Cílem práce je prozkoumat využitelnost různých médií ve hrách za účelem podpoření pozitivního vlivu hratelných postav na hráče. Tato média jsou následně analyzována pro pochopení jejich správného využití a kombinování. Nabyté informace jsou aplikovány v praktické části. Ta je navržena záměrně tak, aby využila kombinace médií k oživení herních charakterů, přičemž každý vyžaduje jiný přístup pro maximalizování jejich potenciálu.
První kapitola této diplomové práce zkoumá možnosti prezentace herních postav v různých hrách a herních žánrech. Další kapitola se zaměřuje na konkrétní média. Ilustrace, zvuk, text a animace. Zde jsou zkoumány způsoby jejich využití a vzájemného kombinování. Poslední kapitola je věnována procesu tvorby praktické části a aplikaci informací z předchozích kapitol na vytvořené charaktery.
Výsledkem práce je zjištění, že obecně nejlepším prostředím pro zužitkování mnoha způsobů storytellingu herních postav jsou MOBA hry a online střílečky. Oba tyto žánry sdílí prvky opakovatelnosti v omezených prostorech, online formu hraní a potenciál pro využití velkého množství postav. Různorodost těchto postav následně umožňuje kombinaci několika médií, jejichž užití výrazně podporuje atmosféru postav a tím i atraktivitu celé hry.
Anotace v angličtině
The goal of the thesis is to study the use of various media in games for the purpose of enhancing the positive influence of playable characters on the player. These media are then analyzed for understanding of their correct use and combination. The acquired information is applied in the practical part. That is intentionally designed to use a combination of media to make a game character come alive, while each of them needs a different approach for maximizing their potential.
The first chapter of this diploma thesis studies options for the presentation of game characters in various games and game genres. Another chapter focuses on specific media. Illustration, sound, text, and animation. There are being studied ways of their use and mutual combining. The last chapter is dedicated to the process of creation of a practical part and an application of information from previous chapters on created characters.
The outcome of this thesis is the realization, that the best place in general for the utilization of many ways of storytelling of game characters are MOBA games and online shooters. Both of these genres share the elements of repeatability in limited spaces, online forms of playing, and the potential for the utilization of a large number of characters. The diversity of these characters then enables a combination of several media, whose utilization greatly supports the atmosphere of characters and therefore the attractivity of the game itself.
Klíčová slova
design postav, prezentace charakterů, vyprávění příběhů, postavy ve hrách, herní design, ilustrace, herní atmosféra
Klíčová slova v angličtině
character design, character presentation, storytelling, characters in games, game design, illustration, game atmosphere
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je prozkoumat využitelnost různých médií ve hrách za účelem podpoření pozitivního vlivu hratelných postav na hráče. Tato média jsou následně analyzována pro pochopení jejich správného využití a kombinování. Nabyté informace jsou aplikovány v praktické části. Ta je navržena záměrně tak, aby využila kombinace médií k oživení herních charakterů, přičemž každý vyžaduje jiný přístup pro maximalizování jejich potenciálu.
První kapitola této diplomové práce zkoumá možnosti prezentace herních postav v různých hrách a herních žánrech. Další kapitola se zaměřuje na konkrétní média. Ilustrace, zvuk, text a animace. Zde jsou zkoumány způsoby jejich využití a vzájemného kombinování. Poslední kapitola je věnována procesu tvorby praktické části a aplikaci informací z předchozích kapitol na vytvořené charaktery.
Výsledkem práce je zjištění, že obecně nejlepším prostředím pro zužitkování mnoha způsobů storytellingu herních postav jsou MOBA hry a online střílečky. Oba tyto žánry sdílí prvky opakovatelnosti v omezených prostorech, online formu hraní a potenciál pro využití velkého množství postav. Různorodost těchto postav následně umožňuje kombinaci několika médií, jejichž užití výrazně podporuje atmosféru postav a tím i atraktivitu celé hry.
Anotace v angličtině
The goal of the thesis is to study the use of various media in games for the purpose of enhancing the positive influence of playable characters on the player. These media are then analyzed for understanding of their correct use and combination. The acquired information is applied in the practical part. That is intentionally designed to use a combination of media to make a game character come alive, while each of them needs a different approach for maximizing their potential.
The first chapter of this diploma thesis studies options for the presentation of game characters in various games and game genres. Another chapter focuses on specific media. Illustration, sound, text, and animation. There are being studied ways of their use and mutual combining. The last chapter is dedicated to the process of creation of a practical part and an application of information from previous chapters on created characters.
The outcome of this thesis is the realization, that the best place in general for the utilization of many ways of storytelling of game characters are MOBA games and online shooters. Both of these genres share the elements of repeatability in limited spaces, online forms of playing, and the potential for the utilization of a large number of characters. The diversity of these characters then enables a combination of several media, whose utilization greatly supports the atmosphere of characters and therefore the attractivity of the game itself.
Klíčová slova
design postav, prezentace charakterů, vyprávění příběhů, postavy ve hrách, herní design, ilustrace, herní atmosféra
Klíčová slova v angličtině
character design, character presentation, storytelling, characters in games, game design, illustration, game atmosphere
Zásady pro vypracování
1. Návrh vizuálních + dalších doplňujících prvků, prezentujících herní postavy
2. Rešerše k tématu
3. Analýza pro zpracování tématu
4. Variantní návrhy řešení
5. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 30–35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2m2
Zásady pro vypracování
1. Návrh vizuálních + dalších doplňujících prvků, prezentujících herní postavy
2. Rešerše k tématu
3. Analýza pro zpracování tématu
4. Variantní návrhy řešení
5. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 30–35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2m2
Seznam doporučené literatury
JIRKOVSKÝ, Jan. Game industry 2: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. [Praha]: D.A.M.O., 2012. ISBN 978-80-904387-3-6.
JIRKOVSKÝ, Jan. Game industry 3: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. [Praha]: D.A.M.O., 2011.
SHAOQIANG, Wang. Kaleidoscope: The art of illustrative storytelling. Berkeley, CA: Gingko Press, 2018. ISBN 9781584236894.
KRAMARZEWSKI, Adam. Practical Game Design. Packt Publishing., 2018. ISBN 978-1787121799.
SANDLER, Morgan. Visual storytelling: How to speak to your audience without saying a word. Michael Wiese Productions, 2018. ISBN 978-1615932894.
Seznam doporučené literatury
JIRKOVSKÝ, Jan. Game industry 2: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. [Praha]: D.A.M.O., 2012. ISBN 978-80-904387-3-6.
JIRKOVSKÝ, Jan. Game industry 3: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. [Praha]: D.A.M.O., 2011.
SHAOQIANG, Wang. Kaleidoscope: The art of illustrative storytelling. Berkeley, CA: Gingko Press, 2018. ISBN 9781584236894.
KRAMARZEWSKI, Adam. Practical Game Design. Packt Publishing., 2018. ISBN 978-1787121799.
SANDLER, Morgan. Visual storytelling: How to speak to your audience without saying a word. Michael Wiese Productions, 2018. ISBN 978-1615932894.