Diplomová práce se zaměřuje na problematiku sextingu jako rizikového chování u žáků 2. stupně základních škol. Teoretická část je rozčleněna do čtyř kapitol zabývajících se obdobím pubescence, teorií rizikového chování, sextingem jako novodobým fenoménem a školním prostředím. Praktická část přináší výsledky kvantitativního výzkumu. Cílem bylo zjistit míru výskytu sextingu u žáků 2. stupně základních škol, vnímanou míru spokojenosti se školním prostředím u žáků 2. stupně základních škol a zjistit, zda existuje souvislost mezi mírou výskytu sextingu a vnímanou mírou spokojenosti se školním prostředím u žáků 2. stupně základních škol. Výzkumné šetření bylo realizováno metodou anonymních dotazníků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the issue of sexting as a risky behavior among 2nd grade primary school students. The theoretical part is divided into four chapters dealing with the period of puberty, the theory of risky behavior, sexting as a modern phenomenon and School environment. The practical part presents the results of quantitative research. The goal was to find out the level of occurrence of sexting among pupils of the 2nd grade of primary schools, the perceived level of satisfaction with the school environment of 2nd grade primary school students and to find out if there is a connection between the rate of occurrence of sexting and the perceived level of satisfaction with the school environment among pupils of the 2nd grade. The research was conducted using the anonymous method questionnaires.
Klíčová slova
sexting, pubescence, rizikové chování, školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
sexting, pubescence, risky behavior, school environment
Rozsah průvodní práce
85 s. (131 804 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku sextingu jako rizikového chování u žáků 2. stupně základních škol. Teoretická část je rozčleněna do čtyř kapitol zabývajících se obdobím pubescence, teorií rizikového chování, sextingem jako novodobým fenoménem a školním prostředím. Praktická část přináší výsledky kvantitativního výzkumu. Cílem bylo zjistit míru výskytu sextingu u žáků 2. stupně základních škol, vnímanou míru spokojenosti se školním prostředím u žáků 2. stupně základních škol a zjistit, zda existuje souvislost mezi mírou výskytu sextingu a vnímanou mírou spokojenosti se školním prostředím u žáků 2. stupně základních škol. Výzkumné šetření bylo realizováno metodou anonymních dotazníků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the issue of sexting as a risky behavior among 2nd grade primary school students. The theoretical part is divided into four chapters dealing with the period of puberty, the theory of risky behavior, sexting as a modern phenomenon and School environment. The practical part presents the results of quantitative research. The goal was to find out the level of occurrence of sexting among pupils of the 2nd grade of primary schools, the perceived level of satisfaction with the school environment of 2nd grade primary school students and to find out if there is a connection between the rate of occurrence of sexting and the perceived level of satisfaction with the school environment among pupils of the 2nd grade. The research was conducted using the anonymous method questionnaires.
Klíčová slova
sexting, pubescence, rizikové chování, školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
sexting, pubescence, risky behavior, school environment
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kyberšikany, specifických forem kyberšikany a rizikového chování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kyberšikany, specifických forem kyberšikany a rizikového chování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Alena et al, 2013. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada. ISBN 978-80-210-6374-7.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
SZOTKOWSKI, René, Kamil KOPECKÝ a Veronika KREJČÍ, 2013. Nebezpečí internetové komunikace IV. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3911-2.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna a kol., 2014. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada. ISBN 978-80-210-7527-6.
ŠMAHAJ, Jan, 2014. Kyberšikana jako společenský problém = Cyberbullying as a social problem. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4227-3.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Alena et al, 2013. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada. ISBN 978-80-210-6374-7.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
SZOTKOWSKI, René, Kamil KOPECKÝ a Veronika KREJČÍ, 2013. Nebezpečí internetové komunikace IV. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3911-2.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna a kol., 2014. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada. ISBN 978-80-210-7527-6.
ŠMAHAJ, Jan, 2014. Kyberšikana jako společenský problém = Cyberbullying as a social problem. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4227-3.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil téma diplomové práce, seznámil komisi s metodologií výzkumného šetření. Prezentoval nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděl na otázky uvedené v posudcích diplomové práce. Proběhla diskuse.