Thesis submitted, discontinued after an unsuccessful defence (OPUNO).
Completeness of mandatory entries
- All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic
1. teoretická část: Porovnání designa postav z filmu Winnie the Pooh and the Honey Tree (1966) a Winnie the Pooh (1969)
2. praktická část: Zahrada - kreslený animovaný film
Main topic in English
1. theoretical part: Comparison of the character design from the movie Winnie the Pooh and the Honey Tree (1966) and Winnie the Pooh (1969) 2. practical part: Garden: cartoon animated film
Title according to student
Porovnání designa postav z filmu Winnie the Pooh and the Honey Tree (1966) a Winnie the Pooh (1969)
English title as given by the student
Comparison of character designs from the movie Winnie the Pooh and the Honey Tree (1966) and Winnie the Pooh (1969)
Práce popisuje analýzu a srovnání designu postav ve filmech "Winnie-the-Pooh" studia Disney a "Vinni-Puch" režiséra Fjodora Chitruka. Také se zabývá přístupem každého autora filmů k filmové adaptaci knihy A. A. Milne "Winnie-the-Pooh". Práce se navíc zabývá různými technikami vytváření postav, animací v obou filmech a porovnáním přístupů k tvorbě příběhu a vývoji postav.
Praktická část se věnuje vývoji krátkometrážní 2D kreslené animované etudy s názvem Zahrada, v níž jsou využity principy designu postav z teoretické části mé diplomové práce.
Annotation in English
The work describes the analysis and comparison of character design in the films" Winnie-The-Pooh" by Disney studio and "Vinni-Puch" by director Fyodor Chitruk. It also deals with each author's approach to the film adaptation of book A. A. Milne "Winnie-The-Pooh". In addition, the work will look at the different techniques of character creation and animation in both films and compare approaches to the story and character development.
The practical part is devoted to the development of a short 2D cartoon animated etude called Garden, where the principles of character design from the theoretical part of my thesis are used.
Keywords
Winnie-the-Pooh, Disney, Fjodor Chitruk, charakterový design, charakter, design, animace
Keywords in English
Winnie-the-Pooh, Disney, Fyodor Khitruk, character design, character, design, animation
Length of the covering note
38 s.
Language
CZ
Annotation
Práce popisuje analýzu a srovnání designu postav ve filmech "Winnie-the-Pooh" studia Disney a "Vinni-Puch" režiséra Fjodora Chitruka. Také se zabývá přístupem každého autora filmů k filmové adaptaci knihy A. A. Milne "Winnie-the-Pooh". Práce se navíc zabývá různými technikami vytváření postav, animací v obou filmech a porovnáním přístupů k tvorbě příběhu a vývoji postav.
Praktická část se věnuje vývoji krátkometrážní 2D kreslené animované etudy s názvem Zahrada, v níž jsou využity principy designu postav z teoretické části mé diplomové práce.
Annotation in English
The work describes the analysis and comparison of character design in the films" Winnie-The-Pooh" by Disney studio and "Vinni-Puch" by director Fyodor Chitruk. It also deals with each author's approach to the film adaptation of book A. A. Milne "Winnie-The-Pooh". In addition, the work will look at the different techniques of character creation and animation in both films and compare approaches to the story and character development.
The practical part is devoted to the development of a short 2D cartoon animated etude called Garden, where the principles of character design from the theoretical part of my thesis are used.
Keywords
Winnie-the-Pooh, Disney, Fjodor Chitruk, charakterový design, charakter, design, animace
Keywords in English
Winnie-the-Pooh, Disney, Fyodor Khitruk, character design, character, design, animation
Research Plan
1. teoretická část:
Teoretická textová práce se člení na dvě části: teoretickou část (TČ) a praktickou část (PP). Povinný minimální rozsah TČ je 20 normostran, u PP je to 5 normostran. Zatímco první, teoretická část písemné práce, se zabývá vybraným tématem, které se váže k praktické části DP, druhá, praktická část písemné práce, pojednává o praktickém výstupu diplomového projektu a jde tedy o explikaci k diplomovému projektu.
Cílem teoretické části je pojmout konkrétní téma a prostřednictvím práce s odbornými zdroji a s dalšími texty či díly jej analyzovat a zasadit do kontextu (a případně i do vztahu ke svému diplomovému praktickému výstupu).
Cílem praktické části je popis vývoje a výroby diplomového praktického výstupu, zasvěcení do procesu a obhajoba jeho východisek a výsledného tvaru.
Hodnotí se nejen jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), ale také formulace názorů, práce s informacemi, zacházení se zdroji. Povinný minimální počet odborných zdrojů je 8 článků, 4 knihy, alespoň z poloviny se jedná o cizojazyčnou literaturu.
Odevzdat v elektronické podobě ve formátu PDF na Portál UTB a na NAS FMK; 1 ks kroužkové vazby v tisknuté podobě (stačí černobíle).
2. praktická část:
Praktická diplomová práce má za cíl demonstrovat řemeslné dovednosti absolventa magisterského studia, a tedy obsáhnout jak zvládnutí technologie, tak řemesla animace (pohyb postav, práce s prostorem, stylizace, timing...). V diplomovém projektu student představuje své silné stránky, a tedy si volí techniku, stejně tak akcentuje dílčí profese animovaného filmu (např. charakter design, výtvarník, charakter animátor, scenárista, režisér...). Možné je zhotovit diplomový projekt výhradně jako autorskou záležitost, tedy bez volby jedné konkrétní profese.
Diplomový projekt má povinnou minimální stopáž 90 sekund a povinnou maximální stopáž 300 sekund. Jen ve výjimečných případech a na základě schválení pedagogy ateliéru Animovaná tvorba je možné stopáž překročit. (Do stopáže se započítávají titulky.)
Diplomový projekt může být uceleným narativním dílem, nebo kompaktně seskládanou sadou animačních etud/obrazů/scén. V případě akcentace profesí jako je výtvarník animovaného filmu nebo charakter design / koncept art se klade velký důraz na doprovodné materiály (studie, skicy, výtvarnou přípravu filmu apod.)
Dokončené dílo se odevzdává v předepsané technické kvalitě a jeho součástí jsou i kompletní materiály mapující vývoj (téma, námět, literární scénář, bodový scénář, storyboard, animatik) a podklady k propagaci a distribuci díla (titulková listina, formuláře pro OSA a NFA, plakát, obrázky z filmu.
Odevzdání videosoubor (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí jsou: výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 5 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Research Plan
1. teoretická část:
Teoretická textová práce se člení na dvě části: teoretickou část (TČ) a praktickou část (PP). Povinný minimální rozsah TČ je 20 normostran, u PP je to 5 normostran. Zatímco první, teoretická část písemné práce, se zabývá vybraným tématem, které se váže k praktické části DP, druhá, praktická část písemné práce, pojednává o praktickém výstupu diplomového projektu a jde tedy o explikaci k diplomovému projektu.
Cílem teoretické části je pojmout konkrétní téma a prostřednictvím práce s odbornými zdroji a s dalšími texty či díly jej analyzovat a zasadit do kontextu (a případně i do vztahu ke svému diplomovému praktickému výstupu).
Cílem praktické části je popis vývoje a výroby diplomového praktického výstupu, zasvěcení do procesu a obhajoba jeho východisek a výsledného tvaru.
Hodnotí se nejen jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), ale také formulace názorů, práce s informacemi, zacházení se zdroji. Povinný minimální počet odborných zdrojů je 8 článků, 4 knihy, alespoň z poloviny se jedná o cizojazyčnou literaturu.
Odevzdat v elektronické podobě ve formátu PDF na Portál UTB a na NAS FMK; 1 ks kroužkové vazby v tisknuté podobě (stačí černobíle).
2. praktická část:
Praktická diplomová práce má za cíl demonstrovat řemeslné dovednosti absolventa magisterského studia, a tedy obsáhnout jak zvládnutí technologie, tak řemesla animace (pohyb postav, práce s prostorem, stylizace, timing...). V diplomovém projektu student představuje své silné stránky, a tedy si volí techniku, stejně tak akcentuje dílčí profese animovaného filmu (např. charakter design, výtvarník, charakter animátor, scenárista, režisér...). Možné je zhotovit diplomový projekt výhradně jako autorskou záležitost, tedy bez volby jedné konkrétní profese.
Diplomový projekt má povinnou minimální stopáž 90 sekund a povinnou maximální stopáž 300 sekund. Jen ve výjimečných případech a na základě schválení pedagogy ateliéru Animovaná tvorba je možné stopáž překročit. (Do stopáže se započítávají titulky.)
Diplomový projekt může být uceleným narativním dílem, nebo kompaktně seskládanou sadou animačních etud/obrazů/scén. V případě akcentace profesí jako je výtvarník animovaného filmu nebo charakter design / koncept art se klade velký důraz na doprovodné materiály (studie, skicy, výtvarnou přípravu filmu apod.)
Dokončené dílo se odevzdává v předepsané technické kvalitě a jeho součástí jsou i kompletní materiály mapující vývoj (téma, námět, literární scénář, bodový scénář, storyboard, animatik) a podklady k propagaci a distribuci díla (titulková listina, formuláře pro OSA a NFA, plakát, obrázky z filmu.
Odevzdání videosoubor (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí jsou: výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 5 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Recommended resources
PIKKOV, Ülo. Animasofie: teoretické kapitoly o animovaném filmu. Přeložil Anna STEJSKALOVÁ, přeložil Eva NÄRIPEA. V Praze: Akademie múzických umění v Nakladatelství AMU, 2017. ISBN 978-80-7331-446-0.
GREGOR, Lukáš. Typologie a chování postav v animovaných filmech Walt Disney Company. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-06-4.
LEWIS, M. and CATTISH, A. Creating stylized characters. Worcester (England): 3dtotal Publishing, 2021. ISBN 978-19-09414-74-7
PONTIERI, L. Soviet animation and the thaw of the 1960s: Not only for children. U.K., 2012. ISBN 978-08-61967-05-6
DOUBRAVOVÁ, Lucie. Charakterový design - základní principy a postupy. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2021, 54 s.
Recommended resources
PIKKOV, Ülo. Animasofie: teoretické kapitoly o animovaném filmu. Přeložil Anna STEJSKALOVÁ, přeložil Eva NÄRIPEA. V Praze: Akademie múzických umění v Nakladatelství AMU, 2017. ISBN 978-80-7331-446-0.
GREGOR, Lukáš. Typologie a chování postav v animovaných filmech Walt Disney Company. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-06-4.
LEWIS, M. and CATTISH, A. Creating stylized characters. Worcester (England): 3dtotal Publishing, 2021. ISBN 978-19-09414-74-7
PONTIERI, L. Soviet animation and the thaw of the 1960s: Not only for children. U.K., 2012. ISBN 978-08-61967-05-6
DOUBRAVOVÁ, Lucie. Charakterový design - základní principy a postupy. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2021, 54 s.