Bakalárska práca sa zaoberá porovnaním jednotlivých druhov dopravy a ich dopadmi na životné prostredie. Teoretická časť obsahuje stručnú charakteristiku jednotlivých druhov dopravy, ich infraštruktúru a poukázanie na problematiku vo vzťahu k životnému prostrediu. Praktická časť rieši detailnejšie porovnávanie cestnej a železničnej dopravy a ich vplyvov na životné prostredie z hľadiska hluku, nehodovosti, emisií a záboru pôdy. Práca obsahuje aj tému pandémie COVID - 19, pretože práve opatrenia s ňou spojené životnému prostrediu výrazne pomohli.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with the comparison of individual types of transportation and their impacts on the environment. The theoretical part provides a brief description of the various types of transportation, their infrastructure, and highlights the issues related to the environment. The practical part compares road and rail transport and their environmental impacts in terms of noise, accidents, and emissions. The thesis also includes the topic of the COVID - 19 pandemic, as the measures associated with it have significantly helped the environment.
Bakalárska práca sa zaoberá porovnaním jednotlivých druhov dopravy a ich dopadmi na životné prostredie. Teoretická časť obsahuje stručnú charakteristiku jednotlivých druhov dopravy, ich infraštruktúru a poukázanie na problematiku vo vzťahu k životnému prostrediu. Praktická časť rieši detailnejšie porovnávanie cestnej a železničnej dopravy a ich vplyvov na životné prostredie z hľadiska hluku, nehodovosti, emisií a záboru pôdy. Práca obsahuje aj tému pandémie COVID - 19, pretože práve opatrenia s ňou spojené životnému prostrediu výrazne pomohli.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with the comparison of individual types of transportation and their impacts on the environment. The theoretical part provides a brief description of the various types of transportation, their infrastructure, and highlights the issues related to the environment. The practical part compares road and rail transport and their environmental impacts in terms of noise, accidents, and emissions. The thesis also includes the topic of the COVID - 19 pandemic, as the measures associated with it have significantly helped the environment.
Na základě studia odborné literatury zpracujte teoretickou část bakalářské práce.
Proveďte komparaci jednotlivých druhů dopravy a jejich vliv na životní prostředí.
Navrhněte opatření ke zmírnění dopadů na životní prostředí.
Zásady pro vypracování
Na základě studia odborné literatury zpracujte teoretickou část bakalářské práce.
Proveďte komparaci jednotlivých druhů dopravy a jejich vliv na životní prostředí.
Navrhněte opatření ke zmírnění dopadů na životní prostředí.
Seznam doporučené literatury
GENTILE, Guido a Klaus NOEKEL. Modelling Public Transport Passenger Flows in the Era of Intelligent Transport Systems. Cham: Springer, 206. ISBN 978-3-319-25082-3.
KLEPRLÍK, Jaroslav. Technologie silniční dopravy. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2020. ISBN 978-80-7560-295-4.
ŠIROKÝ, Jaromír. Technologie dopravy. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2020. ISBN 978-80-7560-309-8.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucí bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
GENTILE, Guido a Klaus NOEKEL. Modelling Public Transport Passenger Flows in the Era of Intelligent Transport Systems. Cham: Springer, 206. ISBN 978-3-319-25082-3.
KLEPRLÍK, Jaroslav. Technologie silniční dopravy. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2020. ISBN 978-80-7560-295-4.
ŠIROKÝ, Jaromír. Technologie dopravy. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2020. ISBN 978-80-7560-309-8.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucí bakalářské práce.
1. Proč jste zvolila nehodovost v dopravě jako jedno ze základních hodnotících kritérií? V čem spatřujete u této kategorie enormní vliv na životní prostředí? - zodpovězeno částečně
2. Na straně 22 píšete, že: „V pozitívnom smere však prispela pandémia COVID – 19, …“. COVIDu-19 věnujte dokonce celou pátou kapitolu. Pročpak? Měl COVID-19 takový enormní vliv na životní prostředí v kontextu dopravy? - zodpovězeno zcela
Dr. Peterek - nehodovost a kontext životního prostředí - proč a jen pouze Covid? - zodpovězeno částečně
děkanka doc. Tučková - proč tam není metodologie, jaké ještě jedno kritérium