Informace o kvalifikační práci Návrh na uspořádání bazaru oblečení na podporu udržitelné módy a nákupy z fast fashion řetězců generace Z v Uherském Hradišti
Cílem této práce je uspořádání bazaru s oblečením na podporu udržitelné módy a analýza nakupování generace Z z Uherského Hradiště ve fast fashion řetězcích. V úvodu je přiblížen vývoj módy od 19. století až do dnešní doby. Dále je popsána udržitelnost, vysvětlena současná módní produkce a problémy fast fashion. Konec teoretické části se věnuje charakteristice generace Z a jejím specifikám. Praktická část se zabývá vývojem generace Z v Uherském Hradišti a analýzou dotazníkového šetření o nákupech z fast fashion řetězců generace Z z Uherského Hradiště. Součástí práce je návrh na uspořádání bazaru oblečení na podporu udržitelné módy, který je doplněn o časovou, personální, rizikovou a nákladovou analýzu. Na konci praktické části se práce zabývá řešením, jak omezit nákupy z fast fashion.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is the organization of thrift market to support sustainable fashion and the analysis of purchases from fast fashion chains by generation Z in Uherské Hradiště. Firstly, we look at the evolution of fashion since the 19th century to this day. Secondly, we specify the concept of sustainability, and we also analyse the contemporary fashion production and fast fashion issues. The conclusion to the theoretical part concerns the characterization of generation Z and its specifics. The practical part consists of the evolution of generation Z in Uherské Hradiště and the questionnaire survey analysis of the purchases from fast fashion chains by generation Z in Uherské Hradiště. A design of organization of thrift market to support sustainable fashion is a part of the thesis, along with the time, personnel, risk, and cost analysis. Finally, the end of the thesis reflects a solution on how to limit the fast fashion purchases.
Klíčová slova
móda, pomalá móda, rychlá móda, udržitelnost, generace Z
Klíčová slova v angličtině
fashion, slow fashion, fast fashion, sustainability, generation Z
Rozsah průvodní práce
132 s. (231 976 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je uspořádání bazaru s oblečením na podporu udržitelné módy a analýza nakupování generace Z z Uherského Hradiště ve fast fashion řetězcích. V úvodu je přiblížen vývoj módy od 19. století až do dnešní doby. Dále je popsána udržitelnost, vysvětlena současná módní produkce a problémy fast fashion. Konec teoretické části se věnuje charakteristice generace Z a jejím specifikám. Praktická část se zabývá vývojem generace Z v Uherském Hradišti a analýzou dotazníkového šetření o nákupech z fast fashion řetězců generace Z z Uherského Hradiště. Součástí práce je návrh na uspořádání bazaru oblečení na podporu udržitelné módy, který je doplněn o časovou, personální, rizikovou a nákladovou analýzu. Na konci praktické části se práce zabývá řešením, jak omezit nákupy z fast fashion.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is the organization of thrift market to support sustainable fashion and the analysis of purchases from fast fashion chains by generation Z in Uherské Hradiště. Firstly, we look at the evolution of fashion since the 19th century to this day. Secondly, we specify the concept of sustainability, and we also analyse the contemporary fashion production and fast fashion issues. The conclusion to the theoretical part concerns the characterization of generation Z and its specifics. The practical part consists of the evolution of generation Z in Uherské Hradiště and the questionnaire survey analysis of the purchases from fast fashion chains by generation Z in Uherské Hradiště. A design of organization of thrift market to support sustainable fashion is a part of the thesis, along with the time, personnel, risk, and cost analysis. Finally, the end of the thesis reflects a solution on how to limit the fast fashion purchases.
Klíčová slova
móda, pomalá móda, rychlá móda, udržitelnost, generace Z
Klíčová slova v angličtině
fashion, slow fashion, fast fashion, sustainability, generation Z
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Představte generaci Z a její specifika.
Vymezte oblast módního průmyslu a udržitelnosti.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav nakupování oblečení generace Z.
Navrhněte projektové řešení k uspořádání bazaru oblečení.
Zhodnoťte navrhované řešení pomocí časové, personální, finanční a rizikové analýzy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Představte generaci Z a její specifika.
Vymezte oblast módního průmyslu a udržitelnosti.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav nakupování oblečení generace Z.
Navrhněte projektové řešení k uspořádání bazaru oblečení.
Zhodnoťte navrhované řešení pomocí časové, personální, finanční a rizikové analýzy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
HAUNEROVÁ, Klára, Vladimíra KHELEROVÁ a Zuzana ŠIMONOVSKÁ. Fashion management. Praha: Grada, 2019, 191 s. ISBN 978-80-271-2113-7.
HENNINGER, Claudia E., Panayiota J. ALEVIZOU, Helen GOWOREK a Daniella RYDING. Sustainability in fashion: A Cradle to Upcycle Approach. Cham: Palgrave Macmillan, 2017, 284 s. ISBN 9783319512532. Dostupné z: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-51253-2.
SCHOLZ, Christian a Anne RENNIG. Generations Z in Europe: inputs, insights and implications. United Kingdom: Emerald publishing, 2019, 299 s. ISBN 978-1-78973-492-8.
THOMAS, Dana. Vláda módy: cena rychlé módy a budoucnost oblečení. Brno: Host, 2020, 358 s. ISBN 978-80-275-0368-1.
ŽÁKOVÁ, Eva a kol. Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR [online]. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2015, 296 s. ISBN 978-80-7008-332-1. Dostupné z: https://search.mlp.cz/cz/titul/mapovani-kulturnich-a-kreativnich-prumyslu-v-cr/4224350/#/getPodobneTituly=deskriptory-eq:177240871-amp:key-eq:4224350.
Seznam doporučené literatury
HAUNEROVÁ, Klára, Vladimíra KHELEROVÁ a Zuzana ŠIMONOVSKÁ. Fashion management. Praha: Grada, 2019, 191 s. ISBN 978-80-271-2113-7.
HENNINGER, Claudia E., Panayiota J. ALEVIZOU, Helen GOWOREK a Daniella RYDING. Sustainability in fashion: A Cradle to Upcycle Approach. Cham: Palgrave Macmillan, 2017, 284 s. ISBN 9783319512532. Dostupné z: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-51253-2.
SCHOLZ, Christian a Anne RENNIG. Generations Z in Europe: inputs, insights and implications. United Kingdom: Emerald publishing, 2019, 299 s. ISBN 978-1-78973-492-8.
THOMAS, Dana. Vláda módy: cena rychlé módy a budoucnost oblečení. Brno: Host, 2020, 358 s. ISBN 978-80-275-0368-1.
ŽÁKOVÁ, Eva a kol. Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR [online]. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2015, 296 s. ISBN 978-80-7008-332-1. Dostupné z: https://search.mlp.cz/cz/titul/mapovani-kulturnich-a-kreativnich-prumyslu-v-cr/4224350/#/getPodobneTituly=deskriptory-eq:177240871-amp:key-eq:4224350.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Lukáš Danko, Ph.D., hodnocení: B
Otázky vedoucího práce:
Diskutujte možnosti alternatívneho financovania projektu a jeho využitie v iných mestách. Zodpovězeno zcela
Oponent práce Ing. Petra Benyahya, Ph.D., hodnocení: B
Otázky oponenta práce:
Podle jakých měřitelných kritérií lze posoudit, zda bude realizovaný bazar úspěšný?
Neuvažovala jste nad tím, že byste mohla na středních školách udělat pro studenty nějaký workshop na toto téma?
Kdybyste měla možnost oslovit někoho (např. infuencera), aby se stal tváří Vaší akce a pomohl s propagací u generace Z, kdo by to byl a proč? Zodpovězeno zcela
Další otázky:
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc., Doporučení: Přidat spotřebitelské chování a teorii chování atd. Dát textu lepší strukturu a členění. V dotazníku otázka ohledně pohlaví – lépe uvádět žena, muž a jiné. Vzdělání je příliš rozmělněno – Jaké byly výsledky dle vzdělání? Zodpovězeno částečně
doc. Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D., Analyzovala jste ostatní podobné akce v daném regionu? Proč jste to nezkoumala? Jak jste kategorizovala odpovědi respondentů? Má fast fashion rozdíly v materiálech a kvalitě, jaké? Zodpovězeno částečně
Ing. Janka Vydrová, Ph.D., Nákladová analýza – je ve ztrátě, z jakého důvodu? Jak budete motivovat lidi, aby to uspořádali, když musí investovat vlastní peníze? Zodpovězeno částečně