Digitální kompetence jsou pro společnost přínosem, protože umožňují efektivní a inovativní využití digitálních technologií v pracovních procesech a zvyšují konkurenceschopnost a produktivitu zaměstnanců i celé organizace. Cílem práce zaměřené na digitální kompetence je zlepšit a rozšířit schopnosti a znalosti jednotlivců v oblasti digitálních technologií, aby mohli efektivně využívat digitální nástroje v pracovním i osobním životě. Pro sběr dat byly využity tři metody - dotazník, rozhovor s ředitelkou personálního oddělení a analýza interních dokumentů. Hlavním zjištěním je, že společnost je otevřená k různým školením včetně digitálních dovedností, avšak někteří zaměstnanci pociťují nedostatek digitálních dovedností. Proto společnosti bylo doporučeno identifikovat potřeby svých zaměstnanců pomocí hromadných testů a realizovat následně v problematických oblastech školení.
Anotace v angličtině
Digital competences are beneficial for the company because they enable the effective and innovative use of digital technologies in work processes and increase the competitiveness and productivity of employees and the entire organization. The aim of digital competence work is to improve and expand the skills and knowledge of individuals in the field of digital technologies so that they can effectively use digital tools in their work and personal lives. Three methods were used for data collection - a questionnaire, an interview with the director of the personnel department and an analysis of internal documents. The main finding is that the company is open to various trainings, including digital skills, but some employees feel a lack of digital skills. Therefore, the company was recommended to identify the needs of its employees using mass tests and to subsequently implement training in problematic areas.
education, Industry 4.0, competence, digital competence, digitalisation
Rozsah průvodní práce
101 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Digitální kompetence jsou pro společnost přínosem, protože umožňují efektivní a inovativní využití digitálních technologií v pracovních procesech a zvyšují konkurenceschopnost a produktivitu zaměstnanců i celé organizace. Cílem práce zaměřené na digitální kompetence je zlepšit a rozšířit schopnosti a znalosti jednotlivců v oblasti digitálních technologií, aby mohli efektivně využívat digitální nástroje v pracovním i osobním životě. Pro sběr dat byly využity tři metody - dotazník, rozhovor s ředitelkou personálního oddělení a analýza interních dokumentů. Hlavním zjištěním je, že společnost je otevřená k různým školením včetně digitálních dovedností, avšak někteří zaměstnanci pociťují nedostatek digitálních dovedností. Proto společnosti bylo doporučeno identifikovat potřeby svých zaměstnanců pomocí hromadných testů a realizovat následně v problematických oblastech školení.
Anotace v angličtině
Digital competences are beneficial for the company because they enable the effective and innovative use of digital technologies in work processes and increase the competitiveness and productivity of employees and the entire organization. The aim of digital competence work is to improve and expand the skills and knowledge of individuals in the field of digital technologies so that they can effectively use digital tools in their work and personal lives. Three methods were used for data collection - a questionnaire, an interview with the director of the personnel department and an analysis of internal documents. The main finding is that the company is open to various trainings, including digital skills, but some employees feel a lack of digital skills. Therefore, the company was recommended to identify the needs of its employees using mass tests and to subsequently implement training in problematic areas.
education, Industry 4.0, competence, digital competence, digitalisation
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární průzkum a zpracujte teoretické poznatky na téma vzdělávání a kompetence potřebné pro průmysl 4.0.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu vzdělávání ve vybrané firmě.
Navrhněte doporučení na základě provedené analýzy zaměřené na kompetence potřebné pro průmysl 4.0 v rámci vzdělávání zaměstnanců.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte literární průzkum a zpracujte teoretické poznatky na téma vzdělávání a kompetence potřebné pro průmysl 4.0.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu vzdělávání ve vybrané firmě.
Navrhněte doporučení na základě provedené analýzy zaměřené na kompetence potřebné pro průmysl 4.0 v rámci vzdělávání zaměstnanců.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů. 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 928 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
BISSOLA, Rita. HRM 4.0 For Human-Centered Organizations. 1st ed. United Kingdom: Emerald Publishing, 2019, 241 p. ISBN 978-1-78973-536-9.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 592 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
MAŘÍK, Vladimír. Průmysl 4.0. Praha: Management Press, 2016, 201 s. ISBN 978-80-7261-440-0.
NOE, Raymond A. Fundamentals of human resource management. 4th ed. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2011, 624 s. ISBN 978-0-07-353046-8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů. 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 928 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
BISSOLA, Rita. HRM 4.0 For Human-Centered Organizations. 1st ed. United Kingdom: Emerald Publishing, 2019, 241 p. ISBN 978-1-78973-536-9.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. 5., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 592 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
MAŘÍK, Vladimír. Průmysl 4.0. Praha: Management Press, 2016, 201 s. ISBN 978-80-7261-440-0.
NOE, Raymond A. Fundamentals of human resource management. 4th ed. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2011, 624 s. ISBN 978-0-07-353046-8.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí:
1.Na s. 69 zmiňujete, že platformu s rozvojovými videi by spravoval zaměstnanec společnosti. Půjde o některého ze současných zaměstnanců, nebo navrhujete přijmout na tuto pozici nového zaměstnance? - zodpovězeno
2.V Tabulce 11 (s. 71) uvádíte, že náklady spojené s použitím krátkých videí budou nulové. Na s. 69 ale uvádíte, že zaměstnanec, který bude mít správu videí na starosti, bude dostávat odměnu za práci a bonusy. Prosím vysvětlete tento rozpor. - zodpovězeno
3.Bude firma Vaše doporučení realizovat? - zodpovězeno
Oponent:
1.Proč jste se rozhodla udělat dotazníkové šetření jen pro TH pracovníky? S kompetencemi potřebnými pro průmysl 4.0 se u dělnických pozic ve firmě nepočítá? - zodpovězeno
2.Je nutné zaměstnance testovat, tak jak to navrhujete v doporučeních? Nestačí na základě výsledků hodnoticích rozhovorů identifikovat individuální vzdělávací potřeby a z toho sestavit plán rozvoje? zodpovězeno
3.Musí všichni TH pracovních zvládat všechny oblasti, které v dotazníku navrhujete, tedy např. i vývoj a programování (strana 67)? zodpovězeno
4.Bylo by možné do Vašich návrhů vložit nějaké prvky gamifikace? Napadl by Vás i nějaký příklad? zodpovězeno
5.V analýze píšete o plánu vzdělávání. Vychází tento plán z personální strategie a ta z podnikové strategie? Je v personální strategii firmy někde zmíněn nějaký cíl týkající se průmyslu 4.0 či digitálních kompetencí? zodpovězeno
6.Můžete blíže popsat, jak fungují tzv. učící se cesty? zodpovězeno
Dr. Bejtkovský - kdy jste se dozvědela o tom tématu? zodpovězeno, osobní hodnocení zaměstnance a vzdělávání, dotazník - zodpovězeno, kdy by se dotazník dělal? zodpovězeno, proč jste se nezeptala zeměstnanců o co by měl konkrétně zájem - zodpovězeno
doc. Novák - víte jaké jsou potřeby lidí? částečně zodpovězeno