Cílem této bakalářské práce je zhodnocení problematiky podnikového vzdělávání, a to jak po stránce teoretické, tak po stránce praktické. Teoretická část práce je rozdělena do tří částí. První část je věnována problematice odborného a podnikového vzdělávání a je zpracována podle odborné literatury českých i zahraničních autorů, zabývajících se tímto tématem. Druhá část je pojata z hlediska realizace vzdělávacích metod v organizaci. Vychází ze systému podnikového vzdělávání ve firmě Cardbox packaging s.r.o. Třetí část obsahuje analýzu vzdělávacích potřeb zaměstnanců této organizace. Bakalářská práce je doplněna praktickou částí, ve které zkoumá spokojenost zaměstnanců se vzdělávacími aktivitami a jejich využití v praxi.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the issues of corporate education, both from a theoretical and practical perspective. The theoretical part of the thesis is divided into three parts. The first part is devoted to the issues of professional and corporate education, and is based on professional literature of Czech and foreign authors who deal with this topic. The second part is conceived from the perspective of the implementation of educational methods in an organization. It is based on the system of corporate education in the company Cardbox packaging s.r.o. The third part contains an analysis of the educational needs of the employees of this organization. The bachelor thesis is supplemented by a practical part, which examines employee satisfaction with educational activities and their use in practice.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, lidské zdroje, vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, podnikové vzdělávání, metody a formy podnikového vzdělávání, učící se organizace.
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, human resources, education and development of employees, corporate education, methods and forms of corporate education, learning organization.
Rozsah průvodní práce
52
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení problematiky podnikového vzdělávání, a to jak po stránce teoretické, tak po stránce praktické. Teoretická část práce je rozdělena do tří částí. První část je věnována problematice odborného a podnikového vzdělávání a je zpracována podle odborné literatury českých i zahraničních autorů, zabývajících se tímto tématem. Druhá část je pojata z hlediska realizace vzdělávacích metod v organizaci. Vychází ze systému podnikového vzdělávání ve firmě Cardbox packaging s.r.o. Třetí část obsahuje analýzu vzdělávacích potřeb zaměstnanců této organizace. Bakalářská práce je doplněna praktickou částí, ve které zkoumá spokojenost zaměstnanců se vzdělávacími aktivitami a jejich využití v praxi.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the issues of corporate education, both from a theoretical and practical perspective. The theoretical part of the thesis is divided into three parts. The first part is devoted to the issues of professional and corporate education, and is based on professional literature of Czech and foreign authors who deal with this topic. The second part is conceived from the perspective of the implementation of educational methods in an organization. It is based on the system of corporate education in the company Cardbox packaging s.r.o. The third part contains an analysis of the educational needs of the employees of this organization. The bachelor thesis is supplemented by a practical part, which examines employee satisfaction with educational activities and their use in practice.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, lidské zdroje, vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, podnikové vzdělávání, metody a formy podnikového vzdělávání, učící se organizace.
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, human resources, education and development of employees, corporate education, methods and forms of corporate education, learning organization.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti andragogiky, firemního vzdělávaní a rozvoje zaměstnanců. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti andragogiky, firemního vzdělávaní a rozvoje zaměstnanců. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana, 2010. Firemní vzdělávání. Vedení lidí v praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2914-5.
BENEŠ, Milan, 2014. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4824-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5232-7.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ, 2011. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3651-8.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana, 2010. Firemní vzdělávání. Vedení lidí v praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2914-5.
BENEŠ, Milan, 2014. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4824-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5326-3.
PRŮCHA, Jan, 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5232-7.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ, 2011. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3651-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka nejprve začala hovořit o teoretické části bakalářské práce (vzdělávání pracovníků v podnicích, realizace vzdělávání pracovníků v rámci organizací, analýza vzdělávacích potřeb). Následně se věnovala části praktické, kde představila výběr výzkumného souboru a distribuci dotazníků (výzkumný nástroj). Analýza dat proběhla za pomocí koláčových grafů, zaznamenávání četností aj. Pokračovala vymezením výzkumných otázek a hypotéz. Dále představila výsledky výzkumných zjištění. Studentka začala odpovídat na otázky vedoucí a oponenta práce. Studentka dokázala na otázky odpovědět. Předseda komise zahájil diskuzi. Komise studentku upozornila na etiku výzkumu. Předseda komise se doptával na použití hypotéz ve výzkumu.