, Ind.: Sams, 2012. ISBN 0672335379.
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-1384-2.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2018. Marketing – cesta k trhu. 4. upravené vydání. Praha: Vysoká škola podnikání a práva. ISBN 978-80-86847-81-8
Seznam doporučené literatury
KINGSNORTH, Simon. Digital Marketing Strategy: An integrated approach to online marketing. London: Kogan Page Limited, 2019. ISBN 978-0-7494-9808-5.
SCHOJA, Viktoria. Why Should Companies Invest in Social Media Marketing?: Parameters and Means for Performance Measurement. Hamburg: Anchor Academic Publishing, 2016. ISBN 978-3-96069-023-0.
STANTON, Anne A. Sams teach yourself Microsoft Dynamics CRM 2011 in 24 hours. Indianapolis, Ind.: Sams, 2012. ISBN 0672335379.
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada Publishing, 2021. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-1384-2.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2018. Marketing – cesta k trhu. 4. upravené vydání. Praha: Vysoká škola podnikání a práva. ISBN 978-80-86847-81-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Má služba Voyo vytvořené konkrétní osobní profily uživatelů a jaká segmentační kritéria při tom využívá?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Jaké konkrétní nástroje CRM se využívají pro zvyšování retence spotřebitelů?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Jaké jsou hlavní výzvy a rizika spojená s využitím CRM dat v online marketingu Voyo a jak mohou být řešena?
Odpověď:vStudent plně odpověděl na položenou otázku.