Bakalářská práce se zaměřuje na seniory žijící v domově pro seniory nebo v domácím prostředí. První část se opírá o teoretické poznatky a definuje pojmy stáří a stárnutí, zmiňuje změny ve stáří a popisuje přípravu na stáří, pro kterou je velmi důležitý životní styl, kterým člověk ovlivní spokojenost života, zdraví, vitalitu. Předpokládá se, že volný čas provází tuto cílovou skupinu ve velké míře, záleží ale na mnoha okolnostech. Oblast volného času seniora v domácím prostředí nebo v domově pro seniory tuto první teoretickou část uzavře.
Cílem empirické části je srovnání dvou daných vzorků a jejich vztahem k volnému času, kterým disponují a způsobem jeho využití. Dotazníkovým šetřením se dobereme daným cílovým otázkám.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on seniors living in a home for the elderly or in a home environment. The first part is based on theoretical knowledge and defines the concepts of old age and aging, mentions changes in old age and describes preparation for old age, for which i tis very important lifestyle to influence life satisfation, health, vitality. It is assumed that leisure time accompanies this target group to a large extent, but it depends on many circumstances. The area of senior's leisure time in a home environment or in a home for the elderly closes this first theoretical part.
The aim of the empirical part is to compare two given samples and their relationship to the free time they have and the way they use it. Questionnaire survey will get to the target questions.
Klíčová slova
stáří, stárnutí, změny ve stáří, příprava na stáří, kvalita života, životní styl, volný čas, domov pro seniory
Klíčová slova v angličtině
old age, ageing,changes in old age, preparation for old age, quality of life, lifestyle, leisure, retirement home
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na seniory žijící v domově pro seniory nebo v domácím prostředí. První část se opírá o teoretické poznatky a definuje pojmy stáří a stárnutí, zmiňuje změny ve stáří a popisuje přípravu na stáří, pro kterou je velmi důležitý životní styl, kterým člověk ovlivní spokojenost života, zdraví, vitalitu. Předpokládá se, že volný čas provází tuto cílovou skupinu ve velké míře, záleží ale na mnoha okolnostech. Oblast volného času seniora v domácím prostředí nebo v domově pro seniory tuto první teoretickou část uzavře.
Cílem empirické části je srovnání dvou daných vzorků a jejich vztahem k volnému času, kterým disponují a způsobem jeho využití. Dotazníkovým šetřením se dobereme daným cílovým otázkám.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on seniors living in a home for the elderly or in a home environment. The first part is based on theoretical knowledge and defines the concepts of old age and aging, mentions changes in old age and describes preparation for old age, for which i tis very important lifestyle to influence life satisfation, health, vitality. It is assumed that leisure time accompanies this target group to a large extent, but it depends on many circumstances. The area of senior's leisure time in a home environment or in a home for the elderly closes this first theoretical part.
The aim of the empirical part is to compare two given samples and their relationship to the free time they have and the way they use it. Questionnaire survey will get to the target questions.
Klíčová slova
stáří, stárnutí, změny ve stáří, příprava na stáří, kvalita života, životní styl, volný čas, domov pro seniory
Klíčová slova v angličtině
old age, ageing,changes in old age, preparation for old age, quality of life, lifestyle, leisure, retirement home
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojových specifik stáří, způsobu života a trávení volného času seniorů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojových specifik stáří, způsobu života a trávení volného času seniorů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČKOVÁ, Dagmar, 2012. Kvalita života seniorů: v domovech pro seniory. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4138-3.
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANIŠ, Kamil a Jitka SKOPALOVÁ, 2016. Volný čas seniorů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5535-9.
THOROVÁ, Kateřina, 2015. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0714-6.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČKOVÁ, Dagmar, 2012. Kvalita života seniorů: v domovech pro seniory. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4138-3.
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANIŠ, Kamil a Jitka SKOPALOVÁ, 2016. Volný čas seniorů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5535-9.
THOROVÁ, Kateřina, 2015. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0714-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, seznámila komisi s metodologií výzkumného šetření.
Studentka předčítala z prezentace výsledky výzkumného šetření, ve výsledcích výzkumu se přiliš neorientuje. Na doplňující otázky týkající se interpretace výsledků výzkumu odpovídá heslovitě.
Doc. Hladík komentoval málo připravenou obhajobu bakalářské práce, neznalost autorky. Požádal studentku, aby uvedla postup při analýze T-testu. Studentka nedokázala odpovědět. Komentoval nesprávné postupy při T-testu.
Doc. Hladík komentoval nepřipravený a zmatený způsob prezentace obhajoby, že se studentka nedokáže ke své práci vyjádřit.
Na otázky uvedené v posudcích oponenta nedokázala odpovědět. Ukázala komisi formulované hypotézy na powerpointové prezentaci.