Práca predstavuje vhľad do témy múzejnej a galerijnej inštalácie, v ktorej skúma rôznorodosť prístupov interaktívnych, edukatívnych a participatívnych k zobrazovaniu prezentovaných tém a príbehov. Praktická časť mapuje proces tvorby dvoch krátkych 3D animovaných videí a videomappingu. Videá sprostredkúvajú vedecké poznatky o ľudských zásahoch do prírody. Digitálny storytelling venuje pozornosť fenoménu antropocénu. Cieľom projektu je vzdelávať diváka zábavnou formou skrz multimediálnu inštaláciu.
Anotace v angličtině
This work presents an insight into the topic of museum and gallery installation, where it explores the diversity of interactive, educational and participatory approaches to displaying the presented topics and stories. The process of creating two short 3D animated videos and videomapping is presented in the practical part. Videos transfer scientific knowledge of human intervention into the nature. Digital storytelling is focused to the phenomenon of the Anthropocene. The goal of the project is to educate the viewer in an entertaining way through a multimedia installation.
installation, multimedia, digital storytelling, animation
Rozsah průvodní práce
63 s. (76 535 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Práca predstavuje vhľad do témy múzejnej a galerijnej inštalácie, v ktorej skúma rôznorodosť prístupov interaktívnych, edukatívnych a participatívnych k zobrazovaniu prezentovaných tém a príbehov. Praktická časť mapuje proces tvorby dvoch krátkych 3D animovaných videí a videomappingu. Videá sprostredkúvajú vedecké poznatky o ľudských zásahoch do prírody. Digitálny storytelling venuje pozornosť fenoménu antropocénu. Cieľom projektu je vzdelávať diváka zábavnou formou skrz multimediálnu inštaláciu.
Anotace v angličtině
This work presents an insight into the topic of museum and gallery installation, where it explores the diversity of interactive, educational and participatory approaches to displaying the presented topics and stories. The process of creating two short 3D animated videos and videomapping is presented in the practical part. Videos transfer scientific knowledge of human intervention into the nature. Digital storytelling is focused to the phenomenon of the Anthropocene. The goal of the project is to educate the viewer in an entertaining way through a multimedia installation.
installation, multimedia, digital storytelling, animation
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Návrh řešení
4. Postup zpracování řešení
5. Vyhodnocení projektu
1) teoretická část v rozsahu 30–35 normostran textu 2) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce 3) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Návrh řešení
4. Postup zpracování řešení
5. Vyhodnocení projektu
1) teoretická část v rozsahu 30–35 normostran textu 2) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce 3) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5m2
Seznam doporučené literatury
Alchemists of the Future: Ars Electronica Futurelab - The First 25 Years a Beyond. Germany: Hatje Cantz, 2021. ISBN 9783775751391.
COATES, Kathryn a Andy ELLISON. An Introduction to Information Design. London: Laurence King Publishing, 2014. ISBN 1780673388.
FRANCOVÁ, Jana. Navigátor: úvod do umění nových médií. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-9887-9.
Interactive Installation Art & Design: Art Experience Driven by Technology. China: Artpower, 2019. ISBN 9789881998583.
LAMBERT, Jeo a H. Brooke HESSLER. Digital Storytelling. Abingdon: Taylor & Francis, 2018. ISBN 9781138577664.
SHAW, Austin. Design for Motion: Fundamentals and Techniques of Motion Design. London: Routledge, 2015. ISBN 9781138812093
Seznam doporučené literatury
Alchemists of the Future: Ars Electronica Futurelab - The First 25 Years a Beyond. Germany: Hatje Cantz, 2021. ISBN 9783775751391.
COATES, Kathryn a Andy ELLISON. An Introduction to Information Design. London: Laurence King Publishing, 2014. ISBN 1780673388.
FRANCOVÁ, Jana. Navigátor: úvod do umění nových médií. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-9887-9.
Interactive Installation Art & Design: Art Experience Driven by Technology. China: Artpower, 2019. ISBN 9789881998583.
LAMBERT, Jeo a H. Brooke HESSLER. Digital Storytelling. Abingdon: Taylor & Francis, 2018. ISBN 9781138577664.
SHAW, Austin. Design for Motion: Fundamentals and Techniques of Motion Design. London: Routledge, 2015. ISBN 9781138812093