Informace o kvalifikační práci Vývoj designu menstruačních pomůcek v kontextu mediální komunikace a wellbeingu.
Destigmatizace menstruace jako námět výstavy
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Design, který pomáhá
Hlavní téma v angličtině
Design that helps
Název dle studenta
Vývoj designu menstruačních pomůcek v kontextu mediální komunikace a wellbeingu.
Destigmatizace menstruace jako námět výstavy
Název dle studenta v angličtině
The evolution of menstrual product design in the context of media communication and wellbeing. Destigmatization of menstruation as a theme of the exhibition
Tématem diplomové práce je design, který pomáhá a jeho vliv na detabuizování menstruace. Práce pojednává o vývoji designu menstruačních pomůcek v kontextu mediální komunikace a wellbeingu a jeho pozitivním dopadu na šetrnější menstruaci. Na základě rešerší a dostupných zdrojů zároveň mapuje současnou situaci nejen v České republice, ale i zahraničí. Cílem práce je popularizovat téma menstruace a ukázat tuto problematiku v jiné perspektivě. Výsledným projektem praktické části je návrh výstavy, jež má za úkol představit toto komplexní téma originálním a inspirativním pojetím, a tím odbourat předsudky spojené s touto problematikou po celá staletí. Ačkoli se jedná o intimní téma, zaslouží si bezpochyby pozornost širší veřejnosti a prostor pro změnu v přístupu ke kontroverzním nebo citlivým otázkám.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is design that helps and its impact on the destigmatization of menstruation. The work discusses the development of menstrual product design in the context of media communication and wellbeing, and its positive impact on a more sustainable menstruation. Based on research and available sources, it also examines the current situation not only in the Czech Republic but also abroad. The aim of the thesis is to popularize the topic of menstruation and present this issue from a different perspective. The resulting project of the practical part is the design of an exhibition, which aims to present this complex topic with an original and inspiring approach, thereby dismantling prejudices associated with it for centuries. Although it is an intimate subject, it undoubtedly deserves the attention of the general public and a space for a change in approach to controversial or sensitive questions.
Design, menstrual products, the phenomenon of menstruation, wellbeing, destigmatization, sustainability, media communication, stigma, innovation, technology, design exhibition
Rozsah průvodní práce
108 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je design, který pomáhá a jeho vliv na detabuizování menstruace. Práce pojednává o vývoji designu menstruačních pomůcek v kontextu mediální komunikace a wellbeingu a jeho pozitivním dopadu na šetrnější menstruaci. Na základě rešerší a dostupných zdrojů zároveň mapuje současnou situaci nejen v České republice, ale i zahraničí. Cílem práce je popularizovat téma menstruace a ukázat tuto problematiku v jiné perspektivě. Výsledným projektem praktické části je návrh výstavy, jež má za úkol představit toto komplexní téma originálním a inspirativním pojetím, a tím odbourat předsudky spojené s touto problematikou po celá staletí. Ačkoli se jedná o intimní téma, zaslouží si bezpochyby pozornost širší veřejnosti a prostor pro změnu v přístupu ke kontroverzním nebo citlivým otázkám.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is design that helps and its impact on the destigmatization of menstruation. The work discusses the development of menstrual product design in the context of media communication and wellbeing, and its positive impact on a more sustainable menstruation. Based on research and available sources, it also examines the current situation not only in the Czech Republic but also abroad. The aim of the thesis is to popularize the topic of menstruation and present this issue from a different perspective. The resulting project of the practical part is the design of an exhibition, which aims to present this complex topic with an original and inspiring approach, thereby dismantling prejudices associated with it for centuries. Although it is an intimate subject, it undoubtedly deserves the attention of the general public and a space for a change in approach to controversial or sensitive questions.
Design, menstrual products, the phenomenon of menstruation, wellbeing, destigmatization, sustainability, media communication, stigma, innovation, technology, design exhibition
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a předložte teoretické poznatky se zaměřením na problematiku vývoje trendů v designu.
2. Stanovte cíle, metodologické postupy a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte stav řešené problematiky.
4. Na základě závěrů analýz a výzkumného šetření navrhněte doporučení či workshop.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a předložte teoretické poznatky se zaměřením na problematiku vývoje trendů v designu.
2. Stanovte cíle, metodologické postupy a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte stav řešené problematiky.
4. Na základě závěrů analýz a výzkumného šetření navrhněte doporučení či workshop.
Seznam doporučené literatury
Fashion retail: časopis pro módní byznys : trendy, móda, obchod, brand, vybavení, technika, design. Praha: Press21, 2019. ISSN 2570-6594.
KRAMEROVÁ, Daniela, ed. Design & transformace: příběhy českého designu 1990-2020. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2022. ISBN 978-80-88308-78-2.
MICHL, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh: čtrnáct textů o problémech teorie a praxe moderního designu. Brno: Barrister & Principal, 2012. ISBN 978-80-87474-48-8.
OLIVETI, Chiara a Giovanna UZZANI. Design. Praha: Slovart, c2009. ISBN 978-80-7391-330-4.
PACHMANOVÁ, Martina, ed. Design: aktualita, nebo věčnost?: antologie textů k teorii a dějinám designu. V Praze: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2005. ISBN 80-86863-05-0.
WEINSCHENK, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3649-2.
Fashion retail: časopis pro módní byznys : trendy, móda, obchod, brand, vybavení, technika, design. Praha: Press21, 2019. ISSN 2570-6594.
KRAMEROVÁ, Daniela, ed. Design & transformace: příběhy českého designu 1990-2020. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2022. ISBN 978-80-88308-78-2.
MICHL, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh: čtrnáct textů o problémech teorie a praxe moderního designu. Brno: Barrister & Principal, 2012. ISBN 978-80-87474-48-8.
OLIVETI, Chiara a Giovanna UZZANI. Design. Praha: Slovart, c2009. ISBN 978-80-7391-330-4.
PACHMANOVÁ, Martina, ed. Design: aktualita, nebo věčnost?: antologie textů k teorii a dějinám designu. V Praze: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2005. ISBN 80-86863-05-0.
WEINSCHENK, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3649-2.