Diplomová práce se zabývá tématem sebepojetí u žáků domova mládeže. V rámci teoretické části práce budou vymezena témata z oblasti adolescence a jejího vymezení, domovů mládeže a z oblasti sebepojetí. Praktická část popisuje kvantitativní výzkumné šetření, které proběhlo formou standardizovaného dotazníku. Výsledkem práce je srovnání úrovní sebepojetí u žáků domova mládeže napříč jejich ročníky studia střední školy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of self-concept of pupils of the youth home. Within the theoretical part of the thesis, topics from the field of adolescence and its definition, youth homes and self-concept will be defined. The practical part describes a quantitative research survey that was carried out in the form of a standardized questionnaire. The result of the work is a comparison of the levels of self-concept of pupils of the youth home across their years of secondary school studies.
Klíčová slova
sebepojetí, sebehodnocení, sebevědomí, adolescence, dospívání, rodina, vrstevníci, škola, školské zařízení, domov mládeže, vychovatel
Diplomová práce se zabývá tématem sebepojetí u žáků domova mládeže. V rámci teoretické části práce budou vymezena témata z oblasti adolescence a jejího vymezení, domovů mládeže a z oblasti sebepojetí. Praktická část popisuje kvantitativní výzkumné šetření, které proběhlo formou standardizovaného dotazníku. Výsledkem práce je srovnání úrovní sebepojetí u žáků domova mládeže napříč jejich ročníky studia střední školy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of self-concept of pupils of the youth home. Within the theoretical part of the thesis, topics from the field of adolescence and its definition, youth homes and self-concept will be defined. The practical part describes a quantitative research survey that was carried out in the form of a standardized questionnaire. The result of the work is a comparison of the levels of self-concept of pupils of the youth home across their years of secondary school studies.
Klíčová slova
sebepojetí, sebehodnocení, sebevědomí, adolescence, dospívání, rodina, vrstevníci, škola, školské zařízení, domov mládeže, vychovatel
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sebepojetí, domovů mládeže a adolescence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sebepojetí, domovů mládeže a adolescence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, Marek a Alena PLHÁKOVÁ, 2003. Temperament, inteligence, sebepojetí: nové pohledy na tradiční témata psychologického výzkumu. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR. ISBN 80-86620-05-0.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2006. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido. ISBN 80-731-5125-1.
MACEK, Petr a Lenka LACINOVÁ, 2012. Vztahy v dospívání. Vyd. 2. Brno: Barrister & Principal. ISBN 978-80-7364-034-7.
POLEDŇOVÁ, Ivana, ed., 2009. Sebepojetí dětí a dospívajících v kontextu školy. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5085-3.
Seznam doporučené literatury
BLATNÝ, Marek a Alena PLHÁKOVÁ, 2003. Temperament, inteligence, sebepojetí: nové pohledy na tradiční témata psychologického výzkumu. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR. ISBN 80-86620-05-0.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2006. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido. ISBN 80-731-5125-1.
MACEK, Petr a Lenka LACINOVÁ, 2012. Vztahy v dospívání. Vyd. 2. Brno: Barrister & Principal. ISBN 978-80-7364-034-7.
POLEDŇOVÁ, Ivana, ed., 2009. Sebepojetí dětí a dospívajících v kontextu školy. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5085-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka se nejprve zabývala teoretickými východisky a následně přešla k praktické části a celkové výzkumné strategii. Vymezila výzkumný problém, cíle i otázky. Nejvíce času se orientovala na výklefky výzkumných zjištění a závěry práce. Ze strany komise byla vytákána nepropracovaná interpretace dat. Na druhou stranu kladně hodnotili standardizovaný nástroj.