Práce je zaměřená na rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě. Cílem práce je pomocí vhodně navržených změn zlepšit systém rozvoje lidských zdrojů na městském úřadě. Důležitost práce spočívá ve vazbě rozvoje lidských zdrojů na zvyšování kvality služeb poskytovaných občanům města. V rámci řešení byla využita analýza spokojenosti zaměstnanců a metoda mystery shopping. Analytické metody byly doplněny o sběr a analýzu relevantních benchmarkingových dat. Klíčové výstupy z provedených analýz vypovídají o nedostatečném financování vzdělávání a chybějících kompetencích některých zaměstnanců. Navržené řešení je zaměřeno na systematické hodnocení zaměstnanců a jeho návaznost na rozvoj a vzdělávání zaměstnanců. Hlavním výstupem práce je zpracovaný návrh směrnice pro hodnocení zaměstnanců, která má přímou vazbu na jejich odměňování a zajišťuje zvýšení motivace zaměstnanců. Výsledky práce také umožňují efektivnější vynakládání prostředků na vzdělávání zaměstnanců.
Anotace v angličtině
The work is focused on the development of human resources in public administration. The aim of the thesis is to improve the system of human resources development in the municipal authority by means of suitably proposed interventions. The importance of the work lies in the link between human resources development and the improvement of the quality of services provided to the citizens of the city. The solution involved methods of employee satisfaction analysis and mystery shopping. The analytical methods were complemented by the collection and analysis of relevant benchmarking data. The key outputs from the conducted analyses indicate the lack of funding for training and the lack of competences of some employees. The proposed solution focuses on systematic employee evaluation and its link to employee development and training. The main output of the thesis is a proposal for a guideline for employee appraisal, which is directly related to their remuneration and ensures an increase in their motivation. The results of the study also enable more efficient spending of resources on employee training.
Klíčová slova
rozvoj lidských zdrojů, hodnocení zaměstnanců, mystery shopping, veřejná správa, vzdělávání zaměstnanců.
Klíčová slova v angličtině
human resources development, employee evaluation, mystery shopping, public administration, employee training.
Rozsah průvodní práce
106 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřená na rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě. Cílem práce je pomocí vhodně navržených změn zlepšit systém rozvoje lidských zdrojů na městském úřadě. Důležitost práce spočívá ve vazbě rozvoje lidských zdrojů na zvyšování kvality služeb poskytovaných občanům města. V rámci řešení byla využita analýza spokojenosti zaměstnanců a metoda mystery shopping. Analytické metody byly doplněny o sběr a analýzu relevantních benchmarkingových dat. Klíčové výstupy z provedených analýz vypovídají o nedostatečném financování vzdělávání a chybějících kompetencích některých zaměstnanců. Navržené řešení je zaměřeno na systematické hodnocení zaměstnanců a jeho návaznost na rozvoj a vzdělávání zaměstnanců. Hlavním výstupem práce je zpracovaný návrh směrnice pro hodnocení zaměstnanců, která má přímou vazbu na jejich odměňování a zajišťuje zvýšení motivace zaměstnanců. Výsledky práce také umožňují efektivnější vynakládání prostředků na vzdělávání zaměstnanců.
Anotace v angličtině
The work is focused on the development of human resources in public administration. The aim of the thesis is to improve the system of human resources development in the municipal authority by means of suitably proposed interventions. The importance of the work lies in the link between human resources development and the improvement of the quality of services provided to the citizens of the city. The solution involved methods of employee satisfaction analysis and mystery shopping. The analytical methods were complemented by the collection and analysis of relevant benchmarking data. The key outputs from the conducted analyses indicate the lack of funding for training and the lack of competences of some employees. The proposed solution focuses on systematic employee evaluation and its link to employee development and training. The main output of the thesis is a proposal for a guideline for employee appraisal, which is directly related to their remuneration and ensures an increase in their motivation. The results of the study also enable more efficient spending of resources on employee training.
Klíčová slova
rozvoj lidských zdrojů, hodnocení zaměstnanců, mystery shopping, veřejná správa, vzdělávání zaměstnanců.
Klíčová slova v angličtině
human resources development, employee evaluation, mystery shopping, public administration, employee training.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerži definující problematiku oblasti rozvoje lidských zdrojů a formulujte východiska pro zpracování praktické části diplomové práce.
II. Praktická část
Popište současný stav řízení lidských zdrojů a proveďte analýzu spokojenosti zaměstnanců.
Proveďte mystery shopping ve vybrané organizaci.
Na základě analýz vypracujte návrh řešení vedoucí k rozvoji lidských zdrojů v organizaci.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerži definující problematiku oblasti rozvoje lidských zdrojů a formulujte východiska pro zpracování praktické části diplomové práce.
II. Praktická část
Popište současný stav řízení lidských zdrojů a proveďte analýzu spokojenosti zaměstnanců.
Proveďte mystery shopping ve vybrané organizaci.
Na základě analýz vypracujte návrh řešení vedoucí k rozvoji lidských zdrojů v organizaci.
Závěr
Seznam doporučené literatury
Seznam doporučené literatury:
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice. 15th ed. London: Kogan Page Limited, 2020, 766 s. ISBN 978-0-749-49828-3.
BURDA, Alexandr a Radmila DLUHOŠOVÁ. Mystery shopping: prolegomena. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu, 2011, 114 s. ISBN 978-80-724-8663-2.
FOOT, Margaret, Caroline HOOK a Andrew JENKINS. Introducing Human Resource Management. 7th ed. Harlow: Pearson, 2016, 499 s. ISBN 978-1-292-06396-6.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základ moderní personalistiky. 5. rozš. a dopl. vyd.Praha: Management Press, 2015, 399 s. ISBN 807-26-1288-3.
MUŽÍK, Jaroslav a Pavel KRPÁLEK. Lidské zdroje a personální management. Praha: Academia, 2017, 190 s. ISBN 978-80-200-2773-3.
Seznam doporučené literatury
Seznam doporučené literatury:
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice. 15th ed. London: Kogan Page Limited, 2020, 766 s. ISBN 978-0-749-49828-3.
BURDA, Alexandr a Radmila DLUHOŠOVÁ. Mystery shopping: prolegomena. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav lázeňství, gastronomie a turismu, 2011, 114 s. ISBN 978-80-724-8663-2.
FOOT, Margaret, Caroline HOOK a Andrew JENKINS. Introducing Human Resource Management. 7th ed. Harlow: Pearson, 2016, 499 s. ISBN 978-1-292-06396-6.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základ moderní personalistiky. 5. rozš. a dopl. vyd.Praha: Management Press, 2015, 399 s. ISBN 807-26-1288-3.
MUŽÍK, Jaroslav a Pavel KRPÁLEK. Lidské zdroje a personální management. Praha: Academia, 2017, 190 s. ISBN 978-80-200-2773-3.
Přílohy volně vložené
nejsou
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího práce:
1. Co vnímáte jako největší bariéry zavedení Vámi navržené směrnice do praxe? (Zodpovězeno zcela)
Otázky oponenta práce:
1. Lze vzdělávání úředníků provádět i formou interního vzdělávání? (Zodpovězeno zcela)
2. Není hodnocení zaměstnanců prováděné 4x do roka formou osobního pohovoru náročné jak pro zaměstnance, tak i pro hodnotitele? (Zodpovězeno zcela)
3. Budou výsledky prezentovány např. v rámci Beachmarkingové metody nebo CAF?? (Zodpovězeno zcela)
Doplňující otázky:
JUDr. Olga Kapplová, Ph.D.
1. Jaký je aktuální stav hodnocení zaměstnanců ze zdola-nahoru? (Zodpovězeno zcela)