Bakalářská práce pojednává o významu adaptačních kurzů žáků středních škol pro třídní klima. V teoretické části se práce zabývá žáky středních škol z hlediska vývojové psychologie, tranzicí na střední školu, programy pro rozvoj sociálních dovedností a třídním klimatem. Praktická část práce obsahuje zpracovaný výzkum. Zkoumá rozdíly v třídním klimatu mezi třídami, které se zúčastnily adaptačního kurzu a mezi třídami,
které se adaptačního kurzu nezúčastnily. Dále práce zkoumá rozdíly v třídním klimatu vzhledem k pohlaví. Výzkum byl prováděn dotazníkovým šetřením. Konec praktické části obsahuje doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis discusses the importance of adaptation courses of secondary school pupils for the classroom climate. The theoretical part deals with secondary school pupils from the point of view of developmental psychology, transition to secondary school, programs for the development of social skills and classroom climate. The practical part includes processed research. It explores the differences in classroom climate between classes that attended an adaptation course and classes that did not attend an adaptation course. The thesis also explores the differences in classroom climate between genders. The research was conducted by questionnaire survey. The end of the practical part contains recommendations for practise.
Klíčová slova
žák, učitel, školní třída, adaptace, adaptační kurz, třídní klima, dotazník CES
Klíčová slova v angličtině
pupil, teacher, class, adaptation, adaptation course, classroom climate, questionnaire CES
Rozsah průvodní práce
56 s. (76 813 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o významu adaptačních kurzů žáků středních škol pro třídní klima. V teoretické části se práce zabývá žáky středních škol z hlediska vývojové psychologie, tranzicí na střední školu, programy pro rozvoj sociálních dovedností a třídním klimatem. Praktická část práce obsahuje zpracovaný výzkum. Zkoumá rozdíly v třídním klimatu mezi třídami, které se zúčastnily adaptačního kurzu a mezi třídami,
které se adaptačního kurzu nezúčastnily. Dále práce zkoumá rozdíly v třídním klimatu vzhledem k pohlaví. Výzkum byl prováděn dotazníkovým šetřením. Konec praktické části obsahuje doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis discusses the importance of adaptation courses of secondary school pupils for the classroom climate. The theoretical part deals with secondary school pupils from the point of view of developmental psychology, transition to secondary school, programs for the development of social skills and classroom climate. The practical part includes processed research. It explores the differences in classroom climate between classes that attended an adaptation course and classes that did not attend an adaptation course. The thesis also explores the differences in classroom climate between genders. The research was conducted by questionnaire survey. The end of the practical part contains recommendations for practise.
Klíčová slova
žák, učitel, školní třída, adaptace, adaptační kurz, třídní klima, dotazník CES
Klíčová slova v angličtině
pupil, teacher, class, adaptation, adaptation course, classroom climate, questionnaire CES
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti třídního klimatu, sociálních vztahů a nástrojů pro upevňování kolektivu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti třídního klimatu, sociálních vztahů a nástrojů pro upevňování kolektivu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
ČINČERA, Jan, 2007. Práce s hrou: Pro profesionály. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1974-0.
GILLERNOVÁ, Ilona a Lenka KREJČOVÁ, 2012. Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3472-9.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ, 2009. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2816-2.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert, 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
ČINČERA, Jan, 2007. Práce s hrou: Pro profesionály. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1974-0.
GILLERNOVÁ, Ilona a Lenka KREJČOVÁ, 2012. Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3472-9.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ, 2009. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2816-2.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 2. aktualizované vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, seznámila komisi s metodologií výzkumného šetření a uvedla nejvýznamnější výsledky výzkumu. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích práce. Proběhla diskuse.
dr. Suchánková ocenila zvolené téma a požádala studentku, aby uvedla výsledky, které jsou významné? Studentka odpověděla.
dr. Hrbáčková ocenila analýzu, kterou strudentka provedla v práci. Uvedla rezervy teoretické části práce.