Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti, která působí na českém a slovenském trhu v oblasti kosmetiky a kadeřnictví. Cílem teoretické části práce bylo vypracování literární rešerše zaměřené na danou problematiku a vysvětlení pojmů nezbytných pro zpracování části praktické. Cílem praktické časti bylo aplikovat na vybranou společnost analýzy, jež jsou představeny v teoretické části. Tyto vybrané marketingové analýzy byly zaměřeny na oblast mikroprostředí, mezoprostředí a makroprostředí vybrané společnosti. Pomocí vybraných analýz byl zjištěn současný stav konkurenceschopnosti vybrané společnosti na trhu a následně byla navržena doporučení pro zlepšení jejího konkurenčního postavení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness of a selected company operating on the Czech and Slovak market in the field of cosmetics and hairdressing. The aim of the theoretical part of the thesis was to prepare a literature search focused on the given issue and to explain the concepts necessary for the practical part. The aim of the practical part was to apply the analyses presented in the theoretical part to the selected company. These selected marketing analyses focused on the micro-environment, the meso-environment and the macroenvironment of the selected company. Using the selected
analyses, the current state of the selected company's competitiveness in the market was determined and then recommendations for improving its competitive position were proposed.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, konkurence, analýza McKinsey 7S, STP analýza, marketingový mix 7P, Porterův model pěti konkurenčních sil, benchmarking, PESTLE analýza, SWOT-analýza
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti, která působí na českém a slovenském trhu v oblasti kosmetiky a kadeřnictví. Cílem teoretické části práce bylo vypracování literární rešerše zaměřené na danou problematiku a vysvětlení pojmů nezbytných pro zpracování části praktické. Cílem praktické časti bylo aplikovat na vybranou společnost analýzy, jež jsou představeny v teoretické části. Tyto vybrané marketingové analýzy byly zaměřeny na oblast mikroprostředí, mezoprostředí a makroprostředí vybrané společnosti. Pomocí vybraných analýz byl zjištěn současný stav konkurenceschopnosti vybrané společnosti na trhu a následně byla navržena doporučení pro zlepšení jejího konkurenčního postavení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of the competitiveness of a selected company operating on the Czech and Slovak market in the field of cosmetics and hairdressing. The aim of the theoretical part of the thesis was to prepare a literature search focused on the given issue and to explain the concepts necessary for the practical part. The aim of the practical part was to apply the analyses presented in the theoretical part to the selected company. These selected marketing analyses focused on the micro-environment, the meso-environment and the macroenvironment of the selected company. Using the selected
analyses, the current state of the selected company's competitiveness in the market was determined and then recommendations for improving its competitive position were proposed.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, konkurence, analýza McKinsey 7S, STP analýza, marketingový mix 7P, Porterův model pěti konkurenčních sil, benchmarking, PESTLE analýza, SWOT-analýza
Definuje cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši na oblast konkurenceschopnosti společnosti a formuluje teoretická východiska pro zpracování praktické části.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenčního postavení vybrané společnosti na trhu.
Na základě výsledků analýzy navrhněte vybrané společnosti doporučení, která povedou ke zlepšení jejího současného konkurenčního postavení na trhu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definuje cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši na oblast konkurenceschopnosti společnosti a formuluje teoretická východiska pro zpracování praktické části.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenčního postavení vybrané společnosti na trhu.
Na základě výsledků analýzy navrhněte vybrané společnosti doporučení, která povedou ke zlepšení jejího současného konkurenčního postavení na trhu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2012,173 s. ISBN 978-80-740-0224-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2. vyd. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOTLER, Philip, Gary ARMSTRONG a Marc Oliver OPRESNIK. Principles of marketing. 18. vyd. London: Pearson, 2021, 728 s. ISBN 978-1-292-34113-2 1-292-34113-0.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. 1. vyd. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 9788072612512.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2012,173 s. ISBN 978-80-740-0224-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2. vyd. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOTLER, Philip, Gary ARMSTRONG a Marc Oliver OPRESNIK. Principles of marketing. 18. vyd. London: Pearson, 2021, 728 s. ISBN 978-1-292-34113-2 1-292-34113-0.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. 1. vyd. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 9788072612512.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího:
Který z prezentovaných návrhů či doporučení považuje studentka za nejvíce účinné, a z jakého důvodu? – zodpovězeno zcela
Měla již studentka možnost projednat svoji BP s představiteli vybrané společnosti, jaké byly případné reakce? – zodpovězeno zcela
Otázky oponenta:
Proč uvádíte formulaci výzkumných otázek hned v úvodu (str. 10), dříve, než uvádíte výsledky rešerše literatury a teoretická východiska pro zpracování své BP? Je to logické? – zodpovězeno zcela
V kap. 5.3, na str. 57-59, uvádíte analýzu mezo-prostředí – benchmarking. Kdo dělal hodnocení v jednotlivých kritériích? Kdo stanovil váhy jednotlivých kritérií? Asi by bylo vhodné v BP uvést váš komentář? – zodpovězeno zcela
Jako jedno z doporučení BP uvádíte zavedení systému řízení WMS ve skladu (str. 68), jaký vliv na zvýšení konkurenceschopnosti bude toto opatření mít? – zodpovězeno zcela
Které z navrhovaných doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti má podle vašeho názoru největší (anebo nejmenší) naději na realizaci ve vybrané společnosti a proč? – zodpovězeno zcela
Další otázky:
Ing. Kirschnerová: Jak jste postupovala u rozhovoru s generálním ředitelem? – zodpovězeno zcela