Cílem této práce je vytvořit prototyp mobilní hry a vizuálního stylu. Tato práce se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část popisuje vztah mezi uměním a designem v kontextu herního designu, mobilní hry, definuje jejich žánry a součásti. Dále v textové části jsou popsané scénář hry, Game design dokument, posloupnost kroků při tvorbě videohry a marketing pro propagaci hry na trhu. V této části je také popsána analýza některých mobilních her s vymezením jejich silných a slabých stránek. Při analýze byly zohledněny takové faktory, jako je složitost hry a udržení zájmu hráčů, vizuální styl, hudba, marketingová strategie propagace hry. Na základě provedené analýzy je vytvořen prototyp hry. Tato část popisuje celý proces tvorby hry od referencí a prvních kroků až po tvorbu funkčního prototypu videohry.
Anotace v angličtině
This thesis aims to create a prototype mobile game and visual style. This work consists of two parts: Theoretical and Practical. The theoretical part describes the relationship between art and design in the context of game design, mobile games, defines their genres and components. Furthermore, the textual part describes the game scenario, Game design document, sequence of steps in creating a video game and marketing to promote the game in the market. The analysis of some mobile games is also described in this section with the definition of their strengths and weaknesses. Factors such as complexity of the game and keeping the interest of the players, visual style, music, marketing strategy to promote the game have been considered in the analysis. Based on the analysis, a prototype of the game is created. This section describes the entire process of game development from the references and first steps to the creation of a working prototype of the video game.
Klíčová slova
mobilní hra, prototyp, vizualní styl, vývoj
Klíčová slova v angličtině
mobile game, prototype, visual style, development
Rozsah průvodní práce
76 s. (93 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je vytvořit prototyp mobilní hry a vizuálního stylu. Tato práce se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část popisuje vztah mezi uměním a designem v kontextu herního designu, mobilní hry, definuje jejich žánry a součásti. Dále v textové části jsou popsané scénář hry, Game design dokument, posloupnost kroků při tvorbě videohry a marketing pro propagaci hry na trhu. V této části je také popsána analýza některých mobilních her s vymezením jejich silných a slabých stránek. Při analýze byly zohledněny takové faktory, jako je složitost hry a udržení zájmu hráčů, vizuální styl, hudba, marketingová strategie propagace hry. Na základě provedené analýzy je vytvořen prototyp hry. Tato část popisuje celý proces tvorby hry od referencí a prvních kroků až po tvorbu funkčního prototypu videohry.
Anotace v angličtině
This thesis aims to create a prototype mobile game and visual style. This work consists of two parts: Theoretical and Practical. The theoretical part describes the relationship between art and design in the context of game design, mobile games, defines their genres and components. Furthermore, the textual part describes the game scenario, Game design document, sequence of steps in creating a video game and marketing to promote the game in the market. The analysis of some mobile games is also described in this section with the definition of their strengths and weaknesses. Factors such as complexity of the game and keeping the interest of the players, visual style, music, marketing strategy to promote the game have been considered in the analysis. Based on the analysis, a prototype of the game is created. This section describes the entire process of game development from the references and first steps to the creation of a working prototype of the video game.
Klíčová slova
mobilní hra, prototyp, vizualní styl, vývoj
Klíčová slova v angličtině
mobile game, prototype, visual style, development
Zásady pro vypracování
Rešerše k tématu
Analýza pro zpracování tématu
Variantní návrhy řešení
Postup zpracování vybrané varianty řešení
Prezentace projektu
a) teoretická část v rozsahu 30 -35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2m2
Zásady pro vypracování
Rešerše k tématu
Analýza pro zpracování tématu
Variantní návrhy řešení
Postup zpracování vybrané varianty řešení
Prezentace projektu
a) teoretická část v rozsahu 30 -35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2m2
Seznam doporučené literatury
JIRKOVSKÝ, Jan. Game industry: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O., 2011. ISBN 978-80-904387-1-2.
MELISSINOS, Chris a Patrick O'ROURKE. The art of video games: from Pac-Man to mass effect. New York: Welcome Books, 2012, 215 s. ISBN 9781599621104.
SCHREIER, Jason. Krev, pot a pixely: příběhy vítězství a šílenství ze zákulisí vývoje videoher. Brno: Host, 2019, 284 s. ISBN 978-80-7577-824-6.
BASLER, Jaromír a Michal MRÁZEK. Počítačové hry a jejich místo v životě člověka. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, 315 s. Monografie. ISBN 978-80-244-5404-7.
SCHELL, Jesse. The art of game design: a book of lenses. Boca Raton: CRC Press, c2008, xxx, 489 s. ISBN 9780123694966.
Seznam doporučené literatury
JIRKOVSKÝ, Jan. Game industry: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha: D.A.M.O., 2011. ISBN 978-80-904387-1-2.
MELISSINOS, Chris a Patrick O'ROURKE. The art of video games: from Pac-Man to mass effect. New York: Welcome Books, 2012, 215 s. ISBN 9781599621104.
SCHREIER, Jason. Krev, pot a pixely: příběhy vítězství a šílenství ze zákulisí vývoje videoher. Brno: Host, 2019, 284 s. ISBN 978-80-7577-824-6.
BASLER, Jaromír a Michal MRÁZEK. Počítačové hry a jejich místo v životě člověka. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, 315 s. Monografie. ISBN 978-80-244-5404-7.
SCHELL, Jesse. The art of game design: a book of lenses. Boca Raton: CRC Press, c2008, xxx, 489 s. ISBN 9780123694966.