Diplomová práce se zaobírá vlivem výchovného stylu v rodině na sebehodnocení dítěte. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a způsob výchovy v ní. Dále se zabývá sebehodnocením a vlivem rodiny na rozvoj sebehodnocení dítěte. Praktická část je realizována pomocí kvantitativního výzkumu, který je proveden formou dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit, zda existuji rozdíly v míře sebehodnocení adolescentů v závislosti na způsobu výchovy rodině. Dále bylo mapováno, jaké způsoby výchovy v rodinách adolescentů jsou nejvíce uplatňovány a jaká je celková míra sebehodnocení adolescentů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the influence of parenting styles in the family on a child´s self-evaluation.The teoratical part focuses on the family and family upbringing. It also deals with self-evaluation and the influence of family on a child´s self-evaluation. The practical part is implemented through quantitative research which is carried out in the form of a questionnaire survey. The aim of the thesis is to find out if there are diferences in the level od self-evaluation of adolescents depending of family upbringing. Furthermore it was mapped which parenting styles in the familes of adolescents are the most applied and what is the overal level of self-evaluation of adolescents.
Klíčová slova
sebehodnocení, rodina, výchova v rodině, výchovný styl, adolescent
Klíčová slova v angličtině
self-evaluation, family, family upbringing, parenting style, adolescent
Rozsah průvodní práce
85 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaobírá vlivem výchovného stylu v rodině na sebehodnocení dítěte. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a způsob výchovy v ní. Dále se zabývá sebehodnocením a vlivem rodiny na rozvoj sebehodnocení dítěte. Praktická část je realizována pomocí kvantitativního výzkumu, který je proveden formou dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit, zda existuji rozdíly v míře sebehodnocení adolescentů v závislosti na způsobu výchovy rodině. Dále bylo mapováno, jaké způsoby výchovy v rodinách adolescentů jsou nejvíce uplatňovány a jaká je celková míra sebehodnocení adolescentů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the influence of parenting styles in the family on a child´s self-evaluation.The teoratical part focuses on the family and family upbringing. It also deals with self-evaluation and the influence of family on a child´s self-evaluation. The practical part is implemented through quantitative research which is carried out in the form of a questionnaire survey. The aim of the thesis is to find out if there are diferences in the level od self-evaluation of adolescents depending of family upbringing. Furthermore it was mapped which parenting styles in the familes of adolescents are the most applied and what is the overal level of self-evaluation of adolescents.
Klíčová slova
sebehodnocení, rodina, výchova v rodině, výchovný styl, adolescent
Klíčová slova v angličtině
self-evaluation, family, family upbringing, parenting style, adolescent
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodiny, sebehodnocení a výchovných stylů v rodině.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodiny, sebehodnocení a výchovných stylů v rodině.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ, 2007. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-273-7.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
MALACH, Josef, 2007. Teorie metodiky výchovy. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. ISBN 978-80-86723-29-7.
MATOUŠEK, Oldřich, 2003. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-86429-19-9.
PELIKÁN, Jiří, 2007. Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1265-2.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ, 2007. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-273-7.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
MALACH, Josef, 2007. Teorie metodiky výchovy. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. ISBN 978-80-86723-29-7.
MATOUŠEK, Oldřich, 2003. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-86429-19-9.
PELIKÁN, Jiří, 2007. Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1265-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, seznámila komisi s metodologií výzkumného šetření. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích diplomové práce. Proběhla diskuse.
doc. Šíp komentoval výsledky výzkumu a požádal studentku, aby komparovala s teoretickými východisky. Studentka nedokázala odpovědět.