Diplomová práce je zaměřena na problematiku preventivně výchovné činnosti na základních školách. Hlavním cílem práce je zpracování plánu preventivně výchovné činnosti pro vybranou základní školu a poskytnout tak škole možné doporučení, jak preventivně výchovnou činnosti zapojit do procesu výuky. K vytvoření plánu byl využit nestandardizovaný rozhovor a dedukce. Plány preventivně výchovné činnosti obsahují nejen vzdělávací okruhy a metody, ale také možné metodické materiály k výuce. Tyto plány byly poskytnuty vybrané základní škole pro možnou aplikaci do výuky.
Annotation in English
The thesis is focused on the issue of preventive educational activities in primary schools. The main aim of the thesis is to develop a plan of preventive educational activities for a selected primary school and to provide the school with possible recommendations on how to integrate preventive educational activities into the teaching process. Non-standardized interview and inference was used to develop the plan. The plans of preventive educational activities include not only educational topics and methods, but also possible methodological materials for teaching. These plans were provided to the selected primary school for possible application in teaching.
Keywords
bezpečnost, ochrana člověka za mimořádných událostí, prevence, preventivně výchovná činnost, výchova, vzdělávání
Keywords in English
safety, population protection in emergencies, prevention, preventive educational activities, education, training
Length of the covering note
80 s. (134 419)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce je zaměřena na problematiku preventivně výchovné činnosti na základních školách. Hlavním cílem práce je zpracování plánu preventivně výchovné činnosti pro vybranou základní školu a poskytnout tak škole možné doporučení, jak preventivně výchovnou činnosti zapojit do procesu výuky. K vytvoření plánu byl využit nestandardizovaný rozhovor a dedukce. Plány preventivně výchovné činnosti obsahují nejen vzdělávací okruhy a metody, ale také možné metodické materiály k výuce. Tyto plány byly poskytnuty vybrané základní škole pro možnou aplikaci do výuky.
Annotation in English
The thesis is focused on the issue of preventive educational activities in primary schools. The main aim of the thesis is to develop a plan of preventive educational activities for a selected primary school and to provide the school with possible recommendations on how to integrate preventive educational activities into the teaching process. Non-standardized interview and inference was used to develop the plan. The plans of preventive educational activities include not only educational topics and methods, but also possible methodological materials for teaching. These plans were provided to the selected primary school for possible application in teaching.
Keywords
bezpečnost, ochrana člověka za mimořádných událostí, prevence, preventivně výchovná činnost, výchova, vzdělávání
Keywords in English
safety, population protection in emergencies, prevention, preventive educational activities, education, training
Research Plan
Zpracujte teoretický vstup do řešené problematiky a zaměřte se na preventivně výchovnou činnost.
Zvolte subjekt pro realizaci experimentální části práce.
Analyzujte současnou situaci v oblasti preventivně výchovné činnosti na dané základní škole.
Na základě zjištěných poznatků navrhněte plán preventivně výchovné činnosti.
Research Plan
Zpracujte teoretický vstup do řešené problematiky a zaměřte se na preventivně výchovnou činnost.
Zvolte subjekt pro realizaci experimentální části práce.
Analyzujte současnou situaci v oblasti preventivně výchovné činnosti na dané základní škole.
Na základě zjištěných poznatků navrhněte plán preventivně výchovné činnosti.
Recommended resources
HADDOW, George D., Jane A. BULLOCK a Damon P. COPPOLA. Introduction to emergency management. Amsterdam: Elsevier, (2017). ISBN 9780128030646.
PLUCKOVÁ, Irena et al. Jak se zachovat když...: pro 2. stupeň základní školy vztahující se k osvojování účelného chování při mimořádných událostech a při ohrožení v každodenních rizikových situací. Brno: Nová škola, 2016. Duhová řada. ISBN 978-80-7289-746-9.
ŘEHÁK, David, Bohumír MARTÍNEK a Petra LEGIERSKÁ. Ochrana obyvatelstva v kontextu aktuálních bezpečnostních hrozeb. Druhé vydání. Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2019. ISBN 978-80-7385-220-7.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Recommended resources
HADDOW, George D., Jane A. BULLOCK a Damon P. COPPOLA. Introduction to emergency management. Amsterdam: Elsevier, (2017). ISBN 9780128030646.
PLUCKOVÁ, Irena et al. Jak se zachovat když...: pro 2. stupeň základní školy vztahující se k osvojování účelného chování při mimořádných událostech a při ohrožení v každodenních rizikových situací. Brno: Nová škola, 2016. Duhová řada. ISBN 978-80-7289-746-9.
ŘEHÁK, David, Bohumír MARTÍNEK a Petra LEGIERSKÁ. Ochrana obyvatelstva v kontextu aktuálních bezpečnostních hrozeb. Druhé vydání. Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2019. ISBN 978-80-7385-220-7.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího diplomové práce.
Enclosed appendices
0
Appendices bound in thesis
illustrations, plans, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka prezentovala výsledky své diplomové práce na téma: Preventivně výchovná činnost na základních školách. Studentka seznámila komisi s hlavními výsledky své diplomové práce.
Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta. Následně studentka zodpověděla doplňující otázky oponenta práce:
Jakou roli v preventivně výchovné činnosti hrají rámcové vzdělávací programy základního vzdělávání?
Jakou roli hrají pedagogické fakulty v přípravě budoucích učitelů pro OČMU.
Dotazy komise na diplomovou práci: pan Ing. Pavel Tomášek, Ph.D. položil otázku týkající se přítomnosti odborníků v oblasti vzdělávání. Pan Ing. Jak Kyselák, Ph.D. vznesl dotaz týkající se aktuálnosti navrženého řešení v diplomové práci. Pan doc. RSDr. Václav Lošek, CSc. položil dotaz, který se týká verifikace účinnosti uplatňování vzdělávacích programů v dané oblasti?
Studentka zodpověděla otázky oponenta a následně odpovídala na otázky komise a vyslechla si doporučení pro zlepšení.