Bakalářská práce se zabývá tématem psychicky, fyzicky a sexuálně zneuţívaných dětí.
Teoretická část práce se zaměřuje na jednotlivé druhy syndromu CAN, jejich legislativní
vymezení a rovněţ prevenci této problematiky. Cílem praktické části bylo vytvořit
preventivní program, který je zaměřen na ţáky 5. ročníku základní školy a jeho
prostřednictvím informovat o formách syndromu CAN a moţnostech jeho případného řešení.
Anotace v angličtině
This bachalor thesis is deals with a topic of psychologically, physically and sexually abused
children. The theoretical part of the thesis concentrates on particular types of the CAN
syndrome, it's legal definition, as well as preventive solutions to this problem. The practical
part is mainly focused on a creation of a preventive program for pupils of the fifth grade of
primary school. This programme will inform about forms of the CAN syndrome and
possibilities of its eventual solutions.
Klíčová slova
psychické týrání, fyzické týrání, sexuální zneuţívání, zanedbávání, syndrom
CAN, prevence, základní škola
Klíčová slova v angličtině
Psychological abuse, physical abuse, sexual abuse, neglect, CAN syndrome,
prevention, elementary school
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem psychicky, fyzicky a sexuálně zneuţívaných dětí.
Teoretická část práce se zaměřuje na jednotlivé druhy syndromu CAN, jejich legislativní
vymezení a rovněţ prevenci této problematiky. Cílem praktické části bylo vytvořit
preventivní program, který je zaměřen na ţáky 5. ročníku základní školy a jeho
prostřednictvím informovat o formách syndromu CAN a moţnostech jeho případného řešení.
Anotace v angličtině
This bachalor thesis is deals with a topic of psychologically, physically and sexually abused
children. The theoretical part of the thesis concentrates on particular types of the CAN
syndrome, it's legal definition, as well as preventive solutions to this problem. The practical
part is mainly focused on a creation of a preventive program for pupils of the fifth grade of
primary school. This programme will inform about forms of the CAN syndrome and
possibilities of its eventual solutions.
Klíčová slova
psychické týrání, fyzické týrání, sexuální zneuţívání, zanedbávání, syndrom
CAN, prevence, základní škola
Klíčová slova v angličtině
Psychological abuse, physical abuse, sexual abuse, neglect, CAN syndrome,
prevention, elementary school
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti fyzického, psychického týrání, sexuálního zneužívání, zanedbávání a prevence tohoto jevu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou sběru dat pomocí analýzy dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti fyzického, psychického týrání, sexuálního zneužívání, zanedbávání a prevence tohoto jevu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou sběru dat pomocí analýzy dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BECHYŇOVÁ, Věra a kol., 2007. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. Praha: IREAS. ISBN 978-80-86684-47-5.
HANUŠOVÁ, Jaroslava, 2006. Násilí na dětech - syndrom CAN. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. ISBN 80-86991-78-4.
HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 80-7367-040-2.
PEMOVÁ, Terezie a PTÁČEK, Radek, 2006. Zanedbávání dětí: příčiny, důsledky a možnosti hodnocení. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5695- 0.
ŠPECIÁNOVÁ, Šárka, 2003. Ochrana týraného a zneužívaného dítěte. Praha: Linde. ISBN 80-86131-44-0.
VANÍČKOVÁ, Eva, 2009. Interpersonální násilí na dětech. Praha: Úřad vlády ČR. ISBN 978-80-7440-001-8.
Seznam doporučené literatury
BECHYŇOVÁ, Věra a kol., 2007. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. Praha: IREAS. ISBN 978-80-86684-47-5.
HANUŠOVÁ, Jaroslava, 2006. Násilí na dětech - syndrom CAN. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. ISBN 80-86991-78-4.
HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 80-7367-040-2.
PEMOVÁ, Terezie a PTÁČEK, Radek, 2006. Zanedbávání dětí: příčiny, důsledky a možnosti hodnocení. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5695- 0.
ŠPECIÁNOVÁ, Šárka, 2003. Ochrana týraného a zneužívaného dítěte. Praha: Linde. ISBN 80-86131-44-0.
VANÍČKOVÁ, Eva, 2009. Interpersonální násilí na dětech. Praha: Úřad vlády ČR. ISBN 978-80-7440-001-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala bakalářskou práci na téma Prevence syndromu CAN. Následně představila praktickou část, včetně výzkumného šetření. Seznámila komisi s několika metodami sběru dat. Komise ocenila zpracování pracovních listů pro žáky, jako jednu z výzkumných metod.