Cílem této diplomové práce je vytvoření marketingové strategie Nemocnice Břeclav. V teoretické části práce jsou vysvětleny pojmy marketing, marketingová strategie
a objasněna specifika marketingu ve zdravotnictví. V praktické části je popsána situační analýza Nemocnice Břeclav, jejíž součástí je charakteristika makroprostředí, vnějšího a vnitřního prostředí, dále dotazníkové šetření, jehož se účastnila veřejnost, a rozhovory se zaměstnanci. Na základně analytické části je vypracován projekt na marketingovou strategií Nemocnice Břeclav. Předložen je návrh na založení marketingového oddělení, jež se bude podílet na marketingové strategií nemocnice, její tvorbě a dalším řízením. Projekt je analyzován z hlediska nákladů, času a rizik.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to create a marketing strategy for Břeclav Hospital. The theoretical part explains the concepts of marketing, marketing strategy and clarifies the specifics of marketing in healthcare. The practical part describes the situational analysis of the Břeclav Hospital, which includes a characterization of the macro environment, external and internal environment, including a questionnaire survey for the public and interviews with employees. Based on the analytical part, a project for the marketing strategy of Břeclav Hospital has been developed. A proposal is represented for the establishment of a marketing department that will contribute to the development, further management. The project is analyzed in terms of costs, time, and risks.
Cílem této diplomové práce je vytvoření marketingové strategie Nemocnice Břeclav. V teoretické části práce jsou vysvětleny pojmy marketing, marketingová strategie
a objasněna specifika marketingu ve zdravotnictví. V praktické části je popsána situační analýza Nemocnice Břeclav, jejíž součástí je charakteristika makroprostředí, vnějšího a vnitřního prostředí, dále dotazníkové šetření, jehož se účastnila veřejnost, a rozhovory se zaměstnanci. Na základně analytické části je vypracován projekt na marketingovou strategií Nemocnice Břeclav. Předložen je návrh na založení marketingového oddělení, jež se bude podílet na marketingové strategií nemocnice, její tvorbě a dalším řízením. Projekt je analyzován z hlediska nákladů, času a rizik.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to create a marketing strategy for Břeclav Hospital. The theoretical part explains the concepts of marketing, marketing strategy and clarifies the specifics of marketing in healthcare. The practical part describes the situational analysis of the Břeclav Hospital, which includes a characterization of the macro environment, external and internal environment, including a questionnaire survey for the public and interviews with employees. Based on the analytical part, a project for the marketing strategy of Břeclav Hospital has been developed. A proposal is represented for the establishment of a marketing department that will contribute to the development, further management. The project is analyzed in terms of costs, time, and risks.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se marketingu ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingové strategie Nemocnice Břeclav.
Na základě výsledků analýz vytvořte projekt na marketingovou strategii Nemocnice Břeclav.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se marketingu ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingové strategie Nemocnice Břeclav.
Na základě výsledků analýz vytvořte projekt na marketingovou strategii Nemocnice Břeclav.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric. Essentials of Health Care Marketing. Fifth edition. Burlington: Jones and Bartlett Learning, 2021, 600 s. ISBN 9781284200157.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 2. vydání. Praha: Grada, 2013, 368 s. ISBN 978-0-13-588715-8.
KARLÍČEK, Miroslav a kol. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018, 288 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOTLER, Philip, Kevin, KELLER a Alexander CHERNEV. Marketing Management. 16th edition. Harlow: Pearson, 2022, 605 s. ISBN 978-0-13-588715-8.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric. Essentials of Health Care Marketing. Fifth edition. Burlington: Jones and Bartlett Learning, 2021, 600 s. ISBN 9781284200157.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 2. vydání. Praha: Grada, 2013, 368 s. ISBN 978-0-13-588715-8.
KARLÍČEK, Miroslav a kol. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018, 288 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOTLER, Philip, Kevin, KELLER a Alexander CHERNEV. Marketing Management. 16th edition. Harlow: Pearson, 2022, 605 s. ISBN 978-0-13-588715-8.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: prof. MUDr. Jaroslav Slaný, CSc., hodnocení známkou: A
Oponent práce: Ing. Kamil Dobeš, Ph.D., hodnocení známkou: B
Otázky vedoucího práce:
1) Jaká je pravděpodobnost realizace projektu? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Z Vašeho dotazníkového šetření vyplývá "…že pacienti jsou pouze z 54 % spokojeni s úrovní poskytování služeb…" - máte informace, jak tato skutečnost vypadá u jiných, srovnatelných nemocnic, v ČR? Je to "hodně nebo málo", nebo je to "průměr"? A jaký je Váš názor na tento údaj? ZODPOVĚZENO ZCELA
3) Ke kap. 8.1.1 Stanovení poslání, vize a strategie nemocnice: jak velmi ovlivňují - podle Vás - artikulovaná a "skutečně zaměstnanci žité" mise, vize a sdílené hodnoty ve zdravot. zařízení? ZODPOVĚZENO ZCELA
4) k Tab. 13 - "analýza současného stavu" a "výběrové řízení a příprava inzerce" jsou z pohledu současné práce zaměstnanců NsP Břeclav "práce navíc", dovedete vyčíslit orientačně, jaké personální náklady (v "celkové ceně práce" daného zaměstnance) by mohly představovat? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky oponenta práce:
1) Jak byl navrhovaný projekt přijat vedením nemocnice a dojde k jeho realizaci? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) Jaká je návratnost Vámi navrhovaných opatřeních? ZODPOVĚZENO ZCELA
Další otázky:
1) doc. PhDr. Aleš Gregar, CSc., V práci uvádíte, že nemocnice má zavedený integrovaný manažerský systém, můžete to blíže popsat? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D., Ve SWOT analýze máte uvedené prezentování na sociálních sítí, jedná se o vnější faktor, když je uvedený v příležitostech? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
3) Ing. Eliška Kozubíková, Ph.D., Mzdové náklady máte uvedené v hrubém nebo v čistém vyjádření? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ