Tématem bakalářská práce je analýza konkurenceschopnosti Vita Sana Club Zlín. Teoretická část bakalářské práce definuje pojmy konkurence a konkurenceschopnost. Dále jsou vysvětleny analýzy, jako je VRIO analýza, PEST analýza a SWOT analýza. Praktická část představuje Vita Sana Club Zlín a její vybrané konkurenty. Je provedena VRIO analýza, PEST analýza, benchmarking a SWOT analýza s IFE a EFE matící, na základě kterých bylo zjištěno postavení fitness centra Vita Sana Club Zlín mezi konkurenty. V závěrečné části bakalářské práce jsou navrhnuta doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti vybraného fitness centra.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor's thesis is the analysis of the competitiveness of Vita Sana Club Zlín. The theoretical part of the bachelor thesis defines the concepts of competition and competitiveness. Analyses such as VRIO analysis, PEST analysis and SWOT analysis are further explained. The practical part presents Vita Sana Club Zlín and its selected competitors. VRIO analysis, PEST analysis, benchmarking and SWOT analysis with IFE and EFE confusion are performed, on the basis of which the position of the Vita Sana Club Zlín fitness center among competitors was determined. In the final part of the bachelor's thesis, recommendations are proposed to improve the competitiveness of the selected fitness center.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, VRIO analýza, PEST analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, VRIO analyses, PEST analyses, SWOT analyses
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářská práce je analýza konkurenceschopnosti Vita Sana Club Zlín. Teoretická část bakalářské práce definuje pojmy konkurence a konkurenceschopnost. Dále jsou vysvětleny analýzy, jako je VRIO analýza, PEST analýza a SWOT analýza. Praktická část představuje Vita Sana Club Zlín a její vybrané konkurenty. Je provedena VRIO analýza, PEST analýza, benchmarking a SWOT analýza s IFE a EFE matící, na základě kterých bylo zjištěno postavení fitness centra Vita Sana Club Zlín mezi konkurenty. V závěrečné části bakalářské práce jsou navrhnuta doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti vybraného fitness centra.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor's thesis is the analysis of the competitiveness of Vita Sana Club Zlín. The theoretical part of the bachelor thesis defines the concepts of competition and competitiveness. Analyses such as VRIO analysis, PEST analysis and SWOT analysis are further explained. The practical part presents Vita Sana Club Zlín and its selected competitors. VRIO analysis, PEST analysis, benchmarking and SWOT analysis with IFE and EFE confusion are performed, on the basis of which the position of the Vita Sana Club Zlín fitness center among competitors was determined. In the final part of the bachelor's thesis, recommendations are proposed to improve the competitiveness of the selected fitness center.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, VRIO analýza, PEST analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, VRIO analyses, PEST analyses, SWOT analyses
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě rešerše literárních pramenů zpracujte teoretické poznatky z oblasti konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu konkurenceschopnosti společnosti Vita Sana Club Zlín.
Na základě zjištěných skutečností formulujte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti společnosti Vita Sana Club Zlín.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě rešerše literárních pramenů zpracujte teoretické poznatky z oblasti konkurenceschopnosti.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu konkurenceschopnosti společnosti Vita Sana Club Zlín.
Na základě zjištěných skutečností formulujte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti společnosti Vita Sana Club Zlín.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FOTR, Jiří, Emil VACÍK, Ivan SOUČEK, Miroslav ŠPAČEK a Stanislav HÁJEK. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2020, 414 s. ISBN 9788027124992.
JAKUBKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozšířené vydání. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
JUREČKA, Václav. Mikroekonomie. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 400 s. ISBN 978-80-271-0146-7.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 288 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016, 832 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
Seznam doporučené literatury
FOTR, Jiří, Emil VACÍK, Ivan SOUČEK, Miroslav ŠPAČEK a Stanislav HÁJEK. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2020, 414 s. ISBN 9788027124992.
JAKUBKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozšířené vydání. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
JUREČKA, Václav. Mikroekonomie. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 400 s. ISBN 978-80-271-0146-7.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 288 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016, 832 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Lukáš Zlámal, B
Oponent práce: Ing. Ludmila Kozubíková Ph.D., D
Otázky vedoucího:
Vyberte jedno (zásadní) doporučení a blíže ho představte, včetně očekávané finanční náročnosti a potenciálních rizik. Zodpovězeno
Jaké jsou hlavní limity Vámi zpracované práce? Zodpovězeno
Otázky oponenta:
Můžete zhodnotit, jaký bude ekonomický dopad navrhovaných doporučení (např. zakoupení činek, zavedení provozu solária…)? Zodpovězeno
Navrhujete zvyšování kvalifikace trenérů a personálu celkově. Nechala byste výběr kurzů a seminářů na jejich volbě do určité finanční částky nebo byste doporučila vybrat vhodné semináře odpovědnému zaměstnanci a stanovit jim „povinnost“ vybrat a zúčastnit se v určitém pravidelném intervalu např. za rok? Zodpovězeno
Další otázky:
Doc. Gregar: připomínky k výpočtu ekonomické stránky Vámi navržených opatření.
Dr. Dokulil: Neuvažovala jste o sestavení hodnotícího teamu pro analýzu SWOT? Zodpovězeno