Táto diplomová práca popisuje vznik značky KOBERCHECK, od prvotnej myšlienky až po realizáciu. Výstupom je kolekcia piatich koberčekov inšpirovaných ľudovou výšivkou Žilinského kraja, výstavný systém, obal i vizuálny štýl. Výsledná práca spája produktový, obalový a grafický dizajn, vďaka čomu je ucelená.
Anotace v angličtině
This diploma thesis describes the creation of the KOBERCHECK brand, from the initial idea to its implementation. The result is a collection of five rugs inspired by the folk embroidery of the Žilina region, an exhibition system, packaging and visual style. The resulting thesis combines product, packaging and graphic design, making it complete.
Klíčová slova
ľudová kultúra, výšivka, koberčeky, obal, výstavný stojan, vizuálny štýl
Klíčová slova v angličtině
folk culture, embroidery, rugs, packaging, exhibition stand, visual style
Rozsah průvodní práce
72 s. (77 691 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Táto diplomová práca popisuje vznik značky KOBERCHECK, od prvotnej myšlienky až po realizáciu. Výstupom je kolekcia piatich koberčekov inšpirovaných ľudovou výšivkou Žilinského kraja, výstavný systém, obal i vizuálny štýl. Výsledná práca spája produktový, obalový a grafický dizajn, vďaka čomu je ucelená.
Anotace v angličtině
This diploma thesis describes the creation of the KOBERCHECK brand, from the initial idea to its implementation. The result is a collection of five rugs inspired by the folk embroidery of the Žilina region, an exhibition system, packaging and visual style. The resulting thesis combines product, packaging and graphic design, making it complete.
Klíčová slova
ľudová kultúra, výšivka, koberčeky, obal, výstavný stojan, vizuálny štýl
Klíčová slova v angličtině
folk culture, embroidery, rugs, packaging, exhibition stand, visual style
Zásady pro vypracování
1. Rešerše současné tvorby a její prezentace
2. Stanovení cíle
3. Analýza materiálů a jejich zpracování při výrobě
4. Technologie
5. Variantní návrhy řešení
6. Vypracování projektu
7. Vyhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše současné tvorby a její prezentace
2. Stanovení cíle
3. Analýza materiálů a jejich zpracování při výrobě
4. Technologie
5. Variantní návrhy řešení
6. Vypracování projektu
7. Vyhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Seznam doporučené literatury
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024728407.
KULA, Daniel, Elodie TERNAUX a Quentin HIRSINGER. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, c2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
BRAMSTON, Dave. Design výrobků: hledání inspirace. Brno: Computer Press, 2010. Základy designu. ISBN 978-80-251-2914-2.
EDWARDS, Clive. How to Read Pattern: A Crash Course in Textile Design. London: Bloomsbury, 2009. ISBN 9781408109434.
MILLER, Judith. Design: The Definitive Visual Guide. London: Dorling Kindersley, 2021. ISBN 9780241412954.
ALBERS, Josef. Interaction of Color. London: Yale University Press, 2013. ISBN 9780300179354.
WADA, Sanzo. A Dictionary of Color Combinations. Japan: Seigensha Art Publishing, 2011. ISBN 4861522471.
Seznam doporučené literatury
BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada, 2009. Manažer. ISBN 9788024728407.
KULA, Daniel, Elodie TERNAUX a Quentin HIRSINGER. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, c2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
BRAMSTON, Dave. Design výrobků: hledání inspirace. Brno: Computer Press, 2010. Základy designu. ISBN 978-80-251-2914-2.