Cílem této diplomové práce je vytvořit a zhodnotit návrh business modelu, který je zaměřen na založení podniku Sunen, s.r.o. Tento podnik bude dovážet solární panely od výrobců z Číny do skladů zákazníků v Česku. Díky osobnímu kontaktu se spolupracovníkem z Číny podnik dokáže zkrátit dobu výroby a dovozu solárních panelů. Celá práce vychází z teoretických poznatků, provedení PEST analýzy, Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil, SWOT analýzy, rozhovorů s odborníky a zástupci budoucích zákazníků. V projektové části je charakterizován celý podnik včetně jeho vize a cílů, business modelu Lean Canvas, marketingové strategie a plánu. V závěru je vytvořen finanční plán včetně návratnosti investice, predikce peněžních toků v následujících třech letech, zhodnocení celého návrhu a zmíněna jsou i rizika, která by mohla tento podnik ohrozit.
Anotace v angličtině
This thesis aim is to create and evaluate a business model proposal aimed at establishing Sunen s.r.o. company. This company is going to import solar panels from Chinese manufacturers to customers' warehouses in the Czech Republic. Thanks to the personal contact with a collaborator from China, the company is able to shorten the production and the solar panel import time. The whole thesis is based on theoretical findings, PEST analysis, Poster's five forces analysis, SWOT analysis, and discourse with specialists and future customers' representatives. The project part involves the characterization of the entire company, including its vision and objectives, Lean Canvas business model, marketing strategy, and marketing mix. In the end a financial plan is created, including return on investment, cash flow predictions in the next three years, and evaluation of the entire proposal. Risks that could threaten the company are mentioned as well.
Klíčová slova
solární panely, business model Lean Canvas, marketingový mix, finanční plán, PEST analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
solar panel, photovoltaic power station, Lean Canvas business model, marketing mix, financial plan, PEST analysis, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
114 s
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je vytvořit a zhodnotit návrh business modelu, který je zaměřen na založení podniku Sunen, s.r.o. Tento podnik bude dovážet solární panely od výrobců z Číny do skladů zákazníků v Česku. Díky osobnímu kontaktu se spolupracovníkem z Číny podnik dokáže zkrátit dobu výroby a dovozu solárních panelů. Celá práce vychází z teoretických poznatků, provedení PEST analýzy, Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil, SWOT analýzy, rozhovorů s odborníky a zástupci budoucích zákazníků. V projektové části je charakterizován celý podnik včetně jeho vize a cílů, business modelu Lean Canvas, marketingové strategie a plánu. V závěru je vytvořen finanční plán včetně návratnosti investice, predikce peněžních toků v následujících třech letech, zhodnocení celého návrhu a zmíněna jsou i rizika, která by mohla tento podnik ohrozit.
Anotace v angličtině
This thesis aim is to create and evaluate a business model proposal aimed at establishing Sunen s.r.o. company. This company is going to import solar panels from Chinese manufacturers to customers' warehouses in the Czech Republic. Thanks to the personal contact with a collaborator from China, the company is able to shorten the production and the solar panel import time. The whole thesis is based on theoretical findings, PEST analysis, Poster's five forces analysis, SWOT analysis, and discourse with specialists and future customers' representatives. The project part involves the characterization of the entire company, including its vision and objectives, Lean Canvas business model, marketing strategy, and marketing mix. In the end a financial plan is created, including return on investment, cash flow predictions in the next three years, and evaluation of the entire proposal. Risks that could threaten the company are mentioned as well.
Klíčová slova
solární panely, business model Lean Canvas, marketingový mix, finanční plán, PEST analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
solar panel, photovoltaic power station, Lean Canvas business model, marketing mix, financial plan, PEST analysis, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši k danému tématu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu trhu.
Na základě výsledku analýz vytvořte business model.
Proveďte ekonomické a rizikové zhodnocení projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši k danému tématu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu trhu.
Na základě výsledku analýz vytvořte business model.
Proveďte ekonomické a rizikové zhodnocení projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FOSS, Nicolai J. a Tina SAEBI. Business Model Innovation: The Organizational Dimension. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press, 2015, 308 s. ISBN 9780198701873.
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2018. 288 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
TAHAL, Radek a kolektiv. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vydání.Praha: Grada Publishing, 2022. 296 s. ISBN 978-80-271-3535-6.
SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management: Systémový přístup k řízení projektů - 3., aktualizované a rozšířené vydání.Praha: Grada Publishing, 2016, 424 s. ISBN 978-80-271-0075-0.
RIES, Eric. The Startup Way: How Entrepreneurial Management Transforms Culture and Drives Growth. Londýn: Penguin Books Ltd, 2017, 320 s. ISBN 978-1101903209.
Seznam doporučené literatury
FOSS, Nicolai J. a Tina SAEBI. Business Model Innovation: The Organizational Dimension. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press, 2015, 308 s. ISBN 9780198701873.
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2018. 288 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
TAHAL, Radek a kolektiv. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vydání.Praha: Grada Publishing, 2022. 296 s. ISBN 978-80-271-3535-6.
SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management: Systémový přístup k řízení projektů - 3., aktualizované a rozšířené vydání.Praha: Grada Publishing, 2016, 424 s. ISBN 978-80-271-0075-0.
RIES, Eric. The Startup Way: How Entrepreneurial Management Transforms Culture and Drives Growth. Londýn: Penguin Books Ltd, 2017, 320 s. ISBN 978-1101903209.
Přílohy volně vložené
žádná příloha
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Karel Slinták, Ph.D., hodnocení: D
Otázky vedoucího práce:
Vzhledem k výsledkům rozhovorů se ukázalo, že spousta potenciálních odběratelů má své dodavatele, které nechtějí měnit. Proč se domníváte, že předmětný trh není nasycen a čím stávající odběratele přesvědčíte ke změně tohoto postoje? Zodpovězeno částečně
Mohla byste vymezit klíčovou tržní příležitost pro zvažovaný podnikatelský projekt?
Jaký klíčový problém zákazníků řešíte v rámci vašeho business modelu a jaké je klíčové řešení tohoto problému? Jak byste vyjádřila unikátní hodnotovou nabídku v jedné větě?
Vytvořte plánovaný výsledek hospodaření na tři roky a tento okomentujte.
Oponent práce: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D., hodnocení: A
Otázky oponenta práce:
1.Bylo by možné Vás projekt zasadit do nějakého časového rámce? Resp. uvést alespoň rámcovou časovou analýzu implementace projektu do praxe? Zodpovězeno částečně
Další otázky:
doc. Ing. et Ing. Lea Kubíčková, Ph.D., Dělala jste si nějaké odhady na tržní potenciál? Kolik odhadujete, že by mohlo být celkově prodejů? Nezodpovězeno. Terminologie strukturálního rozhovoru, můžete tento pojem vysvětlit? a rozdíl mezi strukturovaným rozhovorem? Nezodpovězeno. Pozn.: Ze 3 rozhovorů se nedají dělat kvantitativní četnosti. Terminologie – rozebíráte technologické prostředí, ale co jsou to ty „incotermsy“? A patří to do technologických prostředí? Pozn.: Terminologie je nevhodně modifikována. Sbírala jste krom kvalitativního sběru dat, i kvantitativní sběr dat? Nezodpovězeno. V rámci propagace – není vhodně zvolená terminologie např. majitelka rozhlásí v okolí, popis 7P atd.
doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D., Proč by měl zákazník měnit dodavatele, když je spokojen s tím, kterého má? Zodpovězeno částečně.
doc. Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D., Co znamená lean canvas? Nezodpovězeno. Pozn.: Metoda nebyla správně aplikována. Jaká je energetická účinnost těch fotovoltaických panelů, co budete vy dovážet? A oproti konkurenci? Zodpovězeno částečně. Pozn.: Pro lidi je podstatné, kolik zákazník získá energie čili jaká je energetická účinnost. Máte nějaké srovnání s konkurencí? Zodpovězeno částečně.
Ing. Janka Vydrová, Ph.D., Vkládáte svých 17 milionů do té společnosti? Zodpovězeno. S. 82 – vložený kapitál pokryje náklady na dovoz 10 ti kontejnerů dovozu, přičemž je doba návratnosti do r. 2026 a na další straně je návratnost do r. 2025. Jaký je tedy správný údaj? Takže se Vám za rok vrátí svých 17 milionů? Co všechno máte zahrnuté v těch 17 milionech? Jaktože máte na jedné straně 10 kontejnerů a na další 70 kontejnerů? Zodpovězeno s výhradami.
Ing. Martina Sasínková, Ph.D., Jakým stylem máte podepsaný příslib budoucích zakázek? Zodpovězeno částečně