- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině, Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Projekt marketingové strategie zavádění obnovitelných zdrojů energie na území města Zlína na příkladu programu CONCERTO
Hlavní téma v angličtině
The project of marketing strategy for implementation of renewable energy resources on the territory of city of Zlin on the basis of the programme CONCERTO.
Název dle studenta
Projekt marketingové strategie zavádění obnovitelných zdrojů energie na území města Zlína na příkladu programu CONCERTO
Diplomová práce řeší marketingovou strategii pro zavádění obnovitelných zdrojů energie ve městě Zlíně s využitím poznatků programu CONCERTO. Tato strategie je navržena k realizaci projektu Energy in Minds!, který je součástí programu CONCERTO a kterého se město Zlín účastní v letech 2005 - 2010. Projekt je zaměřen na podporu využívání obnovitelných zdrojů energie a dosahování úspor energií z fosilních zdrojů.
Teoretická část je zaměřena na poznatky z marketingu obcí, ekologie a obnovitelných zdrojů energie. Praktická část obsahuje analýzu současného stavu využívání OZE v zemích Evropské unie, v České republice a ve městě Zlíně. Následuje kompletní analýza programu CONCERTO, projektu Energy in Minds! včetně analýzy zkušeností zahraničních partnerů. Informovanost obyvatel Zlína o obnovitelných zdrojích energie a jejich postoje k tématu byly zjištěny primárním marketingovým výzkumem. Projektová část obsahuje návrh marketingové strategie k dokončení projektu Energy in Minds! ve Zlíně a návrh opatření ke snižování spotřeby energie z fosilních zdrojů úsporami energie a zaváděním obnovitelných zdrojů energie na území města Zlína po skončení projektu Energy in Minds!
Anotace v angličtině
The thesis deals with a marketing strategy for implementation of renewable energy resources in the city of Zlín using observations from the programme CONCERTO. This strategy is a proposal for a realization of the project Energy in Minds!, which is a part of the programme CONCERTO. Zlín will take part in the project between 2005 and 2010. The project focuses on the support of using renewable energy resources and reaching reduction of energy from fossil resources.
The focus of the theoretical part is the knowledge of municipality marketing, ecology and renewable energy resources. The practical part includes an analysis of the contemporary state of using the RES in the countries of the European Union, in the Czech Republic and in the city of Zlín. The thesis continues with a complete analysis of the programme CONCERTO, the project Energy in Minds!, including an analysis of the experience of foreign partners. A primary marketing research has found out about awareness of renewable energy resources of the Zlín inhabitants and their attitude towards the topic. The project part includes a proposal of a marketing strategy for finishing the project Energy in Minds! in Zlín and a proposal of measures for reduction of energy consumption from fossil resources by saving energy and implementation of renewable energy resources in the Zlín area when the project Energy in Minds! is terminated.
Klíčová slova
městský marketing, marketingová komunikace, marketingový mix, projekt ''Energy in Minds!" (''Mysleme na energii!"), SWOT analýza, marketingový výzkum, primární výzkum, sekundární výzkum, obnovitelné zdroje energie, úspory energie, město Zlín
Klíčová slova v angličtině
city marketing, marketing communication, marketing mix, project ''Energy in Minds!", SWOT analysis, marketing research, primary research, secondary research, renewable energy sources, energy savings, City of Zlin
Rozsah průvodní práce
112 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce řeší marketingovou strategii pro zavádění obnovitelných zdrojů energie ve městě Zlíně s využitím poznatků programu CONCERTO. Tato strategie je navržena k realizaci projektu Energy in Minds!, který je součástí programu CONCERTO a kterého se město Zlín účastní v letech 2005 - 2010. Projekt je zaměřen na podporu využívání obnovitelných zdrojů energie a dosahování úspor energií z fosilních zdrojů.
Teoretická část je zaměřena na poznatky z marketingu obcí, ekologie a obnovitelných zdrojů energie. Praktická část obsahuje analýzu současného stavu využívání OZE v zemích Evropské unie, v České republice a ve městě Zlíně. Následuje kompletní analýza programu CONCERTO, projektu Energy in Minds! včetně analýzy zkušeností zahraničních partnerů. Informovanost obyvatel Zlína o obnovitelných zdrojích energie a jejich postoje k tématu byly zjištěny primárním marketingovým výzkumem. Projektová část obsahuje návrh marketingové strategie k dokončení projektu Energy in Minds! ve Zlíně a návrh opatření ke snižování spotřeby energie z fosilních zdrojů úsporami energie a zaváděním obnovitelných zdrojů energie na území města Zlína po skončení projektu Energy in Minds!
Anotace v angličtině
The thesis deals with a marketing strategy for implementation of renewable energy resources in the city of Zlín using observations from the programme CONCERTO. This strategy is a proposal for a realization of the project Energy in Minds!, which is a part of the programme CONCERTO. Zlín will take part in the project between 2005 and 2010. The project focuses on the support of using renewable energy resources and reaching reduction of energy from fossil resources.
The focus of the theoretical part is the knowledge of municipality marketing, ecology and renewable energy resources. The practical part includes an analysis of the contemporary state of using the RES in the countries of the European Union, in the Czech Republic and in the city of Zlín. The thesis continues with a complete analysis of the programme CONCERTO, the project Energy in Minds!, including an analysis of the experience of foreign partners. A primary marketing research has found out about awareness of renewable energy resources of the Zlín inhabitants and their attitude towards the topic. The project part includes a proposal of a marketing strategy for finishing the project Energy in Minds! in Zlín and a proposal of measures for reduction of energy consumption from fossil resources by saving energy and implementation of renewable energy resources in the Zlín area when the project Energy in Minds! is terminated.
Klíčová slova
městský marketing, marketingová komunikace, marketingový mix, projekt ''Energy in Minds!" (''Mysleme na energii!"), SWOT analýza, marketingový výzkum, primární výzkum, sekundární výzkum, obnovitelné zdroje energie, úspory energie, město Zlín
Klíčová slova v angličtině
city marketing, marketing communication, marketing mix, project ''Energy in Minds!", SWOT analysis, marketing research, primary research, secondary research, renewable energy sources, energy savings, City of Zlin
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši z oblasti obnovitelných zdrojů energie, ekologie a marketingu obcí.
II. Praktická část
Analyzujte vnitřní a vnější prostředí ovlivňující využívání obnovitelných zdrojů.
Rozeberte zahraniční zkušenosti v programu CONCERTO a jejich uplatnění na území města Zlína.
Na základě analýzy navrhněte řešení projektu, harmonogram projektu, náklady a rizika realizace projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši z oblasti obnovitelných zdrojů energie, ekologie a marketingu obcí.
II. Praktická část
Analyzujte vnitřní a vnější prostředí ovlivňující využívání obnovitelných zdrojů.
Rozeberte zahraniční zkušenosti v programu CONCERTO a jejich uplatnění na území města Zlína.
Na základě analýzy navrhněte řešení projektu, harmonogram projektu, náklady a rizika realizace projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8
MOLDAN, B. (Ne)udržitelný rozvoj: ekologie - hrozba i naděje. 2. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2003. 141 s. ISBN 80-246-0769-7
FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum, Jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 159 s. ISBN 80-247-0385-8
KOTLER, P. Marketing management. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6
BOYLE, G. Renewable Energy: Power for Sustainable Future. 2. vyd. Oxford: Oxford University Press, 2004. 451 s. ISBN 0-19-926178-4
Seznam doporučené literatury
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8
MOLDAN, B. (Ne)udržitelný rozvoj: ekologie - hrozba i naděje. 2. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2003. 141 s. ISBN 80-246-0769-7
FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum, Jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 159 s. ISBN 80-247-0385-8
KOTLER, P. Marketing management. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6
BOYLE, G. Renewable Energy: Power for Sustainable Future. 2. vyd. Oxford: Oxford University Press, 2004. 451 s. ISBN 0-19-926178-4