Diplomová práce se zabývá problematikou řešení dopravních nehod na dálnici D1, popsanou v teoretické části, ze syntézy informací literárních zdrojů. V praktické části je vytvořen nový poplachový plán z metodických i nově vypočítaných průměrných rychlostí zásahových vozidel. Ve spolupráci s hasiči byl vytvořen nový návrhář optimální techniky pro zásah. Oba dokumenty byly navrženy pro maximální efektivitu nasazení techniky k provedení zásahu u dopravní nehody na dálnici i silnicích. Činnosti hasičů a dojezdy techniky k zásahu byly podrobeny časové analýze u reálných zásahů. Zjištěné skutečnosti poukázaly na potenciální přínos rychlého zásahového automobilu u zásahů, což potvrdilo i dotazníkové šetření. Analyzována byla rizika zásahu u dopravní nehody na dálnici a uvedeny návrhy pro zlepšení a zefektivnění stávajícího stavu. Využito bylo Ishikawa digramu příčin a následků, identifikační metody What-if, Paretova diagramu nejčastějších příčin problémů a bodové metody PNH. V praktické části byly nalezeny odpovědi na výzkumné otázky stanovené pro tuto práci.
Anotace v angličtině
The master´s thesis deals with the issue of solving traffic accidents on the D1 highway, described in the theoretical part, by combining information from literary sources. In the practical part, a new alarm plan is created from methodological and newly calculated average speeds of emergency vehicles. In cooperation with the firefighters, a new system of the optimal technique for intervention was created. Both documents were created for maximum efficiency in deploying technology to intervene in traffic accidents on the highway and roads. The arrival of the firemen and their equipment to the accident were subjected to a time analysis in real interventions. The discovered facts pointed to the potential benefit of a fast emergency car to the site of the accident, which was also confirmed by a questionnaire survey. The risks of intervention in a traffic accident on the highway were analyzed and suggestions for improving and streamlining the current system were presented. The Ishikawa cause and effect diagram, the What-if identification method, the Pareto diagram of the most common causes of problems and the PNH point method were used. In the practical part, answers to the research questions set for this work were found.
highway, traffic accident, fire rescue unit, alert plan, rapid intervention vehicle
Rozsah průvodní práce
105 s. (158 940 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou řešení dopravních nehod na dálnici D1, popsanou v teoretické části, ze syntézy informací literárních zdrojů. V praktické části je vytvořen nový poplachový plán z metodických i nově vypočítaných průměrných rychlostí zásahových vozidel. Ve spolupráci s hasiči byl vytvořen nový návrhář optimální techniky pro zásah. Oba dokumenty byly navrženy pro maximální efektivitu nasazení techniky k provedení zásahu u dopravní nehody na dálnici i silnicích. Činnosti hasičů a dojezdy techniky k zásahu byly podrobeny časové analýze u reálných zásahů. Zjištěné skutečnosti poukázaly na potenciální přínos rychlého zásahového automobilu u zásahů, což potvrdilo i dotazníkové šetření. Analyzována byla rizika zásahu u dopravní nehody na dálnici a uvedeny návrhy pro zlepšení a zefektivnění stávajícího stavu. Využito bylo Ishikawa digramu příčin a následků, identifikační metody What-if, Paretova diagramu nejčastějších příčin problémů a bodové metody PNH. V praktické části byly nalezeny odpovědi na výzkumné otázky stanovené pro tuto práci.
Anotace v angličtině
The master´s thesis deals with the issue of solving traffic accidents on the D1 highway, described in the theoretical part, by combining information from literary sources. In the practical part, a new alarm plan is created from methodological and newly calculated average speeds of emergency vehicles. In cooperation with the firefighters, a new system of the optimal technique for intervention was created. Both documents were created for maximum efficiency in deploying technology to intervene in traffic accidents on the highway and roads. The arrival of the firemen and their equipment to the accident were subjected to a time analysis in real interventions. The discovered facts pointed to the potential benefit of a fast emergency car to the site of the accident, which was also confirmed by a questionnaire survey. The risks of intervention in a traffic accident on the highway were analyzed and suggestions for improving and streamlining the current system were presented. The Ishikawa cause and effect diagram, the What-if identification method, the Pareto diagram of the most common causes of problems and the PNH point method were used. In the practical part, answers to the research questions set for this work were found.
highway, traffic accident, fire rescue unit, alert plan, rapid intervention vehicle
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši s důrazem na analyticko-koncepční materiály, aktuální studie, služební předpisy, stati a články vztahující se k dané problematice.
Analyzujte činnost jednotek požární ochrany u modelového případu dopravní nehody.
Vypracujte nový návrhář techniky a nový poplachový plán pro vybranou stanici Hasičského záchranného sboru Kraje Vysočina a komparujte se stávajícím.
Navrhněte opatření k zefektivnění zásahu při dopravní nehodě na dálnici.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši s důrazem na analyticko-koncepční materiály, aktuální studie, služební předpisy, stati a články vztahující se k dané problematice.
Analyzujte činnost jednotek požární ochrany u modelového případu dopravní nehody.
Vypracujte nový návrhář techniky a nový poplachový plán pro vybranou stanici Hasičského záchranného sboru Kraje Vysočina a komparujte se stávajícím.
Navrhněte opatření k zefektivnění zásahu při dopravní nehodě na dálnici.
Seznam doporučené literatury
ANDRES, Josef. Hloubková analýza dopravních nehod: (In-depth analysis of road accidents). Brno: Centrum dopravního výzkumu, 2015. ISBN 978-80-88074-26-7.
KOČÍ, Roman. Zákon o pozemních komunikacích: s komentářem, prováděcí vyhláškou a vzor správních rozhodnutí a jiných právních aktů: podle právního stavu k 1. 9. 2021. Praha: Linde, 2021. ISBN 978-80-7502-534-0.
PAPADAKOS Peter a Mark GESTRING. Encyclopedia of Trauma Care. 1. Berlin: Springer Berlin, Heidelberg, 2015. ISBN 978-3-642-29611-6.
Další literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
ANDRES, Josef. Hloubková analýza dopravních nehod: (In-depth analysis of road accidents). Brno: Centrum dopravního výzkumu, 2015. ISBN 978-80-88074-26-7.
KOČÍ, Roman. Zákon o pozemních komunikacích: s komentářem, prováděcí vyhláškou a vzor správních rozhodnutí a jiných právních aktů: podle právního stavu k 1. 9. 2021. Praha: Linde, 2021. ISBN 978-80-7502-534-0.
PAPADAKOS Peter a Mark GESTRING. Encyclopedia of Trauma Care. 1. Berlin: Springer Berlin, Heidelberg, 2015. ISBN 978-3-642-29611-6.
Další literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Přílohy volně vložené
CD-P_VI_Poplachový_plán_na_silnice
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své diplomové práce na téma: Dopravní nehody na dálnici D1 řešené jednotkami Hasičského záchranného sboru Kraje Vysočina. Student seznámil komisi s hlavními výsledky své diplomové práce.
Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta. Následně student zodpověděl doplňující otázky oponenta práce:
Znění první o Jak hodláte s diplomovou prací a jejími výsledky dále naložit?
Dotazy komise na diplomovou práci: Pan prof. MUDr. Leoš Navrátil, CSc., MBA, dr.h.c. položil otázku, jaké jsou možnosti dojezdu HZS ČR do dané oblasti. Dále byla položena otázka týkající se možnosti úpravy techniky pro dojezd na místo mimořádné události po dálnici. Doc. RSDr. Václav Lošek, CSc. vznesl otázku, která se týkala charakteristiky termínu „bíla tma“.
Student zodpověděl otázky oponenta a následně odpovídal na otázky komise a vyslechl si doporučení pro zlepšení.