Bakalářská práce se zabývá vzděláváním v oblasti dopravní výchovy a její úlohy při výchově dětí. Hlavním cílem bylo zjistit jaké mají žáci znalosti v této oblasti. Tohle téma je velice důležité už z toho důvodu, že je velmi přehlížené. V teoretické části se věnuji základnímu pojmu dopravní výchova, začlenění do výchovy. V praktické části analyzuji současný stav této problematiky našich žáků na školách. Vyhodnotím jejich znalosti a orientaci v oblasti dopravní výchovy.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with education in the field of traffic education and its role in raising children. The main goal was to find out what knowledge the pupils have in this area. This topic is very important for the reason that it is very overlooked. In the theoretical part, they focus on the basic concept of transport education, inclusion in education. In the practical part, I analyze the current state of this problem among our students in schools. I evaluate their knowledge and orientation in the field of traffic education.
Klíčová slova
dopravní výchova, výchova dětí a mládeže, vzdělání
Klíčová slova v angličtině
traffic education, education of children and youth, education
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním v oblasti dopravní výchovy a její úlohy při výchově dětí. Hlavním cílem bylo zjistit jaké mají žáci znalosti v této oblasti. Tohle téma je velice důležité už z toho důvodu, že je velmi přehlížené. V teoretické části se věnuji základnímu pojmu dopravní výchova, začlenění do výchovy. V praktické části analyzuji současný stav této problematiky našich žáků na školách. Vyhodnotím jejich znalosti a orientaci v oblasti dopravní výchovy.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with education in the field of traffic education and its role in raising children. The main goal was to find out what knowledge the pupils have in this area. This topic is very important for the reason that it is very overlooked. In the theoretical part, they focus on the basic concept of transport education, inclusion in education. In the practical part, I analyze the current state of this problem among our students in schools. I evaluate their knowledge and orientation in the field of traffic education.
Klíčová slova
dopravní výchova, výchova dětí a mládeže, vzdělání
Klíčová slova v angličtině
traffic education, education of children and youth, education
Zásady pro vypracování
Vymezte základní pojmy týkající se dopravní výchovy. Zpracujte teoretické pojednaní o problematice dopravní výchovy při výchově dětí a mládeže.
Proveďte analýzu současného stavu problematiky dopravní výchovy při výchově dětí a mládeže.
Zhodnoťte a navrhněte možnosti pro zlepšeni problematiky dopravní výchovy při výchově dětí a mládeže.
Zásady pro vypracování
Vymezte základní pojmy týkající se dopravní výchovy. Zpracujte teoretické pojednaní o problematice dopravní výchovy při výchově dětí a mládeže.
Proveďte analýzu současného stavu problematiky dopravní výchovy při výchově dětí a mládeže.
Zhodnoťte a navrhněte možnosti pro zlepšeni problematiky dopravní výchovy při výchově dětí a mládeže.
Seznam doporučené literatury
Dětské dopravní centrum, (2015). Dětské dopravní centrum. Retrieved 16.04.2020 from the World Wide Web:http://ddcpv.cz
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5351-5.
ŠUCHA, Matúš. Dopravní psychologie pro praxi: výběr, výcvik a rehabilitace řidičů. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4113-0.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
Dětské dopravní centrum, (2015). Dětské dopravní centrum. Retrieved 16.04.2020 from the World Wide Web:http://ddcpv.cz
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5351-5.
ŠUCHA, Matúš. Dopravní psychologie pro praxi: výběr, výcvik a rehabilitace řidičů. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4113-0.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Přílohy volně vložené
Dotazník
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jakým způsobem byly vybrány školy zapojené do výzkumu? Zodpovězeno zcela.
Jakým způsobem byly zvoleny otázky v dotazníku? Zodpovězeno zcela.
prof. Ing. Jozef Martinka, Ph.D.: Pomocí jakého softwaru jste tvořila grafy? Zodpovězeno částečně.
Ing. et Ing. Jiří Konečný, Ph.D.: Myslíte si, že jste cíle práce naplnila? Zodpovězeno.
RNDr. Milan Čáslavský, Ph.D.: Kde je tedy nejslabší místo ve výuce dopravní výchovy? Zodpovězeno zcela. Proč je důležité, aby děti znaly dopravní značky? Zodpovězeno zcela.