Diplomová práce si klade za cíl vytvořit návrh plánu krizové připravenosti pro Základní školu Mánesova Otrokovice. Práce se člení na teoretickou, analyticko-empirickou
a návrhovou část. V úvodní části jsou blíže specifikovány metody, které budou následně aplikovány. Teoretická část pojednává o základních pojmech a problematice krizového řízení a krizového plánování. Analyticko-empirická a návrhová část je již zaměřena
na představení zvoleného subjektu, pro který se návrh plánu krizové připravenosti zpracovává. Následuje část orientovaná na provedení identifikace a analýzy rizik, jejich vyhodnocení a následné zpracování návrhu samotného plánu krizové připravenosti
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create a proposal for a crisis preparedness plan for the Mánesova Otrokovice Primary School. The thesis is divided into theoretical, analytical-empirical
and design part. The introductory part of the thesis specifies the methods that will be subsequently applied. The theoretical part deals with the basic concepts and issues of crisis management and crisis planning. The analytical-empirical and design part is already focused on the introduction of the chosen entity for which the draft crisis preparedness plan is being prepared. This is followed by a section focused on the identification and analysis of risks, their evaluation and subsequent elaboration of the draft crisis preparedness plan itself.
Klíčová slova
krizové řízení, krizové plánování, plán krizové připravenosti, základní škola
Klíčová slova v angličtině
crisis management, crisis planning, crisis preparedness plan, primary school
Rozsah průvodní práce
125 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce si klade za cíl vytvořit návrh plánu krizové připravenosti pro Základní školu Mánesova Otrokovice. Práce se člení na teoretickou, analyticko-empirickou
a návrhovou část. V úvodní části jsou blíže specifikovány metody, které budou následně aplikovány. Teoretická část pojednává o základních pojmech a problematice krizového řízení a krizového plánování. Analyticko-empirická a návrhová část je již zaměřena
na představení zvoleného subjektu, pro který se návrh plánu krizové připravenosti zpracovává. Následuje část orientovaná na provedení identifikace a analýzy rizik, jejich vyhodnocení a následné zpracování návrhu samotného plánu krizové připravenosti
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create a proposal for a crisis preparedness plan for the Mánesova Otrokovice Primary School. The thesis is divided into theoretical, analytical-empirical
and design part. The introductory part of the thesis specifies the methods that will be subsequently applied. The theoretical part deals with the basic concepts and issues of crisis management and crisis planning. The analytical-empirical and design part is already focused on the introduction of the chosen entity for which the draft crisis preparedness plan is being prepared. This is followed by a section focused on the identification and analysis of risks, their evaluation and subsequent elaboration of the draft crisis preparedness plan itself.
Klíčová slova
krizové řízení, krizové plánování, plán krizové připravenosti, základní škola
Klíčová slova v angličtině
crisis management, crisis planning, crisis preparedness plan, primary school
Zásady pro vypracování
Zpracujte z dostupných domácích a zahraničních zdrojů teoretická východiska k řešení diplomové práce.
Proveďte analýzu krizové připravenosti na Vámi vybrané škole.
Vyhodnoťte krizovou připravenost na základě provedené analýzy.
Navrhněte plán krizové připravenosti Základní školy Mánesova Otrokovice.
Zásady pro vypracování
Zpracujte z dostupných domácích a zahraničních zdrojů teoretická východiska k řešení diplomové práce.
Proveďte analýzu krizové připravenosti na Vámi vybrané škole.
Vyhodnoťte krizovou připravenost na základě provedené analýzy.
Navrhněte plán krizové připravenosti Základní školy Mánesova Otrokovice.
Seznam doporučené literatury
ANDHARIA, Janki. Disaster Studies: Exploring Intersectionalities in Disaster Discourse. Berlín: Springer, 2020. ISBN 978-981-32-9338-0.
ŘEHÁK, David, Bohumír MARTÍNEK a Petra LEGIÉRSKÁ. Ochrana obyvatelstva v kontextu aktuálních bezpečnostních hrozeb. Ostrava: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2019. ISBN 978-80-7385-220-7.
ŠENOVSKÝ, Pavel. Teorie krizového managementu. Ostrava: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2022. ISBN 978-80-7385-231-3.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucí diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
ANDHARIA, Janki. Disaster Studies: Exploring Intersectionalities in Disaster Discourse. Berlín: Springer, 2020. ISBN 978-981-32-9338-0.
ŘEHÁK, David, Bohumír MARTÍNEK a Petra LEGIÉRSKÁ. Ochrana obyvatelstva v kontextu aktuálních bezpečnostních hrozeb. Ostrava: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2019. ISBN 978-80-7385-220-7.
ŠENOVSKÝ, Pavel. Teorie krizového managementu. Ostrava: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2022. ISBN 978-80-7385-231-3.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucí diplomové práce.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Do jaké míry jsou Vaše závěry a návrhy zobecnitelné a použitelné pro jiné základní školy? Zodpovězeno zcela.
Jakým dalším problémům by bylo účelné na základě zjištěných výsledků věnovat pozornost? Zodpovězeno zcela.
doc. Mgr. Tomáš Zeman, Ph.D. et Ph.D.: Jakým způsobem probíhala konzultace s personálem o možných rizicích? Na základě tohoto předpokládáte, že jsou zahrnuta v práci všechna možná rizika? Zodpovězeno zcela.
doc. RNDr. Mgr. Petr A. Skřehot, Ph.D.: Proč se vypracovává krizový plán pro školy? Zodpovězeno zcela. Co je to krizová situace podle zákona? Zodpovězeno zcela. Jaké krizové stavy by připadaly v úvahu? Zodpovězeno zcela. Má každá škola povinnost mít vypracovaný krizový plán? Zodpovězeno zcela. Znáte vyhlášku Ministerstva školství týkající se této problematiky? Zodpovězeno částečně. Řešíte v práci reakci na krizový stav ve smyslu zajištění péče o děti v případě přerušení činnosti školy? Zodpovězeno zcela. Měla jste možnost konzultovat rizika s krizovým štábem? Zodpovězeno zcela.
prof. Ing. Jozef Martinka, PhD.: Zajímala jste se o to, jaké nebezpečné látky se nachází v blízkém průmyslovém areálu? Zodpovězeno zcela.