Cílem mé diplomové práce je vytvoření projektu, který by sloužil k rozvoji cestovního ruchu v oblasti Valašskokloboucka. Práce se skládá ze tří částí: teoretické, analytické a pro-jektové. V teoretické části charakterizuji cestovní ruch jako jedno z nejvýznamnějších od-větví národního hospodářství, zabývám se definováním zvláštností služeb cestovního ruchu, jmenuji a definuji složky marketingové mixu v cestovním ruchu. Popisuji metodologii regio-nálního rozvoje, se kterou je úzce spjata kapitola o venkovské turistice.
V části analytické se odrážejí znalosti, které jsem načerpal z dostupné literatury o valaš-skoklobouckém regionu. Zaměřuji se zde na definování vymezené oblasti. Oblast popisuji jak z hlediska historického, turistického, průmyslového a zemědělského, tak z hlediska stra-vovacího a ubytovacího potencionálu a možností pro trávení volného času.
V projektové části na základě zjištěných informací ze SWOT analýzy zpracovávám je-den projekt z několika navržených projektů. Ten by měl vést ke zlepšení turistické atraktivi-ty regionu a k jeho lepšímu využití v oblasti cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
The goal of my dissertation is the Project of the travel industry development in the area of Valašské Klobouky. The dissertation consists of three parts: theory, analysis and project. In the theory part, I characterize the travel industry as one of the most important branches of the national economy; I try to define specialities of travel industry services; I name and defi-ne parts of the marketing mixture relating to the travel industry. I describe methodology of the area development which relates to the chapter about country tourism.
In the analysis part, I apply the knowledge gained from the literature sources about the area of Valašské Klobouky. I focus on defining of the determinated area, its historical and tourist possibilities. I am describing the area considering industry and agriculture, and also remembering food, accommodation and spare time activities options.
In the project part, I put together one major project using several minor projects, which should lead to the improvement of the travel industry in the area.
Project, travel industry, attendance, marketing mixture, methodology of the area development, country tourism, SWOT analyse, region.
Rozsah průvodní práce
100 s., 8 s obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé diplomové práce je vytvoření projektu, který by sloužil k rozvoji cestovního ruchu v oblasti Valašskokloboucka. Práce se skládá ze tří částí: teoretické, analytické a pro-jektové. V teoretické části charakterizuji cestovní ruch jako jedno z nejvýznamnějších od-větví národního hospodářství, zabývám se definováním zvláštností služeb cestovního ruchu, jmenuji a definuji složky marketingové mixu v cestovním ruchu. Popisuji metodologii regio-nálního rozvoje, se kterou je úzce spjata kapitola o venkovské turistice.
V části analytické se odrážejí znalosti, které jsem načerpal z dostupné literatury o valaš-skoklobouckém regionu. Zaměřuji se zde na definování vymezené oblasti. Oblast popisuji jak z hlediska historického, turistického, průmyslového a zemědělského, tak z hlediska stra-vovacího a ubytovacího potencionálu a možností pro trávení volného času.
V projektové části na základě zjištěných informací ze SWOT analýzy zpracovávám je-den projekt z několika navržených projektů. Ten by měl vést ke zlepšení turistické atraktivi-ty regionu a k jeho lepšímu využití v oblasti cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
The goal of my dissertation is the Project of the travel industry development in the area of Valašské Klobouky. The dissertation consists of three parts: theory, analysis and project. In the theory part, I characterize the travel industry as one of the most important branches of the national economy; I try to define specialities of travel industry services; I name and defi-ne parts of the marketing mixture relating to the travel industry. I describe methodology of the area development which relates to the chapter about country tourism.
In the analysis part, I apply the knowledge gained from the literature sources about the area of Valašské Klobouky. I focus on defining of the determinated area, its historical and tourist possibilities. I am describing the area considering industry and agriculture, and also remembering food, accommodation and spare time activities options.
In the project part, I put together one major project using several minor projects, which should lead to the improvement of the travel industry in the area.
Project, travel industry, attendance, marketing mixture, methodology of the area development, country tourism, SWOT analyse, region.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické základy týkající se problematiky regionálního rozvoje a cestovního ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav Valašskokloboucka.
Zhodnoťte dosavadní možnosti využitelnosti lokalit a proveďte SWOT analýzu v oblasti Valašskokloboucka.
Navrhněte projekt rozvoje cestovního ruchu a agroturistiky na Valašskokloboucku.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické základy týkající se problematiky regionálního rozvoje a cestovního ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav Valašskokloboucka.
Zhodnoťte dosavadní možnosti využitelnosti lokalit a proveďte SWOT analýzu v oblasti Valašskokloboucka.
Navrhněte projekt rozvoje cestovního ruchu a agroturistiky na Valašskokloboucku.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] FORET ,M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing 2001. 180 s. ISBN 80-247-0207-X
[2] MINÁŘ, P., Technika, management a marketing v cestovním ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus 1996. 206 s. ISBN 80-7041-577-0
[3] PAYNE, A., Marketing služeb. Praha: Grada Publishing 200. 195 s. ISBN 80-7161-276-X
[4] ORIEŠKA, J., Technika služeb cestovního ruchu. Praha: Idea servis 1999. 244 s. ISBN 1866-0489-99
[5] KUČEROVÁ, I., Ekonomika se zaměřením na cestovní ruch. Praha: Idea servis 1997. 158 s. ISBN 80-8597-14-7
Seznam doporučené literatury
[1] FORET ,M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing 2001. 180 s. ISBN 80-247-0207-X
[2] MINÁŘ, P., Technika, management a marketing v cestovním ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus 1996. 206 s. ISBN 80-7041-577-0
[3] PAYNE, A., Marketing služeb. Praha: Grada Publishing 200. 195 s. ISBN 80-7161-276-X
[4] ORIEŠKA, J., Technika služeb cestovního ruchu. Praha: Idea servis 1999. 244 s. ISBN 1866-0489-99
[5] KUČEROVÁ, I., Ekonomika se zaměřením na cestovní ruch. Praha: Idea servis 1997. 158 s. ISBN 80-8597-14-7