Bakalářská práce na téma interaktivní výchovný koncert pro děti předškolního věku je zaměřena na popsání principu a celého procesu interaktivního výchovného koncertu, na interakci mezi dítětem předškolního věku, hudbou a hudebními činnostmi. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část, kde v teoretické části jsem se zaměřila na výše zmíněné a v praktické části jsem teorii aplikovala v rámci realizace interaktivního výchovného koncertu a následného doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis on the topic of an interactive educational concert for preschool children is focused on describing the principle and the entire process of an interactive educational concert, on the interaction between a preschool child, music and musical activities. It is divided into a theoretical and a practical part, where in the theoretical part I focused on the aforementioned and in the practical part I applied the theory within the framework of the implementation of an interactive educational concert and subsequent recommendations for practice.
Klíčová slova
interaktivní výchovný koncert, hudební činnosti, hudební vnímání dítěte
Klíčová slova v angličtině
interactive educational concert, musical activities, musical perception of the child
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma interaktivní výchovný koncert pro děti předškolního věku je zaměřena na popsání principu a celého procesu interaktivního výchovného koncertu, na interakci mezi dítětem předškolního věku, hudbou a hudebními činnostmi. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část, kde v teoretické části jsem se zaměřila na výše zmíněné a v praktické části jsem teorii aplikovala v rámci realizace interaktivního výchovného koncertu a následného doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis on the topic of an interactive educational concert for preschool children is focused on describing the principle and the entire process of an interactive educational concert, on the interaction between a preschool child, music and musical activities. It is divided into a theoretical and a practical part, where in the theoretical part I focused on the aforementioned and in the practical part I applied the theory within the framework of the implementation of an interactive educational concert and subsequent recommendations for practice.
Klíčová slova
interaktivní výchovný koncert, hudební činnosti, hudební vnímání dítěte
Klíčová slova v angličtině
interactive educational concert, musical activities, musical perception of the child
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti hudebně výchovných aktivit v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na možnosti realizace výchovných koncertů pro děti předškolního věku.
Příprava a zpracování programu a organizace interaktivního výchovného koncertu pro děti předškolního věku.
Realizace interaktivního výchovného koncertu v podmínkách mateřských škol.
Evaluace výchovného koncertu a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti hudebně výchovných aktivit v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na možnosti realizace výchovných koncertů pro děti předškolního věku.
Příprava a zpracování programu a organizace interaktivního výchovného koncertu pro děti předškolního věku.
Realizace interaktivního výchovného koncertu v podmínkách mateřských škol.
Evaluace výchovného koncertu a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Hazuková, H. (2014). Objevujeme s dětmi kulturu a společnost: dítě a společnost. Praha: Raabe.
Jurkovič, P. (2012). Od výkřiku k písničce. Praha: Portál.
Kubecová, M., Pehelová, M., Slavíková, M., Růžičková, V., & Váňová, H. (2017). Rozvíjíme hudební dovednosti dětí. Praha: Raabe.
Rosario, Castanon-Rodriguez, M., & Vivaracho-Pascual, C. (2011). A new methodology to introduce musical language in preschool education. Instanbul: Bahcesehir University.
Sochová, L. (2009). Tvorivé inšpirácie z hudobných činností v koncertoch pre deti. Hudební výchova, 17(1), 3–5.
Váňová, H. (2012). Vztah dítěte k hudbě. Hudební výchova, 20(3), 39–40.
Seznam doporučené literatury
Hazuková, H. (2014). Objevujeme s dětmi kulturu a společnost: dítě a společnost. Praha: Raabe.
Jurkovič, P. (2012). Od výkřiku k písničce. Praha: Portál.
Kubecová, M., Pehelová, M., Slavíková, M., Růžičková, V., & Váňová, H. (2017). Rozvíjíme hudební dovednosti dětí. Praha: Raabe.
Rosario, Castanon-Rodriguez, M., & Vivaracho-Pascual, C. (2011). A new methodology to introduce musical language in preschool education. Instanbul: Bahcesehir University.
Sochová, L. (2009). Tvorivé inšpirácie z hudobných činností v koncertoch pre deti. Hudební výchova, 17(1), 3–5.
Váňová, H. (2012). Vztah dítěte k hudbě. Hudební výchova, 20(3), 39–40.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, noty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci aplikačního typu. Vymezila klíčové pojmy a prezentovala sadu aktivit pro děti předškolního věku. Hovořila o evaluaci realizovaných aktivit v mateřské škole. Studentka odpověděla na otázky oponenta a vedoucího práce se značnými nedostatky.