Bakalárska práca sa zaoberá mapovaním histórie stylingu, druhov stylingu, odevnej etikety
a upozorňuje na vývoj nových súčasných stylingových tendencií. Veľký dôraz kladie na
súbor o pravidlách odevnej etikety. Poukazuje na feminné tendencie prejavujúce sa
v pánskom stylingu.
Odevná kolekcia reflektuje nadobudnuté poznatky o pravidlách odevnej etikety a súčasných
stylingových tendenciách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the mapping of the history of styling, types of styling, clothing
etiquette and highlights the development of new contemporary styling tendencies. It places
great emphasis on a set on the rules of dress etiquette. It highlights the feminine tendencies
manifested in men's styling.
The clothing collection reflects the knowledge gained about the rules of clothing etiquette
and contemporary styling tendencies
styling, dress code, histoy, digital styling, ethics, aesthetics
Rozsah průvodní práce
111
Jazyk
SK
Anotace
Bakalárska práca sa zaoberá mapovaním histórie stylingu, druhov stylingu, odevnej etikety
a upozorňuje na vývoj nových súčasných stylingových tendencií. Veľký dôraz kladie na
súbor o pravidlách odevnej etikety. Poukazuje na feminné tendencie prejavujúce sa
v pánskom stylingu.
Odevná kolekcia reflektuje nadobudnuté poznatky o pravidlách odevnej etikety a súčasných
stylingových tendenciách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the mapping of the history of styling, types of styling, clothing
etiquette and highlights the development of new contemporary styling tendencies. It places
great emphasis on a set on the rules of dress etiquette. It highlights the feminine tendencies
manifested in men's styling.
The clothing collection reflects the knowledge gained about the rules of clothing etiquette
and contemporary styling tendencies
styling, dress code, histoy, digital styling, ethics, aesthetics
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20-25 normostran. Práce se věnuje mapování dress codu a změnám ve stylingu.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5-7 modelu. V praktické části bude vytvořena oděvní kolekce vycházející z nabytých poznatků v teoretické části. Praktická část je doplněna o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módní fotografie. Rozsah práce: minimálně 40 normostran. Formát A4. Práce bude odevzdána ve dvou stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě). Součástí odevzdané písemné práce bude i dodání elektronické verze bakalářské práce na Flash disku. Flash disk bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části bakalářské práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 DPI, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PFD. Loga a texty v křivkách.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20-25 normostran. Práce se věnuje mapování dress codu a změnám ve stylingu.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5-7 modelu. V praktické části bude vytvořena oděvní kolekce vycházející z nabytých poznatků v teoretické části. Praktická část je doplněna o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módní fotografie. Rozsah práce: minimálně 40 normostran. Formát A4. Práce bude odevzdána ve dvou stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě). Součástí odevzdané písemné práce bude i dodání elektronické verze bakalářské práce na Flash disku. Flash disk bude obsahovat taktéž samostatné fotografie v tiskové kvalitě z praktické části bakalářské práce. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 DPI, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PFD. Loga a texty v křivkách.
Seznam doporučené literatury
CECCARELLI, Giuseppe. Nový dress code: pravidla oblékání moderního muže. První vydání. Praha: Mladá fronta, 2018. 207 stran. ISBN 978-80-204-4887-3.
LAPŠANSKÁ, Dana. Kapitoly z módneho marketingu a stylingu. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2014. ISBN 978-80-7454-470-5.
MCASSEY, Jacqueline a Clare BUCKLEY. Styling: [v creating a style, fashion or image]. Lausanne: Ava Academia, c2011, 199 s. Basic fashion design. ISBN 9782940411399.
ŠPAČEK, Ladislav. Úspěšný obchodní zástupce: etiketa, komunikace, prezentace, dress code. Praha: Fragment, 2014, 214 s. Kariéra. ISBN 9788025321966.
#VogueCSTalks: Sabo Miro a Ťapťuch Jozef. In: YouTube [online]. You Tube, 1.8.2021 [cit. 2022-10-26]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=VGeg0V61xD4
Seznam doporučené literatury
CECCARELLI, Giuseppe. Nový dress code: pravidla oblékání moderního muže. První vydání. Praha: Mladá fronta, 2018. 207 stran. ISBN 978-80-204-4887-3.
LAPŠANSKÁ, Dana. Kapitoly z módneho marketingu a stylingu. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2014. ISBN 978-80-7454-470-5.
MCASSEY, Jacqueline a Clare BUCKLEY. Styling: [v creating a style, fashion or image]. Lausanne: Ava Academia, c2011, 199 s. Basic fashion design. ISBN 9782940411399.
ŠPAČEK, Ladislav. Úspěšný obchodní zástupce: etiketa, komunikace, prezentace, dress code. Praha: Fragment, 2014, 214 s. Kariéra. ISBN 9788025321966.
#VogueCSTalks: Sabo Miro a Ťapťuch Jozef. In: YouTube [online]. You Tube, 1.8.2021 [cit. 2022-10-26]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=VGeg0V61xD4
Přílohy volně vložené
flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Kolekce inspirovaná mapováním historie stylingu, druhů stylingu, oděvní etikety a upozorňuje na vývoj nových současných stylingových tendencí.
Otázky oponenta:
Jak sociální sítě mění přístup návrhářů k prezentaci svých
produktů/komunikací se zákazníky? Mění to i podobu produktu?
Jakým způsobem ovlivňuje digitální estetika současný styling? Vidíme
nějaké prostupující tendence?
Jaký je Váš oblíbený projekt digitálního designera/stylisty/módního
domu/ značky? Za jakým účelem vznikl a je možné posoudit jeho využití v kontrastu s
tradičním přístupem ke stylingu? Povedlo se to?