Cílem této práce je zmapovat současnou situaci HbbTV jako reklamního formátu. Určit jeho postavení v komunikačním mixu a zhodnotit jeho postavení vůči klasickým televizním reklamám. Práce by měla ukázat, jak je tento formát vnímán zadavateli reklamy, poskytovateli reklamního prostoru a zástupci mediálních agentur. Práce si klade za úkol pomocí rozhovorů zjistit, jaké informace oslovení zástupci o tomto formátu mají, jak se o nich dozvídají a zda jsou dostatečné na to, aby byl tento formát pravidelně zařazován do komunikačního mixu spolu s ostatními mediatypy. Cílem práce je zodpovědět klíčové otázky: zda mají zadavatelé reklam dostatečné informace pro zařazení tohoto formátu, zda je možné tento formát využívat i pro výkonnostní kampaně nebo zda je HbbTV levnější alternativou televizní kampaně.
Anotace v angličtině
Goal of this thesis is to map the current situation of HbbTV as an advertising format. Then define its position in the communication mix and to evaluate its position in relation to traditional TV commercials. The thesis should show how this format is perceived by advertisers, advertising providers and representatives of media agencies. The thesis aims to use interviwes to find out what information the representatives have about this format, how they get the information about it and whether the information are sufficient to include it regularly in the communication mix along with other media types. The goal of the thesis is to answer key questions: whether advertisers have sufficient information to include the format, whether the format can be used for performance campaigns, or whether HbbTV is a cheaper alternative to TV campaigns.
Klíčová slova
hbbtv, hybrid, červené tlačítko, televizní reklama, reklamní spot, televizní spot, brandová kampaň, výkonnostní kampaň
Klíčová slova v angličtině
hbbtv, hybrid, red button, TV commercial, commercial spot, TV spot, brand campaign, performance campaign
Rozsah průvodní práce
99
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je zmapovat současnou situaci HbbTV jako reklamního formátu. Určit jeho postavení v komunikačním mixu a zhodnotit jeho postavení vůči klasickým televizním reklamám. Práce by měla ukázat, jak je tento formát vnímán zadavateli reklamy, poskytovateli reklamního prostoru a zástupci mediálních agentur. Práce si klade za úkol pomocí rozhovorů zjistit, jaké informace oslovení zástupci o tomto formátu mají, jak se o nich dozvídají a zda jsou dostatečné na to, aby byl tento formát pravidelně zařazován do komunikačního mixu spolu s ostatními mediatypy. Cílem práce je zodpovědět klíčové otázky: zda mají zadavatelé reklam dostatečné informace pro zařazení tohoto formátu, zda je možné tento formát využívat i pro výkonnostní kampaně nebo zda je HbbTV levnější alternativou televizní kampaně.
Anotace v angličtině
Goal of this thesis is to map the current situation of HbbTV as an advertising format. Then define its position in the communication mix and to evaluate its position in relation to traditional TV commercials. The thesis should show how this format is perceived by advertisers, advertising providers and representatives of media agencies. The thesis aims to use interviwes to find out what information the representatives have about this format, how they get the information about it and whether the information are sufficient to include it regularly in the communication mix along with other media types. The goal of the thesis is to answer key questions: whether advertisers have sufficient information to include the format, whether the format can be used for performance campaigns, or whether HbbTV is a cheaper alternative to TV campaigns.
Klíčová slova
hbbtv, hybrid, červené tlačítko, televizní reklama, reklamní spot, televizní spot, brandová kampaň, výkonnostní kampaň
Klíčová slova v angličtině
hbbtv, hybrid, red button, TV commercial, commercial spot, TV spot, brand campaign, performance campaign
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury, která se zabývá televizní reklamou a HbbTV kampaněmi. Zformulujte teoretická východiska dané problematiky.
Zpracujte metodiku práce, definujte cíl výzkumu a stanovte výzkumné otázky.
Připravte a realizujte kvalitativní šetření zaměřující se na HbbTV kampaně z pohledu mediálních agentur, zadavatelů reklamy a poskytovatelů reklamního prostoru.
Interpretujte zjištěná data z výzkumného šetření a odpovězte na výzkumné otázky.
Výsledky z kvalitativního šetření využijte jako vstupní data pro projektovou část.
Předložte návrh projektu.
Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury, která se zabývá televizní reklamou a HbbTV kampaněmi. Zformulujte teoretická východiska dané problematiky.
Zpracujte metodiku práce, definujte cíl výzkumu a stanovte výzkumné otázky.
Připravte a realizujte kvalitativní šetření zaměřující se na HbbTV kampaně z pohledu mediálních agentur, zadavatelů reklamy a poskytovatelů reklamního prostoru.
Interpretujte zjištěná data z výzkumného šetření a odpovězte na výzkumné otázky.
Výsledky z kvalitativního šetření využijte jako vstupní data pro projektovou část.
Předložte návrh projektu.
Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce.
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ, 2011. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-.
HORŇÁK, Pavel, 2019. Formy a prostriedky marketingovej komunikácie – VIDEOREKLAMA. Bratislava. ISBN 978-80-223-4820-1.
KRUPKA, Jaroslav, 2012. Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0046-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5865-7
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ, 2011. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-.
HORŇÁK, Pavel, 2019. Formy a prostriedky marketingovej komunikácie – VIDEOREKLAMA. Bratislava. ISBN 978-80-223-4820-1.
KRUPKA, Jaroslav, 2012. Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0046-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5865-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
V práci hovoříte o chybějících case studies. Existuje vůbec nějaký příklad dobré kampaně vedené prostřednictvím HbbTv? Jaký je jinak argument pro zařazení do media plánu, když neznáme reálné výsledky? Pokud máte nějaká data k dispozici, prosím stručně je představte.
Na základě citace respondenta na str. 67: „Nějak si furt nedovedu představit, že by si přes to někdo koupil auto. No takhle, že to zahlédne jako v televizi, že na něj vyjede autíčko? On si řekne, no tak ty jo, tady je nějaká reklama mezi Ulicí, tak si koupím Land Rover. To si nějak nedovedu představit.“ …jak je to tedy s reklamním sdělením prostřednictvím jiných médií? Ta vedou přímo k nákupu? Inzerce v časopise, online reklama nebo klasický televizní spot aj.?