Diplomová práce zkoumá problematiku spotřebitelského chování seniorů v oblasti kulturních institucí, konkrétně bylo zvoleno Městské divadlo Zlín. Cílem práce je zjistit, zda cílová skupina seniorů percipuje marketingovou komunikaci uvedeného divadla jako dostatečnou a zda se finanční situace seniorů odráží na návštěvnosti divadla. Teoretická část vysvětluje pojmy jako spotřebitelské chování, segmentaci trhu, kulturu a charakterizuje cílovou skupinu seniorů. Praktická část analyzuje provedené výzkumné metody a odpovídá na výzkumné otázky. V poslední projektové části je představen návrh projektu pro cílovou skupinu seniorů v rámci Městského divadla Zlín, který vychází z výsledků kvantitativního výzkumu. Výsledky práce mohou být využity pro zlepšení marketingové komunikace divadla a pro vytvoření projektů podporujících návštěvnost divadel u seniorů.
Anotace v angličtině
The thesis examines the issue of consumer behavior of seniors in the field of cultural insti-tutions, specifically focusing on the City Theater Zlín. The aim of the thesis is to find out whether the target group of seniors perceives the marketing communication of the theater as sufficient and whether the financial situation of seniors is reflected in the theater's atten-dance. The theoretical part explains terms such as consumer behavior, market segmentation, culture, and characterizes the target group of seniors. The practical part analyzes the research methods used and answers the research questions. In the last project part, a project proposal for the target group of seniors within the City Theater Zlín is presented, based on the results of quantitative research. The results of the work can be used to improve the the-ater's marketing communication and to create projects that support theater visits by seniors.
Klíčová slova
Spotřebitelské chování, kultura, kulturní instituce, segmentace trhu, marketingová komunikace, senior,
Klíčová slova v angličtině
consumer behavior, culture, cultural institutions, market segmentation, marketing communication, senior
Rozsah průvodní práce
97 s. (141 862 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce zkoumá problematiku spotřebitelského chování seniorů v oblasti kulturních institucí, konkrétně bylo zvoleno Městské divadlo Zlín. Cílem práce je zjistit, zda cílová skupina seniorů percipuje marketingovou komunikaci uvedeného divadla jako dostatečnou a zda se finanční situace seniorů odráží na návštěvnosti divadla. Teoretická část vysvětluje pojmy jako spotřebitelské chování, segmentaci trhu, kulturu a charakterizuje cílovou skupinu seniorů. Praktická část analyzuje provedené výzkumné metody a odpovídá na výzkumné otázky. V poslední projektové části je představen návrh projektu pro cílovou skupinu seniorů v rámci Městského divadla Zlín, který vychází z výsledků kvantitativního výzkumu. Výsledky práce mohou být využity pro zlepšení marketingové komunikace divadla a pro vytvoření projektů podporujících návštěvnost divadel u seniorů.
Anotace v angličtině
The thesis examines the issue of consumer behavior of seniors in the field of cultural insti-tutions, specifically focusing on the City Theater Zlín. The aim of the thesis is to find out whether the target group of seniors perceives the marketing communication of the theater as sufficient and whether the financial situation of seniors is reflected in the theater's atten-dance. The theoretical part explains terms such as consumer behavior, market segmentation, culture, and characterizes the target group of seniors. The practical part analyzes the research methods used and answers the research questions. In the last project part, a project proposal for the target group of seniors within the City Theater Zlín is presented, based on the results of quantitative research. The results of the work can be used to improve the the-ater's marketing communication and to create projects that support theater visits by seniors.
Klíčová slova
Spotřebitelské chování, kultura, kulturní instituce, segmentace trhu, marketingová komunikace, senior,
Klíčová slova v angličtině
consumer behavior, culture, cultural institutions, market segmentation, marketing communication, senior
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši relevantních literárních zdrojů, předložte teoretické poznatky zaměřené na spotřebitelské chování, kulturní instituce a cílovou skupinu seniorů.
Stanovte cíle, postupy a metody práce vztahující se k danému tématu.
Sestavte dotazníkové šetření, kterým má být zjištěno spektrum kulturních služeb, které senioři využívají.
Realizujte výzkumné šetření a proveďte analýzu.
Zhodnoťte výsledky výzkumu ve vztahu k teoretickým poznatkům.
Na základě získaných dat zpracujte návrh projektu vedoucího ke zefektivnění komunikace kulturních institucí k cílové skupině seniorů.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši relevantních literárních zdrojů, předložte teoretické poznatky zaměřené na spotřebitelské chování, kulturní instituce a cílovou skupinu seniorů.
Stanovte cíle, postupy a metody práce vztahující se k danému tématu.
Sestavte dotazníkové šetření, kterým má být zjištěno spektrum kulturních služeb, které senioři využívají.
Realizujte výzkumné šetření a proveďte analýzu.
Zhodnoťte výsledky výzkumu ve vztahu k teoretickým poznatkům.
Na základě získaných dat zpracujte návrh projektu vedoucího ke zefektivnění komunikace kulturních institucí k cílové skupině seniorů.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2012. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 198 s. ISBN 9788087500170.
JANIŠ, Kamil a Jitka SKOPALOVÁ. 2016. Volný čas seniorů. Praha: Grada, 2016, 156 s. Pedagogika. ISBN 9788024755359.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 356 s. Expert. ISBN 9788024735283.
MOOIJ, Marieke de. C2004. Consumerbehavior and culture: consequencesforglobal marketing and advertising.ThousandOaks: Sage, xiv, 245 s. ISBN 0761926690.
REIDL, Andreas. 2012. Senior – zákazník budoucnosti: marketing orientovaný na generaci 50+. Brno: BizBooks, 256 s. ISBN 9788026500186.
Začátek formuláře
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2012. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 198 s. ISBN 9788087500170.
JANIŠ, Kamil a Jitka SKOPALOVÁ. 2016. Volný čas seniorů. Praha: Grada, 2016, 156 s. Pedagogika. ISBN 9788024755359.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 356 s. Expert. ISBN 9788024735283.
MOOIJ, Marieke de. C2004. Consumerbehavior and culture: consequencesforglobal marketing and advertising.ThousandOaks: Sage, xiv, 245 s. ISBN 0761926690.
REIDL, Andreas. 2012. Senior – zákazník budoucnosti: marketing orientovaný na generaci 50+. Brno: BizBooks, 256 s. ISBN 9788026500186.
Začátek formuláře
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
-Jaký způsob komunikace s cílovou skupinou seniorů považujete za nejúčinnější?
-Charakterizujte rozdíly mezi individuálním hloubkovým a strukturovaným rozhovorem.
-Popište způsob výběru zkoumaného vzorku v kvantitativním šetření. Byl výběr reprezentativní?
Studentka odpověděla na položené otázky, i na doplňující otázky členů komise.