Diplomová práce je zaměřena na interní komunikaci ve vybrané společnosti. Teoretická část charakterizuje komunikaci v obecné rovině, jakými způsoby probíhá, co ji může ovlivňovat a jaké by špatná komunikace mohla mít následky. Zdůrazňuje její význam jak v běžném životě, tak také v každé organizaci. Popisuje kvalitativní i kvantitativní metody hodnocení úrovně interní komunikace a také SWOT analýzu. Tyto metody byly následně využity i v praktické části, která je zaměřena na společnost podnikající v potravinářském průmyslu a v závěrečné části je vypracován projekt pro zlepšení interní komunikace v této společnosti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on internal communication in the selected company. The theoretical part characterizes communication on a general level, in which ways it takes place, what can influence it and what consequences bad communication could have. It emphasizes its importance both in everyday life and in every organization. It describes qualitative and quantitative methods of evaluating the level of internal communication as well as SWOT analysis. These methods were subsequently used in the practical part, which is focused on a company doing business in the food industry, and in the final part, a project is developed to improve internal communication in this company.
Diplomová práce je zaměřena na interní komunikaci ve vybrané společnosti. Teoretická část charakterizuje komunikaci v obecné rovině, jakými způsoby probíhá, co ji může ovlivňovat a jaké by špatná komunikace mohla mít následky. Zdůrazňuje její význam jak v běžném životě, tak také v každé organizaci. Popisuje kvalitativní i kvantitativní metody hodnocení úrovně interní komunikace a také SWOT analýzu. Tyto metody byly následně využity i v praktické části, která je zaměřena na společnost podnikající v potravinářském průmyslu a v závěrečné části je vypracován projekt pro zlepšení interní komunikace v této společnosti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on internal communication in the selected company. The theoretical part characterizes communication on a general level, in which ways it takes place, what can influence it and what consequences bad communication could have. It emphasizes its importance both in everyday life and in every organization. It describes qualitative and quantitative methods of evaluating the level of internal communication as well as SWOT analysis. These methods were subsequently used in the practical part, which is focused on a company doing business in the food industry, and in the final part, a project is developed to improve internal communication in this company.
Na základě dostupné literatury zpracujte poznatky vztahující se k interní komunikaci.
Proveďte analýzu současného stavu interní komunikace ve vybrané organizaci.
Na základě zjištěných skutečností vytvořte projekt vedoucí k zefektivnění interní komunikace v analyzované společnosti.
Zhodnoťte předpokládanou efektivitu, finanční náročnost a personální zajištění Vašeho projektu komunikace.
Zásady pro vypracování
Na základě dostupné literatury zpracujte poznatky vztahující se k interní komunikaci.
Proveďte analýzu současného stavu interní komunikace ve vybrané organizaci.
Na základě zjištěných skutečností vytvořte projekt vedoucí k zefektivnění interní komunikace v analyzované společnosti.
Zhodnoťte předpokládanou efektivitu, finanční náročnost a personální zajištění Vašeho projektu komunikace.
Seznam doporučené literatury
DAHLMAN, Susanne and HEIDE Mats. Strategic Internal Communication: A Practitioner's Guide to Implementing Cutting-Edge Methods for Improved Workplace Culture. 1st Edition. Taylor & Francis Ltd., 2020. ISBN 9780367435387.
HOLÁ, Jana. Interní komuniace v teorii a praxi. [Pardubice]: Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-099-8.
KOVAŘÍKOVÁ, Jarka. Interní komunikace je nutnost! První vydání. Praha: Siria, 2016. 125 stran. ISBN 978-80-906367-0-5.
Další odborná literatura dle doporuční vedoucího diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
DAHLMAN, Susanne and HEIDE Mats. Strategic Internal Communication: A Practitioner's Guide to Implementing Cutting-Edge Methods for Improved Workplace Culture. 1st Edition. Taylor & Francis Ltd., 2020. ISBN 9780367435387.
HOLÁ, Jana. Interní komuniace v teorii a praxi. [Pardubice]: Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-099-8.
KOVAŘÍKOVÁ, Jarka. Interní komunikace je nutnost! První vydání. Praha: Siria, 2016. 125 stran. ISBN 978-80-906367-0-5.
Další odborná literatura dle doporuční vedoucího diplomové práce.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky oponenta:
1. V kapitole 6.1 prezentujete řadu kritických výroků na adresu současné interní komunikace ve sledované firmě, aniž byste uvedla zdroj. Odkud jste tyto prvotní podklady čerpala, resp. co bylo pro Vás podnětem se daným tématem v uvedené firmě zabývat? - zopdovězeno zcela
2. Podle jakých kritérií jste vybírala respondenty do kvalitativního výzkumu a do kvantitativního výzkumu? Dle jakého klíče jste do obou typů výzkumu konstruovala otázky? - zodpovězeno částečně
3. Ve SWOT analýze uvádíte mezi slabé stránky „nedostatečnou motivaci“. Rozeberte základní rozdíly mezi pojmy motivace a stimulace. - zodpovězeno zcela
4. Jak byste navrhovala změřit naplnění ukazatele „vyšší informovanost“ uvedeného v logickém rámci projektu na str. 85? - zodpovězeno částečně
Diskuze:
Ing. Eva Hoke, Ph.D. - Moniturujete ve Vaší firmě fluktuaci? Víte i procentuální hodnotu? - zodpovězeno zcela
doc. RNDr. Mgr. Petr A. Skřehot, Ph.D. - Co byste označila za hlavní problém, proč si diskutované firmy vzájemně nevyhovují? - zodpovězeno zcela