Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového řízení vybraného podniku. Cílem je tvorba návrhů na zlepšení. Teoretická část obsahuje definování odborných pojmů souvisejících s marketingem, marketingovým řízením a marketingovými analýzami. Mezi analýzy patří PESTEL analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza. Dále je zde analyzován marketingový mix. Praktická část se skládá z charakteristiky společnosti a jejích konkurentů. V analytické části je provedena PESTEL analýza, analýza marketingového mixu služeb, SWOT analýza a marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření. Na základě těchto analýz byly zjištěny nedostatky a provedeny návrhy na zlepšení. Tyto návrhy byly podrobeny nákladové, rizikové a časové analýze.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of marketing management of a selected company. The aim is to make suggestions for improvement. The theoretical part includes the definition of professional terms related to marketing, marketing management and marketing analysis. The analyses include PESTEL analysis, Porter's five forces analysis, SWOT analysis. The marketing mix is also analysed. The practical part consists of the characteristics of the company and its competitors. In the analytical part, PESTEL analysis, service marketing mix analysis, SWOT analysis and marketing research using questionnaire survey are conducted. Based on these analyses, shortcomings were identified and suggestions for improvement were made. These suggestions were subjected to cost, risk and time analysis.
marketing management, PESTEL analysis, marketing mix of service, SWOT analysis, marketing analysis, marketing research
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového řízení vybraného podniku. Cílem je tvorba návrhů na zlepšení. Teoretická část obsahuje definování odborných pojmů souvisejících s marketingem, marketingovým řízením a marketingovými analýzami. Mezi analýzy patří PESTEL analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza. Dále je zde analyzován marketingový mix. Praktická část se skládá z charakteristiky společnosti a jejích konkurentů. V analytické části je provedena PESTEL analýza, analýza marketingového mixu služeb, SWOT analýza a marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření. Na základě těchto analýz byly zjištěny nedostatky a provedeny návrhy na zlepšení. Tyto návrhy byly podrobeny nákladové, rizikové a časové analýze.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of marketing management of a selected company. The aim is to make suggestions for improvement. The theoretical part includes the definition of professional terms related to marketing, marketing management and marketing analysis. The analyses include PESTEL analysis, Porter's five forces analysis, SWOT analysis. The marketing mix is also analysed. The practical part consists of the characteristics of the company and its competitors. In the analytical part, PESTEL analysis, service marketing mix analysis, SWOT analysis and marketing research using questionnaire survey are conducted. Based on these analyses, shortcomings were identified and suggestions for improvement were made. These suggestions were subjected to cost, risk and time analysis.
marketing management, PESTEL analysis, marketing mix of service, SWOT analysis, marketing analysis, marketing research
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k marketingovému řízení.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingového řízení ve vybraném podniku.
Vypracujte doporučení pro zvýšení úrovně marketingového řízení ve vybraném podniku.
Doporučení podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k marketingovému řízení.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav marketingového řízení ve vybraném podniku.
Vypracujte doporučení pro zvýšení úrovně marketingového řízení ve vybraném podniku.
Doporučení podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DIBB, Sally, Lyndon SIMKIN, William M. PRIDE a O. C. FERRELL. Marketing: concepts and strategies. Seventh edition. Australia: Cengage Learning, 2016, 796 s. ISBN 978-1473725126.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, I36 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
PAULOVČÁKOVÁ, Lucie. Marketing: přístup k marketingovému řízení. Vydání I. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015, 288 s. ISBN 978-80-7452-117-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
DIBB, Sally, Lyndon SIMKIN, William M. PRIDE a O. C. FERRELL. Marketing: concepts and strategies. Seventh edition. Australia: Cengage Learning, 2016, 796 s. ISBN 978-1473725126.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, I36 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
PAULOVČÁKOVÁ, Lucie. Marketing: přístup k marketingovému řízení. Vydání I. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015, 288 s. ISBN 978-80-7452-117-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Vratislav Kozák Ph.D., A
Oponent práce: doc. Ing. Miroslava Chovancová CSc., E
Otázky vedoucího:
Spolupracuje penzion s jinými subjekty cestovního ruchu v regionu? Zodpovězeno.
V čem by mohla být tato spolupráce přínosná pro celý region? Zodpovězeno.
Byly návrhy projednány s vedením penzionu? Pokud ano, jaké byly závěry? Zodpovězeno
Otázky oponenta:
Vysvětlete, prosím, vztah marketingové komunikace a marketingového řízení organizace. Zodpovězeno
Vysvětlete postup provádění analýzy SWOT u Vámi zkoumané organizace. Zodpovězeno
Doplňte, prosím, postup marketingového plánování v Penzionu Pod Radnicí. Kdo zodpovídá za plánování? Zodpovězeno
Další otázky:
Dr. Dokulil: proč jste umístili SWOT analýzu před dotazník? Zodpovězeno
Studentka v rámci rozpravy k práci vysvětlila a doplnila připomínky oponenta k zadání práce a adekvátně reagovala na dotazy komise.