Bakalářská práce je zaměřena na průběh přestávek u žáků 2. stupně na vybrané základní škole. Cílem práce je zjistit, jak žáci 2. stupně na vybrané základní škole tráví přestávky a jakou formu regenerace o přestávkách využívají, s jakými kázeňskými problémy se o přestávkách potýkají, jak je zajištěno jejich zdraví, bezpečnost, stravování a hygiena v průběhu přestávek a jaké jsou vztahy žáků a vztahy žáků a učitelů během přestávek. V teoretické části se zabýváme školním prostředím, vývojovým obdobím žáků na 2. stupni, volným časem a přestávkami ve školním prostředí. Praktická část práce zjišťovala průběh přestávek za pomocí metod dotazníkového šetření, rozhovorů a pozorování. Z výsledků je patrné, jaký je průběh přestávek na vybrané základní škole a poukazuje i na nedostatky, které se v průběhu přestávek na vybrané základní škole vyskytují.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the break course for 2nd-grade pupils at a selected elementary school. The work aims to find out how 2nd-grade pupils at the selected elementary school spend their breaks and what form of regeneration they use during breaks, what disciplinary problems they face during breaks, how their health, safety, nutrition, and hygiene are ensured during breaks and what are student relationships and student-teacher relationships during breaks. In the theoretical part, we deal with the school environment, the development period of pupils in the 2nd grade, free time, and breaks in the school environment. The practical part of the work investigated the course of breaks using the methods of a questionnaire survey, interviews, and observation. The results show the course of breaks at the selected elementary school and also point out the shortcomings that occur during the breaks at the selected elementary school.
Klíčová slova
přestávky, základní škola, vývoj dítěte, dospívání, volný čas, odpočinek, mobilní telefony, školní stravování
Klíčová slova v angličtině
breaks, elementary school, child development, maturation, leisure time, rest, cellular telephones, school catering
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na průběh přestávek u žáků 2. stupně na vybrané základní škole. Cílem práce je zjistit, jak žáci 2. stupně na vybrané základní škole tráví přestávky a jakou formu regenerace o přestávkách využívají, s jakými kázeňskými problémy se o přestávkách potýkají, jak je zajištěno jejich zdraví, bezpečnost, stravování a hygiena v průběhu přestávek a jaké jsou vztahy žáků a vztahy žáků a učitelů během přestávek. V teoretické části se zabýváme školním prostředím, vývojovým obdobím žáků na 2. stupni, volným časem a přestávkami ve školním prostředí. Praktická část práce zjišťovala průběh přestávek za pomocí metod dotazníkového šetření, rozhovorů a pozorování. Z výsledků je patrné, jaký je průběh přestávek na vybrané základní škole a poukazuje i na nedostatky, které se v průběhu přestávek na vybrané základní škole vyskytují.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on the break course for 2nd-grade pupils at a selected elementary school. The work aims to find out how 2nd-grade pupils at the selected elementary school spend their breaks and what form of regeneration they use during breaks, what disciplinary problems they face during breaks, how their health, safety, nutrition, and hygiene are ensured during breaks and what are student relationships and student-teacher relationships during breaks. In the theoretical part, we deal with the school environment, the development period of pupils in the 2nd grade, free time, and breaks in the school environment. The practical part of the work investigated the course of breaks using the methods of a questionnaire survey, interviews, and observation. The results show the course of breaks at the selected elementary school and also point out the shortcomings that occur during the breaks at the selected elementary school.
Klíčová slova
přestávky, základní škola, vývoj dítěte, dospívání, volný čas, odpočinek, mobilní telefony, školní stravování
Klíčová slova v angličtině
breaks, elementary school, child development, maturation, leisure time, rest, cellular telephones, school catering
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti školství, vývojových zvláštností dětí v období dospívání a aktivit dětí o přestávkách na 2. stupni základní školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního a kvalitativního výzkumu formou dotazníku, pozorování a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti školství, vývojových zvláštností dětí v období dospívání a aktivit dětí o přestávkách na 2. stupni základní školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního a kvalitativního výzkumu formou dotazníku, pozorování a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav, 2011. Kázeňské problémy ve škole. Aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-436-0.
DOČEKAL, Daniel et al., 2019. Dítě v síti: Manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-5145-3.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav, 2011. Kázeňské problémy ve škole. Aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Triton. ISBN 978-80-7387-436-0.
DOČEKAL, Daniel et al., 2019. Dítě v síti: Manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-5145-3.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ, 2006. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, seznámila komisi s metodologií výzkumného šetření a uvedla nejvýznamnější výsledky výzkumu. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích práce. Proběhla diskuse.
dr. Cejpek Blaštíková požádala studentku, aby se vyjádřila k možným zkreslením výsledků výzkumu. Paní doktorka taktéž pochválila volbu tématu práce.
dr. Hrbáčková ocenila téma práce, ale komentovala nevhodně volený postup zpracování dat pomocí případové studie.