Bakalářská práce se zabývá činností Aktivní zálohy ozbrojených sil České republiky, přičemž teoretická část obecně popisuje stav záloh v historickém období moderních dějin. Následují zákony zajišťující obranu České republiky, profesionalizace armády, postupné utváření záloh včetně stavu, kdy se Aktivní záloha stala plnohodnotnou složkou ozbrojených sil České republiky. Poté je pojednáno o koncepci výstavby Aktivní zálohy do roku 2030, její charakteristice, organizaci, s následným statusem záloh v některých zemích Evropy v rámci Severoatlantické aliance. Praktická část pak na základě dotazníkového průzkumu zkoumá problematiku motivace občanů ke vstupu do Aktivní zálohy, a to z hlediska stavu společnosti v důležitých aspektech politicko-sociologických.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis deals with the activities of the Active Reserves of the Armed Forces of the Czech Republic, while the theoretical part generally describes the state of the reserves in the historical period of modern history. It is followed by the laws ensuring the defence of the Czech Republic, the professionalisation of the army, the gradual formation of the Reserves, including the state when the Active Reserve became a full-fledged component of the Armed Forces of the Czech Republic. Then, the concept of the Active Reserve construction until 2030, its characteristics, organisation, with the subsequent status of the Reserves in some European countries within the North Atlantic Alliance is discussed. The practical part then examines the issue of citizens' motivation to join the Active Reserve, based on a questionnaire survey, in terms of the state of society in important political and sociological aspects.
Klíčová slova
Aktivní záloha, Armáda České republiky, moderní dějiny, obrana státu, ozbrojené síly, právo, společnost.
Klíčová slova v angličtině
Active reserve, Army of the Czech Republic, modern history, national defence, armed forces, law, society.
Rozsah průvodní práce
65 s. (89 506 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá činností Aktivní zálohy ozbrojených sil České republiky, přičemž teoretická část obecně popisuje stav záloh v historickém období moderních dějin. Následují zákony zajišťující obranu České republiky, profesionalizace armády, postupné utváření záloh včetně stavu, kdy se Aktivní záloha stala plnohodnotnou složkou ozbrojených sil České republiky. Poté je pojednáno o koncepci výstavby Aktivní zálohy do roku 2030, její charakteristice, organizaci, s následným statusem záloh v některých zemích Evropy v rámci Severoatlantické aliance. Praktická část pak na základě dotazníkového průzkumu zkoumá problematiku motivace občanů ke vstupu do Aktivní zálohy, a to z hlediska stavu společnosti v důležitých aspektech politicko-sociologických.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis deals with the activities of the Active Reserves of the Armed Forces of the Czech Republic, while the theoretical part generally describes the state of the reserves in the historical period of modern history. It is followed by the laws ensuring the defence of the Czech Republic, the professionalisation of the army, the gradual formation of the Reserves, including the state when the Active Reserve became a full-fledged component of the Armed Forces of the Czech Republic. Then, the concept of the Active Reserve construction until 2030, its characteristics, organisation, with the subsequent status of the Reserves in some European countries within the North Atlantic Alliance is discussed. The practical part then examines the issue of citizens' motivation to join the Active Reserve, based on a questionnaire survey, in terms of the state of society in important political and sociological aspects.
Klíčová slova
Aktivní záloha, Armáda České republiky, moderní dějiny, obrana státu, ozbrojené síly, právo, společnost.
Klíčová slova v angličtině
Active reserve, Army of the Czech Republic, modern history, national defence, armed forces, law, society.
Zásady pro vypracování
Vymezte právní rámec předmětné oblasti.
Zpracujte historii aktivních záloh, včetně struktury, zaměření, organizace a výcviku.
Proveďte dotazníkové šetření pro zjištění stavu aktivních záloh České republiky.
Na základě výstupů z dotazníkového šetření navrhněte doporučení pro zlepšení současného stavu aktivních záloh České republiky.
Zásady pro vypracování
Vymezte právní rámec předmětné oblasti.
Zpracujte historii aktivních záloh, včetně struktury, zaměření, organizace a výcviku.
Proveďte dotazníkové šetření pro zjištění stavu aktivních záloh České republiky.
Na základě výstupů z dotazníkového šetření navrhněte doporučení pro zlepšení současného stavu aktivních záloh České republiky.
Seznam doporučené literatury
ANDRÁŠEK, Marek. Zákon o službě vojáků v záloze: komentář. V Praze: C.H. Beck, 2021. Beckovy komentáře. ISBN 978-80-740-0851-1.
BALABÁN, Miloš a Bohuslav PERNICA. Bezpečnostní systém ČR: problémy a výzvy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3150-9.
ČESKO. Zákon č. 45/2016 Sb., Zákon o službě vojáků v záloze, ve znění pozdějších předpisů. In: Sbírka zákonů České republiky. 2016.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
ANDRÁŠEK, Marek. Zákon o službě vojáků v záloze: komentář. V Praze: C.H. Beck, 2021. Beckovy komentáře. ISBN 978-80-740-0851-1.
BALABÁN, Miloš a Bohuslav PERNICA. Bezpečnostní systém ČR: problémy a výzvy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3150-9.
ČESKO. Zákon č. 45/2016 Sb., Zákon o službě vojáků v záloze, ve znění pozdějších předpisů. In: Sbírka zákonů České republiky. 2016.
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své bakalářské práce na téma: Aktivní záloha ozbrojených sil České republiky. Student seznámil komisi s hlavními výsledky své bakalářské práce.
Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta. Následně student zodpověděl doplňující otázky oponenta práce: Paní Ing. Bc. Eva Lukášková, Ph.D. položila otázku, jak by měla být koncipována výuka branné výchovy pro mladistvé?
V obhajobě předložte zpracování vybraných kombinaci otázek formou matice. Výsledky interpretujte
Formulujte rozdíl mezi dotazníkem a anketou
Student zodpověděl otázky oponenta a následně odpovídal na otázky komise a vyslechl si doporučení pro zlepšení.